Vraag

Ik heb een klein foutje gemaakt :')

  • 10 March 2019
  • 12 reacties
  • 287 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +16
Hoihoi!

Afgelopen nacht had mijn moeder een leuk optreden en mijn moeder vroeg of ik stukjes ervan kon opnemen... Naja dat heb ik natuurlijk gedaan en ik was zo slim geweest om die avond netjes een backup te maken.

Toen ik eenmaal wakker werd zag ik een heel mooi SMS'je van KPN met de tekst "Foei! Je bent over je data heen!" en ik was nogal verbaasd... Bleek ik geen WiFi had 😂

Naja, toen was ik eigenlijk heel erg blij dat ik bij KPN zit en niet een budget provider anders was ik zo op dit moment duizend euro armer geweest, maar de rest van de maand heb ik mijzelf per ongeluk veroordeeld tot langzaam interwebz 😂

Maar echt, ben ik blij dat ik kritisch ben geweest met mijn contract en geen contract heb afgesloten met vervelende kleine lettertjes. 🤓

Maar nu ik toch mijn databundel er volledig doorheen heb gejast valt het mij ook op dat KPN diensten dichtgetrokken worden, inclusief service websites (forum, mijnKPN, kpn.com etc.). Is het mogelijk een idee om voor deze diensten een uitzondering te regelen? 😂

Een ding is zeker, de komende maand moet ik wel een beetje afkicken en niet snel eventjes een forumpje in de trein checken 😛

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Wat ontzettend goed van je om een direct een nette backup te maken, je wilt natuurlijk niet dat zo'n unieke opname door onvoorzichtigheid verloren zou kunnen gaan.

Wel heel zuur natuurlijk als dan blijkt dat met de backup jouw databundel opgesnoept is omdat de telefoon geen wifi verbinding bleek te hebben.

Succes met die lage Internet snelheid de komende periode. 😖
Reputatie 5
Badge +6
Volgens mij kan je data bijkopen, 8 euro voor extra Gbyte, volgens de website van KPN
als je bundel op is.
Reputatie 7
Badge +16
Wat ontzettend goed van je om een direct een nette backup te maken, je wilt natuurlijk niet dat zo'n unieke opname door onvoorzichtigheid verloren zou kunnen gaan.

Wel heel zuur natuurlijk als dan blijkt dat met de backup jouw databundel opgesnoept is omdat de telefoon geen wifi verbinding bleek te hebben.

Succes met die lage Internet snelheid de komende periode. 😖


Thanks!

Eerlijk gezegd vindt ik het achteraf gezien wel grappig, met goede intenties mijzelf in de problemen brengen 😃 Ik kan er eigenlijk wel om lachen 🙂

Zelf zie ik het eigenlijk als een leuke uitdaging om te "ervaren" hoe het is om geen data te hebben, tot zo ver valt het eigenlijk best wel mee 🙂

@WimC Ik ben een stuk inventiever dan dat als het nodig is 😜🤓
Hoi SjorsK.
Gelukkig kun je nu niet meer buiten de bundel geraken.😜
Reputatie 7
Badge +25
Ik ben ook wel benieuwd naar nauwelijks/geen data voor een maand. En dan te bedenken we 20 jaar geleden er zo over dachten. :)
Reputatie 7
Ik ben ook wel benieuwd naar nauwelijks/geen data voor een maand.
Dat hoeft niet echt problematisch te zijn. Voor veel mensen is er vrijwel altijd wel wifi beschikbaar en op de fiets of in de auto hoor je je mobieltje toch niet te gebruiken.
Mijn vrouw heeft een prepaid en geen data maar is toch vrijwel de gehele dag online.
Mijn zoon heeft een prepaid sim met in het tweede sim slot een 1GB databundel. Dat is niet veel, maar als er iemand een grootverbruiker is, dan is hij het wel. Toch blijft hij binnen z'n bundel. Toverwoord: wifi.
Reputatie 7
Badge +16
Dag een valt best wel mee, dankzij Eduroam heb ik vrijwel overal in de stad wel eventjes WiFi, verder heb ik ook een zakelijke simkaart waar ik eventueel op kan overstappen als het echt nodig is :)

Ik wil dat alleen niet al te snel gebruiken om principiële redenen (Enige reden waarom ik het enigszins goed vindt is omdat het zakelijke verkeer meestal ook over mijn simkaart gaat, maar dan alsnog minimaal en zeker niet standaard).
Ach, ach. Dat had ik van jou nou niet verwacht, SjorsK.

t/m 31 maart zonder bundel (vlgs mij heb je nu dan 64 Kb/s down, 32 up (jawel)) is best nog wel lang (aldus deze niet-smartphonebezitter 😃 ). Je kunt uiteraard dus wel via wifi op snelheid internetten. Of backuppen 😉 .
Denk eraan dat diezelfde bundel voor bellen/smsen ook geldt en dus ook op is. Zonder extra bundeltje bel je nu ook voor € 0,23 per minuut en sms € 0,07 per 160 tekens.

Toch via 4G nog gewone snelheid? Dan even extra bundeltje nemen. Zitten ook belminuten/sms in.
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/extra-bundel.htm
Reputatie 7
Badge +16
Valt best mee Peter, ik heb lekker onbeperkt bellen en SMS'en 😀Tot nu toe mis ik het niet echt. Even netjes muziek gedownload en wat filmpjes lokaal gezet en ik kan nog volop genieten van mijn telefoon. Alleen moet ik mijzelf net wat meer voorbereiden 🙂
ik heb lekker onbeperkt bellen en SMS'en

Reputatie 7
Alleen moet ik mijzelf net wat meer voorbereiden :)
Precies, weet je dat ik drie kinderen heb en dat zij zonder problemen ons Spotify Premium abonnement delen. Offline op drie apparaten ... gewoon een kwestie van voorbereiden.
Zo heeft de oudste haar muziek in Zuid Afrika op haar Notebook staan, geniet de middelste van offline muziek in haar studentenkot in Gent en heeft de derde al pendelend tussen Houten en Leiden ook geen probleem met zijn databundel of ontbrekende wifi.
En thuis ... thuis luisteren we gewoon online. ☺️
Reputatie 7
Spotify Premium abonnement delen. Offline op drie apparaten ... gewoon een kwestie van voorbereiden.☺️
Eigenlijk wel een slim idee! Vanavond eens even voor gaan zitten, kunnen we wat euro’s besparen,... Ikzelf gebruik Spotify alleen tijdens het 16km traject aan woon/werk verkeer op de fiets. In de trein zie je me er niet mee, want dan kun je geen normaal praatje houden 😅 Dus ik zou prima offline afspeellijsten kunnen samenstellen,...