Beantwoord

Ik kan niet bellen vanuit het buitenland

  • 16 August 2019
  • 18 reacties
  • 1323 keer bekeken

ik kan niet bellen vanuit het buitenland (Spanje). Ik heb wel 3G en 4g (movistar) . Alles al geprobeerd met aanvinken of niet. Andere provider etc maar het wil maar niet lukken. Gesprekken staan als geannuleerd geregistreerd. Vreemde is dat de rest van het gezin met dezelfde telefoons en dezelfde abonnementen wel kunnen bellen.
icon

Beste antwoord door MaMu14 21 August 2019, 18:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Oei. Dat is bizar, @MaMu14 .
Heb je ook geprobeerd om jouw SIM kaartje in een ander toestel te proberen? Op die manier kunnen we nader bepalen of het met het toestel (de instellingen) of met het abonnement te maken heeft. Ik hoop dat je dit voor mij kunt proberen.
Ik heb een duo simcard. De simcard in het andere toestel doet precies hetzelfde. Die geeft bij het proberen te bellen aan dat er geen contract is met de server terwijl deze gewoon aangemeld is bij movistar.
Oh, dan wil ik graag met je verder kijken. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Wat voor toestel gaat het over?
Wil je ook voor de zekerheid controleren of je alle instellingen goed hebt staan? Via de website kun je een voor praktische ieder type telefoon een stappenplan voor buitenland doorlopen: https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm
Ik heb mijn profiel aangevuld. Dank dat jullie even verder willen kijken. Mijn toestel staat (als het goed is) goed ingesteld. (
Oh er ging wat mis........mijn toestel staat ingesteld zoals jullie vermelden in het stappenplan. Ook het aan en uitzetten van het toestel om zo opnieuw aan te melden resulteert niet in het kunnen bellen. De andere leden van het gezin kunnen wel bellen. Mijn toestel staat niet anders ingesteld. (Overigens hebben zij een IPhone 6s)
Hoi @MaMu14 . Ik ben met een analyse begonnen.
Hier rollen een aantal zaken uit die we even zeker moeten weten.
Jouw toestel ondersteunt volte. Staat dat ook aan?
Dat kun je op de volgende manier checken:
Ga naar Instellingen
â–  Ga naar Mobiel netwerk
â–  Kies voor Opties mobiele data
â–  Klik op Schakel 4G in

Verder is het belangrijk dat als je een duo SIM hebt dat het apparaat waar de andere SIM in zit UIT staat. Is dat bij jou het geval?
Tevens is het belangrijk om je eigen SIM even in een ander toestel te proberen.
Zodra we dit allemaal zeker weten kan ik een ticket aanmaken voor de technische dienst.
De 4G staat ingeschakeld op data en gesprekken. De telefoon waar de duo simkaart inzit staat uit. Ik heb de simkaart in een ander toestel geprobeerd (Samsung 😎 en dan doet die het wel. Ik kan vandaar dus wel gesprekken voeren. Terug in de in IPhone doe de kaart het niet meer.
Andere telefoon is de Samsung 8
Oh, goed dat je het in dat andere toestel hebt geprobeerd. We weten nu in ieder geval dat de instellingen binnen jouw abonnement kloppen. Dus het is vast ergens een instelling op de iPhone. Welke iOS versie heb jij op de iphone?
IOS 12.4
Raar hoor. Ik heb hier even zitten brainstormen maar we krijgen er niet echt de vinger achter.
Die iPhone heb je in Nederland gekocht toch? En hoe gaat het met SMS'en?
Kun je trouwens wel gebeld worden?
Ik kan niet gebeld worden. Mensen krijgen gelijk mijn voicemail. Sms komt gewoon binnen. Ik heb de IPhone in Nederland (bij KPN) gekocht.

Het is zeker raar. Ik ben best thuis in de mobiele telefonie wereld en heb van alles al geprobeerd. Maar heb nu ook geen idee welke instelling in de
telefoon niet juist staat.

Ik heb nog een simkaart van T mobile bij
me. Ik kan die nog in mn IPhone zetten en kijken of ik dan wel kan bellen met de IPhone.
De simkaart van Tmobile doet het ook niet in de IPhone. Het lijkt er dus op dat de Iphone ergens niet goed is ingesteld.
Top dat je dat gecontroleerd hebt. Helaas tast ik volledig in het duister waarom je iPhone geen zin heeft om te bellen. Je zult begrijpen dat ik terughoudend ben met dit advies. maar misschien is een reset van het toestel de oplossing. DIt is uiteraard op eigen verantwoordelijkheid.
Ik lees op de Apple site dat zij adviseren om de doorschakeling eraf te halen en als dat niet lukt de netwerk instellingen te resetten. Ik ga dat maar proberen en anders houdt het op. Het blijft een raadsel.
Mocht het lukken wil ik (en de meelezers) dolgraag weten hoe het is opgelost! Uiteraard hoop ik dat het lukt!
Doorschakeling eraf gehaald en de netwerkinstellingen opnieuw ingesteld maar helaas heeft dit niet geresulteerd in een goede verbinding. Ik blijf wel puzzelen. Mocht ik erachter komen wat die oplossing is ga ik het zeker hier vermelden.
Erg bizar dat het zelfs na die handelingen niet werkt. Ik hoop dat je de oplossing gaat vinden!