Beantwoord

Ik kan wel naar buiten bellen maar niet gebeld worden

  • 9 April 2021
  • 7 reacties
  • 488 keer bekeken

Sinds gisteren kan ik met mijn mobiel wel naar buiten bellen, maar niet gebeld worden. Hij gaat meteen over op de voicemail bij de beller (bij voicemail aan) óf beller krijgt bericht dat nummer niet in gebruik is (bij voicemail uit). Zelf krijg ik een bericht dat de beller heeft gebeld maar dat ik niet heb opgenomen.

Verder:

  • 4G werkt.
  • Wifi werkt.
  • geen vliegtuigstand.
  • geen niet storen.
  • voicemail uitgezet. Beller krijgt melding “nummer niet in gebruik”.
  • voicemail aangezet. Beller krijgt de voicemail.
  • SIM overgezet op telefoon van mijn vrouw: zelfde probleem.
  • SIM van de telefoon van mijn vrouw overgezet naar mijn telefoon: werkt gewoon. 
  • telefoon diverse malen aan en uitgezet.
  • SIM kaart enkele malen in en uitgehaald, opnieuw ingezet met herstart.

Wat speelt hier?

 

icon

Beste antwoord door RoyEngels 12 April 2021, 10:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Hoi @RoyEngels, welkom bij ons op het forum. Je hebt al een hoop geprobeerd zo te zien, maar nog zonder oplossing. Heb je jouw simkaart ook al vervangen om te kijken of dat een verbetering geeft? Het gaat mee met de simkaart als je die in een ander toestel doet, dus het is of de simkaart of een netwerkinstelling. Je kunt naast het vervangen van de simkaart ook jouw forumprofiel volledig invullen, met aanvullend de laatste 3 cijfers van de IBAN bij "Persoonlijke opmerkingen”, zodat ik er een blik op kan werpen.

Hoi @Jasper en dank voor je bericht. Zojuist de  nieuwe sim kaart ontvangen, geplaatst en geïnstalleerd. Helaas is het probleem nog hetzelfde. Het is extra vervelend omdat ik veel telefoon krijg uit het buitenland die ik zelf terug moet bellen (met extra kosten tot gevolg). 

Hier ook soortgelijkprobleem. Ik heb voicemail uitstaan, bij mij krijgen ze telkens de ingesprektoon. Simkaart is vandaag vervangen, hielp niet. Oud Telfort klant trouwens.

Net gebeld met KPN, mijn melding is doorgezet naar de back-office. 

Hoi @Vonne1968 en @Jasper . Zojuist ook maar eens de netwerkinstellingen herstelt. Zou eigenlijk niet de oplossing kunnen zijn (omdat de fout niet in het toestel zit) maar toch. Een het werkt idd dus niet. 

Gisteren ook met de helpdesk gebeld. Ook doorgezet.

Reputatie 7

Goed om te lezen dat het zo is doorgezet naar de technische dienst. Als je je profiel ingevuld had had ik ook mee kunnen kijken, maar het is zo ook bij de juiste partij in behandeling. Laat je weten wat er uit komt?

Dag @Jasper . Dank voor je bericht en het probleem is opgelost. Het lag aan de knop “bellen over 4G”. Deze moet aan staan. Dit blijkt een nieuwe instelling te zijn binnen het netwerk. Vorheen was bellen over 3G (en 2G). Nu nog alleen over 4G. Lag niet aan het kaartje. 

Reputatie 7

Dat klinkt goed inderdaad, dat is fijn! Als hetzelfde speelt bij Vonne zal het op dezelfde manier opgelost kunnen worden vermoedelijk.