Vraag

Ik wil graag BTW vermeld op mijn factuur

  • 21 October 2017
  • 1168 reacties
  • 21646 keer bekeken

Reputatie 1

Wil je graag een BTW-factuur? Dat kan! 

 

Een KPN medewerker kan dit voor je in orde maken en het is ook mogelijk om BTW facturen met terugwerkende kracht te sturen. 

Update 31-10-2021:

Het aanvragen van BTW op de factuur is niet meer mogelijk via het forum, je kunt hiervoor contact opnemen met onze telefonische klantenservice. Na een verificatie kunnen de collega's daar je direct verder helpen!

  • Telefonisch zijn wij hiervoor bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Op zon- en feestdagen zijn we hiervoor gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij wél 24/7 bereikbaar.

 

 

Update: 11-12-2022


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1168 reacties

Dat klopt. Bij facturen via de consumentenafdeling wordt geen BTW vermeld; alleen het bedrag inclusief 21% BTW. (ZZP valt ook onder de consumententak)
Een KPN moderator kan er voor zorgen dat je op toekomstige facturen wel BTW vermeld krijgt.

Overigens kun je het eenvoudig uitrekenen:
Deel het totale bedrag door 121. En vermenigvuldig de uitkomst met 21. Dan heb je 't BTW bedrag.

Admin: Vul alvast je gegevens in op je profiel, wij Moderators kunnen je dan sneller helpen bij het aanzetten van de btw-specificatie.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Rianak, welkom op het forum! Peter heeft helemaal gelijk. 🙂 Ik kan inderdaad er inderdaad voor zorgen dat je de BTW op je factuur ziet. Reageer op m'n privébericht, dan maak ik dit voor je in orde.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Rianak, welkom op het forum! Peter heeft helemaal gelijk. 🙂 Ik kan inderdaad er inderdaad voor zorgen dat je de BTW op je factuur ziet. Reageer op m'n privébericht, dan maak ik dit voor je in orde.Hoi Rianak, je hebt nog niet gereageerd op m'n privébericht. Heb je wellicht al op een andere manier contact opgenomen met onze klantenservice om dit voor elkaar te krijgen? Daar ga ik van uit. 😉

Als ik nog iets voor je kan doen, laat me dat dan weten!
Hi,

Om mijn telefoonreking te kunnen declaren op werk ben ik vanaf 2018 verplicht om BTW facturen in te leveren, tot nu toe stond de BTW niet vermeld op de facturen. Kan ik dit instellen?
Reputatie 7
Badge +10
Ha @charmingcharles, welkom op ons Forum! Dat kan ik voor je in orde maken 🙂 Ik heb je een privébericht gestuurd. Reageer je daarop? Hoor graag van je!
Beste KPN, kunt u mijn facturen ook voorzien van BTW?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo LydiaV. Van harte welkom op het Forum en nog de beste wensen voor het komende jaar. Ik kan dat inderdaad voor je in orde maken. Ik heb wel wat extra informatie van je nodig en om die reden heb ik je een privébericht gestuurd. Als je daar op reageert maak ik het voor je in orde.
Reputatie 7
Badge +20
Dag Lydia! Dank je voor je privébericht. Ik heb het voor je aangepast. Er kan nog een factuurperiode overheen gaan, trouwens.
Hoi!

Ook ik zou graag het BTW op mijn facturen willen zien 🙂. Ik heb nog wel mijn best gedaan om dit via Mijn KPN aan te passen, maar dat is dus niet gelukt.

Hartelijke groet,

Jessica Maats
Reputatie 7
Badge +25
Hoi Jessica, welkom! Ik kan je hier zeker bij helpen. 🙂 Reageer je op m'n privébericht? Dan ga ik voor je aan de slag!
Reputatie 7
Badge +25
Update: N.a.v. privébericht de BTW specificatie aangezet voor de facturen. Voortaan moet het er wel op staan. Als er ooit nog eens vragen zijn dan ben je welkom hier Jessica.
Ik heb op 7 januari jl. een SMS gestuurd naar KPN met "BTW AAN". Ik heb ook netjes een SMS retour ontvangen van KPN met als tekst: "We hebben de sms ontvangen. Vanaf volgende kalendermaand sturen we maandelijks een factuur met bedragen exclusief BTW. Helaas heb ik heden mijn factuur voor mijn mobiele nummer wederom zonder vermelding van het BTW bedrag ontvangen. Ik vraag mij af wat er nu fout gaat. Ik heb een particulier abonnement, maar kan de kosten voor mijn abonnement bij mijn baas declareren. Hij wil dus graag een factuur met daarop het bedrag aan BTW.
Ik heb in november 2017 eveneens een SMS gestuurd naar KPN met "BTW AAN". Ik heb dezelfde tekst als Lilyadv ontvangen. Ik verwachtte op de factuur van januari 2018 de btw vermelding. Helaas is dit niet het geval. Ik heb vervolgens gewacht op de factuur van februari 2018. Maar wederom geen vermelding. Zou de btw vermelding alsnog geregeld kunnen worden? Bij voorbaat dank.
Reputatie 7
Badge +20
Dag Lilyadv en Rob13! Van harte welkom hier op het Forum allebei. Ik beantwoord jullie vragen even in één keer. Ze komen per slot van rekening op hetzelfde neer 😉

Lilyadv: ik durf je niet te zeggen waar het precies is misgegaan, maar ik zag dat de wijziging naar een factuur met BTW-vermelding niet goed is doorgekomen. Ik heb dat nu alsnog voor je aangezet. De volgende of uiterlijk de daaropvolgende factuur staat het er op.

Rob13: voor jou speelt, ben ik bang, hetzelfde. De aanvraag is simpelweg niet goed verwerkt in de systemen. Ik heb het uiteraard voor jou nu ook aangezet.

Voor jullie beiden: mijn welgemeende excuses dat dit niet de eerste keer goed is gegaan en dat je er zelf nog achteraan moest.
hoi!

ook ik zou ook graag btw appart op mijn factuur willen hebben. hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes,

Jeffrey
Ok. Kan gebeuren dat iets niet goed over is gekomen. Ben blij dat het nu in ieder geval is geregeld. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Jeffrey, daar kan ik je zeker mee helpen. 🙂 Reageer op m'n privébericht, dan ga ik voor je aan de slag!
Hallo,
Ik zou ook graag de BTW op mijn facturen willen zien staan? Hopelijk kunnen jullie mij daarmee helpen.
Met vriendelijke groet,
Jolanda
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Jolanda, welkom op het forum! Zeker, als je een reactie op m'n privébericht stuurt help ik je hier verder mee 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor je privébericht Jolanda! Ik heb het zojuist voor je aangepast in het systeem: je toekomstige facturen zullen nu voorzien zijn van een BTW specificatie 🙂
Reputatie 1
Graag hier hetzelfde, vanwege de overstap naar ZZP ook voor mij graag factureren met BTW-specificatie ;-)

Dank!
Hoi NielsP. Welkom op het forum!

Ik heb zojuist voor je mobiele nummer de btw specificatie aangezet. Vanaf nu verschijnt het dus op de factuur! 🙂
Hallo,
Ook bij mij staat er sinds een tijdje geen btw meer op de factuur.
Kunnen jullie dit voor mij ook aanpassen?
vr gr Jan
Reputatie 7
Badge +21
Hi @JanS59, welkom op het forum. Ik heb het zojuist voor je aangepast in het systeem: jouw toekomstige facturen zullen vanaf de komende of daarop volgende factuur ook voorzien zijn van een BTW specificatie 🙂
Hoi Koen,

Ook bij mij ontbreekt BTW op de factuur en ik zou dit wel graag willen vanwege overstap naar ZZP. Het gaat om zowel het internet thuis als mijn mobiele abonnement en verbruik. Kun je dit ook voor mij aanpassen?

Groet!
Wytze