Daar KPN zijn administratie niet op orde blijkt te hebben heb ik de incasso uiteraard terug gedraaid in afwachting van een correcte rekening. Helaas heb ik deze tot op heden niet mogen ontvangen.
Wel ontving ik vandaag een brief van KPN met daarin een herinnering om de kosten van het foutieve factuur alsnog te betalen. Opvallend aan deze brief is dat KPN hierin dreigt om de rekening uit handen te geven aan een incassobureau en verwijst naar de Wet op Incasso Kosten maar houd zich met deze brief zelf niet aan deze wet. In deze wet staat bijvoorbeeld de verplichting om men te attenderen op de exacte kosten van het incasso traject en tevens ook een periode van 14 dagen (na ontvangst van de brief!) te hanteren al voor er daadwerkelijk tot incasso overgegaan mag worden. KPN heeft deze brief gedateerd op 19 juli en dreigt de rekening (welke dus niet correct is) op 28 juli al uit handen te geven van een incassobureau.
Ondanks dat KPN in deze de plank volledig misslaat geeft men ook nog eens aan dat mijn gegevens nu zijn gedeeld met Stichting Preventel omdat ik een openstaande rekening niet betaald zal hebben. Naar mijn inzien een volledig onterechte registratie waarbij KPN zeer slordig met mijn persoongegevens om gaat. Ik overweeg hier toe dan ook een klacht in te dienen bij de autoriteit welke hierop toeziet en KPN al diverse keren eerder op de vingers heeft getikt.
Na veel pijn en moeite heb ik over deze kwestie een helpdesk medewerkster gesproken. Ik moet maar even de incorrecte rekening (welke ik tot op heden nog nooit gezien heb omdat deze in mijnkpn niet meer weergegeven word) maar even betalen, KPN verzend mij dan een credit en dan krijg ik nog geld terug.
Ik weet niet in welke wereld KPN leeft maar in deze wereld kan je niet verwachten dat als een rekening incorrect is die toch maar even betaald word. Wettelijk zie ik hier ook totaal geen basis voor.
Van KPN heb ik de zeer redelijke verwachting dat men:
- Ervoor zorg draagt dat ik het factuur van 17 juni j.l. alsnog ontvang/in kan zien.
- Dit factuur gecorrigeerd word of hiervoor een credit factuur gezonden word.
- De onterechte registratie bij Stichting Preventel per heden ongedaan maakt en ervoor zorgt dat al mijn gegevens daar uit het systeem verwijderd worden (dit zal ik later controleren).
Het geen wat KPN nog van mij te goed zal hebben na ontvangst van een correct factuur of credit factuur zal ik per heden voldoen. Ik ga echter niets voldoen wat niet terrecht gefactureerd word. De handelswijze van KPN is zeer onwettig en alles behalve normaal.
Het zal KPN overigens sieren als jullie het incassotraject aanpassen zodat deze voldoet aan de wet incasso kosten. Dit lijkt mij het minste wat je kunt doen als je ook naar deze wet verwijst. Nu overtreden jullie deze wet zelf maar verwijzen er wel naar.
Ik verneem graag van KPN.
Beste antwoord door Erik van KPN
Bekijk origineel