Beantwoord

Inflatie?

  • 14 October 2019
  • 5 reacties
  • 263 keer bekeken

Mijn rekening is omhoog gegaan. Ik begrijp dat dit door kosteninflatie komt. Volgens de statistieken van de CBS is de inflatie in sept. 2019 2.6%. Mijn rekening is 3.7% gestegen. Kunt u dit uitleggen?"

icon

Beste antwoord door Joran 16 October 2019, 16:11

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Je mag niet kijken naar de inflatie van 1maand maar van een heel jaar. Maar dan nog heb je gelijk (meer nog zelfs) want als ik op de site van KPN zelf zoek vind ik dit:

Wij corrigeren het abonnementstarief elk jaar op 1 oktober. De aanpassing geldt voor klanten waarvan op 1 oktober de ingangsdatum van het abonnement langer dan 3 maanden geleden is.

Wij volgen de door het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende inflatie (consumentenprijsindex). Je maandelijkse abonnementstarief gaat met dit percentage omhoog. Voor 2019 is dat 2,3%. Dat is de gemiddelde inflatie over de periode 1 juli 2018 t/m 30 juni 2019.

Dank u wel Ward voor uw reactie.

 

Nou, als het contract wat ik heb getekend niet aan gehouden word door de KPN is het misschien een gelegende tijd om over te stappen naar een ander provider/bedrijf.

 

Nogmaals bedankt.

Dank u wel Ward voor uw reactie.

 

Nou, als het contract wat ik heb getekend niet aan gehouden word door de KPN is het misschien een gelegende tijd om over te stappen naar een ander provider/bedrijf.

 

Nogmaals bedankt.


Ook bij de andere provider krijg je te maken met inflatiecorrectie.

 

Reputatie 7
Badge +10

Geef de KPN Webcare medewerker even de tijd om met een reactie te komen. Dat duurt gemiddeld 1 tot 2 dagen vanwege alle topics en vragen op dit forum.

Heb je wel in je  KPN Forum profiel  je klantgegevens ingevuld? Die zijn niet zichtbaar voor anderen, alleen voor KPN Webcare medewerkers (dus ook niet voor mij). Daarmee kan wat sneller worden gekeken naar jouw specifieke factuur. Klantnummer kan je kwijt bij opmerkingen.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi@JackSprat, top dat je je gegevens al hebt ingevuld. Dank aan Ward voor de uitleg :)

 

Ik zie dat bij jou de abonnementsprijs wel met 2,6% is gestegen (op een cent na, vreemd genoeg): € 16,22 * 1,023 = € 16,59. Op de factuur wordt € 16,60 in rekening gebracht. De korting, wat ook onderdeel is van de abonnementsprijs, is niet meegestegen. Die gaat van - €2,54 naar - €2,60. Zo kom je inderdaad op 3,7% uit. Hoe het zit met de cent afwijking en de korting ga ik navragen. Ik kom er op terug.

 

-edit-

Ik zie de fout al. We nemen beide de € 5 Compleetkorting mee, die staat los van deze prijswijziging. Als ik de gemiddelde inflatie optel van 1 juli 2018 t/m 30 juni 2019 kom ik uit op 2,46%. Daar zitten we iets onder. 2,3% is wel afgerond tot 1 decimaal, op de factuur is dat nauwkeuriger. Zonder de Compleetkorting kom je op het volgende bedrag uit en dat lijkt te kloppen:

 

  September Oktober Verschil
KPN 2017 Budget 16,22 16,60 2,34%
Korting -2,54 -2,60 2,36%
Totaal 13,68 14 2,33%

 

 

Reageer