Beantwoord

Inflatie correctie en voorlichting KPN winkel

  • 16 October 2019
  • 6 reacties
  • 379 keer bekeken

Ik sluit een abonnement af voor 20 euro p.mnd voor een periode van 2 jaar. Niemend in de winkel wijst op een periodieke inflatie correctie. Bovendien, kijk je op de site, dan kan je nog steeds voor 20 euro p.mnd het zelfde afsluiten. Nu opeens een inflatie correctie. Wat een achterbaks handelen zeg!

De volgende keer bedenk ik me wel 2x voordat ik weer met KPN in ze ga.

icon

Beste antwoord door Nadia 18 October 2019, 14:36

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo @Andre drie , bij het afsluiten van je mobiele abo wordt ook verwezen naar de voorwaarden, waar het allemaakl in staat, die heb je waarschijnlijk (nog) niet gelezen.

Bij andere providers werkt het niet anders.

 

Als ik vraag dus 24x 20 totale kosten? en het antwoord is ‘ja’ , dan is verwijzen naar op dat moment niet getoonde voorwaarden, waarin zou staan dat ja toch niet helemaal ja is, een bedenkelijke handelswijze.

Reputatie 6
Badge +7

Welkom in de echte grote mensen wereld.

 

(andere providers werken overigens exact zo)

Reputatie 7

Hallo @Andre drie, welkom op het KPN forum. Goed dat je hier een vraag stelt over de inflatiecorrectie. Ik snap dat je niet zit te wachten op een prijsverhoging. Dat wil niemand. Helaas is het onoverkoombaar. We informeren je hierover op de mobiele overeenkomst die je in de winkel hebt getekend, onder ‘Betaalwijze’.

Jaarlijks stijgen de prijzen in Nederland door prijsinflatie. Dat heeft ook effect op onze kosten. Daarom verhogen we ieder jaar op 1 oktober onze abonnementstarieven. Hiervoor gebruiken we het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dat noemen we inflatiecorrectie. De aanpassing geldt voor klanten die op 1 oktober:

  • langer dan 3 maanden geleden is het abonnement ingegaan
  • na 1 maart 2009 klant zijn geworden of hun contract hebben verlengd

Dit is niet uniek voor ons, ook collega (mobiele) providers verhogen ieder jaar hun tarieven als gevolg van de inflatie. 

Mocht je nog vragen hebben? stel ze hier dan gerust :)  

Als het allemaal zo transparant is waarom staat het dan niet gewoon bij de prijs “€20,- excl inflatiecorrectie” dan weet een ieder waar hij aan toe is. Ben het met Andre eens het is verstopt in de voorwaarden, best zielig om zo te handelen. O ja, en dan naar elkaar verwijzen andere providers doen het ook. Doe eerlijk en zeg gewoon hoe het is. 

Reputatie 7

Hallo @KvdE, welkom op het KPN forum. Goed dat je een bijdrage levert aan het topic. Jammer om te lezen dat je de communicatie over inflatiecorrectie als onduidelijk ervaart. Goede tip. Misschien is dat wel een optie om toe te voegen aan het contract. Alhoewel het ook wel op het voorblad expliciet wordt gemeld onder ‘Betaalwijze’. Dus niet ergens op pagina 18 in de Algemene voorwaarden. 

Uiteraard willen we zo transparant mogelijk onze klanten informeren. Daar zetten we ons voor in. Mochten er vragen zijn, stel ze gerust aan de klantenservice, medewerker in de winkel tijdens het aangaan van je nieuwe contract. We beantwoorden eerlijk al je vragen :) 

Reageer