Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Ingang abonnementsstart niet in te stellen bij bestellen via website

Reputatie 3
Badge +1
  • Slimmerik
  • 106 reacties
Als je een telefoon met abonnement wilt bestellen staat in de gegevens "Na je bestelling kun je heel makkelijk online je gegevens voor nummerbehoud achterlaten. Zoals de gewenste startdatum van je abonnement. KPN zorgt er verder voor dat je nummer succesvol wordt overgenomen." maar ik zie nergens de optie staan of komt die pas na het betalen,

Het moet toch mogelijk zijn om voor de afronding (Startdatum abonnement) dit te regelen, dan weet je in ieder geval dat het goed gaat en is er geen eventuele overbodige correspondentie of ander contact nodig.

Met telefonische verlenging heb ik wat minder prettige ervaringen gehad vandaar dat ik dit gewoon digitaal wil regelen.
icon

Beste antwoord door Cindy_ 11 april 2017, 15:55

Dan bij dezen, een dag van tevoren, alvast een warm welkom ;).

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Zou het waarderen als ik iets over een oplossing of een andere wijze van aanmelden zou horen. Of kan ik beter naar een kpn-winkel gaan ?
Reputatie 6
Badge +16
Ik heb deze vraag even bij Webcare geattendeerd.

Bij nummerbehoud kan je nieuwe abonnement niet eerder ingaan dan de dag nadat je huidige abonnement eindigt. Ben je contractsvrij, dan is er een termijn van 1 maand. Dat heeft te maken met de (wettelijke) opzegtermijn van 1 maand (bij je oude provider).
KPN vraagt je nummer op, en verzorgt de opzegging bij je oude provider.

Echter, regel je het bv 2 weken voor je contracteinde, dan zal je huidige abonnement ook nog ca. 2 weken na de "einddatum" doorlopen voordat het abonnement bij KPN ingaat. Weer die wettelijke opzegtermijn van 1 maand.

Met nummerbehoud kan je een abonnement niet eerder dan 60 dagen voor het contracteinde bij je huidige provider aanvragen. Is het meer dan 60 dagen zal de huidige provider dit weigeren. En dan krijg je bij KPN een nieuw nummer.
Bij nummerbehoud dus die 60 dagentermijn in de gaten houden.
Reputatie 6
Badge +16
Hallo @koudhe, daar zeg je wat! Ik vind het in 1e instantie ook wat onlogisch klinken, maar misschien zit er een gedachte achter. Dat ga ik uitzoeken. Fijn dat Peter je alle informatie wat betreft het nummerbehoud al geeft. Ben je al contractvrij bij je huidige provider of binnen nu en 60 dagen?

Kan ik je helpen met je overstap en het nummerbehoud? Dan hoef je niet te bellen :). Laat het me maar weten, ik help je er graag bij! Je bericht lees ik dan wel pas na het weekend weer.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi @Cindy, dank voor je snelle reactie gaat altijd geweldig bij jou. Vanmiddag gebeld door kpn (overstapwekker) en ik heb de gok maar genomen en besteld. Zoals het er nu uitziet gaat het erg goed. Alles is al bevestigd en geregeld.. Met andere woorden het kan dus wel goed gaan het telefonisch wijzigen/afsluiten :S

Tot nu toe vind ik kpn echt een verademing .

Enj @PeterG bedank voor je antwoord
Reputatie 6
Badge +16
Welkom dan alvast bij de club met je mobiele abonnement ;). Goed om te lezen dat het gelukt is. Wanneer gaat je KPN abonnement in?
Reputatie 3
Badge +1
Cindy_ schreef:

Welkom dan alvast bij de club met je mobiele abonnement ;). Goed om te lezen dat het gelukt is. Wanneer gaat je KPN abonnement in?

Hallo Cindy, 11 april ben ik pas officieel lid van de club :D
Reputatie 6
Badge +16
Minder dan 2 maanden nog dus, leuk! :)
Reputatie 6
Badge +16
Als het goed is gaat je abonnement vandaag in @Koudhe :). Is alles goed gegaan?

Reputatie 3
Badge +1
Cindy_ schreef:

Als het goed is gaat je abonnement vandaag in @Koudhe :). Is alles goed gegaan?

Leuk hoor Cindy,, maar mijn mobiele abonnement gaat morgen in was wel de bedoeling vandaag maar het is een dag later, geen idee waarom maar is verder niet belangrijk en ja, alles is tot nu toe goed gegaan. Ik zal morgen laten weten of de overstap echt goed is gegaan ;-)
Reputatie 6
Badge +16
Dan bij dezen, een dag van tevoren, alvast een warm welkom ;).
Reputatie 3
Badge +1
Hoi @Cindy alles is keurig en goed gegaan. Kreeg alleen een mailtje dat over 2 dagen de wisseling zou plaats vinden i.p.v. op de 12e maar het het is toch op de 12e omgewisseld. Dus nu officieel compleet :$
Reputatie 6
Badge +16
Wat goed om te lezen en ook zoals het hoort dat het goed verloopt :D. Waarom je de mail hebt ontvangen dat het later zou worden, dat kan ik niet achterhalen!

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)