Beantwoord

Inkomenstoetsing mobiel abonnement met toestel

• 27 maart 2019
  • 30 reacties
  • 468 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

Reputatie 2
Graag gedaan.
Reputatie 7
Badge +15
@Nadia nou snap ik het helemaal niet meer. Moet ik die huurtoeslag er nu wel of niet bij rekenen?
Voorbeeld woonlasten: huur is € 600,- p/mnd minus huurtoeslag belastingdienst € 125,- = netto huur € 475,- p/mnd. Dat betekent dat je de huurtoeslag mag afrekenen van je huur. Zo kom je op de netto woonlasten.

@PeterG heb je voor mij nog de doorverwijzing naar de quote van Marcia_? Dan hoop ik dat het minder ingewikkeld op het forum wordt uitgelegd ;)
Dat is toch de huur die je maandelijks moet overmaken? En ook je inkomen op dezelfde manier, wat je ontvangt?
Hallo @freak969 ,
Als je de huurtoeslag rechtstreeks van de fiscus ontvangt is dat inderdaad de kale huur die je maandelijks moet overmaken.
Als de woningvereniging de huurtoeslag rechtstreeks ontvangt van de fiscus moet je de netto huur die jij overmaakt vermeerderen met de huurtoeslag om tot de kale huurprijs te komen.
Je krijgt altijd papierwerk van de woningvereniging waarop precies staat wat de bruto kale huur is.
@Nadia maar dat is dus huur zonder huurtoeslag of mag je dat er bij optellen?
Hallo @freak969 , @Nadia schrijft 'netto huur', dat is dus inclusief huurtoeslag.
Voobeeld huur is bruto €600, huurtoeslag is €200, dan is je netto huur €400, duidelijk zo?
Over 2 jaar kunnen de toetsingseisen wel heel anders zijn of je wilt over 2 jaar helemaal geen ander toestel en is de huidige nog goed genoeg, over duurzaam gesproken.

Reageer