Beantwoord

Inkomenstoetsing mobiel abonnement met toestel

  • 27 March 2019
  • 30 reacties
  • 3098 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Vandaag mijn abonnement verlengd met een nieuw toestel. Ik wilde voor een iPhone 6s gaan maar kwam niet door de toetsing v.w.b. mijn huur, die was te hoog blijkbaar. Met een lage huur zou ik wel door de toetsing komen. Mag je dat ook opgeven? Ik heb toen gekozen voor een refurbished 6s toen kon het wel. En dan nog iets, mag je ook huurtoeslag mee rekenen met je huur bedrag? Zodat het wel lukt de toetsing? Dit wil ik graag weten voor over 2 jaar als ik weer hetzelfde issue ga krijgen als ik wil verlengen met een nieuwe telefoon.

Admin: Bericht afgesplitst van Toestelfinanciering mobiele telefoon per 1 mei 2017 | KPN Community
icon

Beste antwoord door Nadia 27 March 2019, 17:26

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
@Nadia nou snap ik het helemaal niet meer. Moet ik die huurtoeslag er nu wel of niet bij rekenen?
Voorbeeld woonlasten: huur is € 600,- p/mnd minus huurtoeslag belastingdienst € 125,- = netto huur € 475,- p/mnd. Dat betekent dat je de huurtoeslag mag afrekenen van je huur. Zo kom je op de netto woonlasten.

@PeterG heb je voor mij nog de doorverwijzing naar de quote van Marcia_? Dan hoop ik dat het minder ingewikkeld op het forum wordt uitgelegd ;)
Reputatie 7
Oh, dan heb ik in oktober ook alles misgerekend 😅

Gewoon de volle hypotheek berekend zonder de teruggave, bam! Op €125,- na wat ik toen een mooi bedrag vond om voor te schieten was er niks aan het handje, en ach, ernstig is het niet, het is toch een positieve registratie.

@PeterG mij is geleerd om voor een woning te lenen, en voor een auto zoveel mogelijk contant geld bij elkaar te sprokkelen 😄

Krijg je dit soort grapjes,... 🤣

@Nadia
Naam verkeerd gequote. Het komt uit je eigen bijdrage eerder in DIT topic:
https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/inkomenstoetsing-mobiel-abonnement-met-toestel-470592#post742855
Ik heb ook altijd geleerd eerst te sparen voordat je iets gaat kopen, alleen zijn er maar zeer weinig mensen die een huis contant kunnen betalen en dan is een hypotkeek verantwoord gerelateerd naar het inkomen.
Ouderwets?
Kan zijn.
Maar geniet nu wel hypotheek/schuldenvrij van mijn pensioen.
Reputatie 7
@Nadia
Naam verkeerd gequote. Het komt uit je eigen bijdrage eerder in DIT topic:
https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/inkomenstoetsing-mobiel-abonnement-met-toestel-470592#post742855

Hah, dan spraken we langs elkaar heen 😉 (Belasting)toeslagen, zoals zorgtoeslag, mag je inderdaad niet optellen bij je inkomen. Voor de woonlasten mag je wel de rente en huurtoeslag afhalen om tot de netto woonlasten te komen. Ik pas mijn antwoord er nog even op aan om het te verduidelijken!

@freak969 ik hoop dat de informatie duidelijker is, heb je nog vragen? Stel ze gerust 🙂

Reageer