Beantwoord

Internet buitenland

• 10 januari 2016
  • 16 reacties
  • 570 keer bekeken

In Nederland heb ik geen mobiel internet nodig. Binnenkort ga ik naar het buitenland en dan heb ik wel mobiel internet nodig. Is het mogelijk om een tijdelijk buitenland bundel voor internet in te stellen bij een sim only abonnement zonder MB's?
icon

Beste antwoord door PeterG 10 januari 2016, 17:02

Je activeert de bundels middels een sms, zoals je hier kunt zien:

https://www.kpn.com/prive/mobiel/informatie/buitenland-roaming.htm

Ik zie trouwens dat er ook bundels voor buiten de EU zijn.

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Ligt er aan welk buitenland. Er zijn bundels voor de EU. Verder is ook niet overal 4G beschikbaar. (zie de link)

De buitenlandbundels vindt je hier. Mogelijk dat webcare of je daar meer info over kan verstrekken.

Dag Peter,

Dank voor deze snelle reactie. Ik weet dat ik van bundel kan wisselen. Maar wat ik bedoel: mijn vriendin kan haar bundel uitbreiden voor een klein bedrag en dan kan ze in het buitenland het internet op. Dat wil ik ook, maar ik zie in MijnKPN die optie niet.

Reputatie 7
Badge +31
Je activeert de bundels middels een sms, zoals je hier kunt zien:

https://www.kpn.com/prive/mobiel/informatie/buitenland-roaming.htm

Ik zie trouwens dat er ook bundels voor buiten de EU zijn.

Ik ontdekte deze SMS-optie net ook. Ga ik proberen. Bedankt.
Helaas, het per SMS aanzetten van internetmaandeu lukt niet. Ik krijg geen bericht terug, ook geen foutmelding en ik zie niets in MijnKPN. Doe ik iets fout of kan dit per definitie niet als ik een abonnement zonder internet heb?
Ik kan op mijn abonnement zonder internet wel binnenlandse MB's toegeschoven krijgen van mijn partner, dat werkt wel en kan ik ook direct zien in MijnKPN.
Reputatie 7
Badge +31

Joost_Citroen schreef op 11 jan '16 om 22:24u
Helaas, het per SMS aanzetten van internetmaandeu lukt niet. Ik krijg geen bericht terug, ook geen foutmelding en ik zie niets in MijnKPN. Doe ik iets fout of kan dit per definitie niet als ik een abonnement zonder internet heb?
Ik kan op mijn abonnement zonder internet wel binnenlandse MB's toegeschoven krijgen van mijn partner, dat werkt wel en kan ik ook direct zien in MijnKPN.

Je kunt "zonder internet" wel MB's krijgen van een ander en dan in Nederland deze gebruiken. Voor buitenland heb je echter wel eigen internet nodig. Om van die bundel weer een buitenlandbundel af te splitsen bijvoorbeeld.

Heb je dus geen internet bij je eigen abonnement dan gaat het niet lukken.

Ben je zo voldoende geïnformeerd?

Ja, het mag niet. Duidelijk. Jammer. Maar bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +31
Ik bedenk me net wel dit:  in het buitenland kun je via wifi natuurlijk wél internet gebruiken! :)

Grinnik. Yep, dat snap ik.
Probeer KPN Fon hotspots te vinden! Download de app en geniet van WiFi op veel plaatsen in de wereld.
Dit klinkt als een reclame tekst, niet als een oplossing. Ja, ik weet dat wifi bestaat en ja, het fon-appje heb ik naar tevredenheid in gebruik. Maar dat wat niet mijn vraag. Het antwoord Is: neem (tijdelijk) een duurder abonnement (wat ik in Nederland helemaal niet nodig heb i.v.m. een tweede toestel van mijn werk) en betaal daar bovenop voor internet in het buitenland. Ik snap het.
Reputatie 7
Badge +24
; met een abonnement zonder MB's kun je inderdaad niet internetten. Gelukkig heb je tegenwoordig op veel plaatsen WiFi tot je beschikking of kun je inderdaad KPN Fon hotspots gebruiken zoals zegt. Alvast een prettig verblijf in het buitenland gewenst! 

Jawel, met een abonnement zonder internet kun je internetten. Mijn vriendin deelt haar MB's met mij en dat werkt prima.
Kunnen de berichten op dit topic nu stoppen? Er komt nu steeds meer onzin langs.
Reputatie 4
Badge +3
Erg vriendelijk naar de mensen die je proberen te helpen...

Maar je kunt je abbonnement op dit topic stop zetten, dan krijg je geen meldingen meer.

: ik zie nu pas (op de full-screen-versie van dit forum) dat een deel van de mensen die antwoord de vragen op de eerste pagina natuurlijk niet ziet. Ik was verbaasd over het doorgaan van de antwoorden terwijl de duidelijkheid die ik zocht al boven water is. Zeker als die antwoorden een tikje voor de hand liggend zijn maar voorbij gaan aan mijn oorspronkelijke vraag. Desondanks: ik waardeer het zeer dat jullie hier op dit formum bereid zijn hier tijd en aandacht in te steken, ik ben geholpen. Ik ga eens uitzoeken hoe ik mijn abonnement op dit topic kan stoppen. Goede tip.

Reputatie 7
Badge +31
Joost, je hier je abonnement stopzetten. Door 'm te selecteren en verwijderen:

https://forum.kpn.com/t5/user/myprofilepage/tab/user-subscriptions

Reageer