Beantwoord

Internetgebruik buitenland

  • 18 September 2020
  • 7 reacties
  • 70 keer bekeken

Badge

Ik reis regelmatig naar Israël. Als ik in Nederland of België het vliegtuig inga, dan zet ik mijn mobiele verbinding uit omdat ik in Israël geen mobiel internet wil gebruiken. Ik vervang in Israël de Simkaart.

Maar elke keer als ik geland ben wordt er contact gemaakt met het mobiele netwerk en dat kosten dan zo'n 1,50 euro. Maar vervolgens wordt er elke dag verbinding gemaakt en wordt er steeds 1, 2 of 3 Kb gebruikt. Steeds een paar cent. Waar ligt dit aan? Heb ik toch nog een setting over het hoofd gezien? 

 

En hoe kan er verbinding worden gemaakt terwijl de Simkaart niet in de telefoon zit?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 24 September 2020, 14:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @wavesfromhollan

Je maakt dus kosten. Als je het vliegtuig in gaat zet je alleen jouw mobiel verbinding uit begrijp ik. Ik wil je dan ook aanraden om meteen al de simkaart eruit te halen en het toestel te herstarten. Het kan namelijk nog zijn dat er sessies op de achtergrond in de telefoon actief blijven, bij het uitzetten worden deze volledig afgesloten. 

Waar die centen vandaan komen snap ik niet. Ik zie die overigens ook niet terug, evenals de andere kosten, want simkaart niet in de telefoon is geen verbinding namelijk. Dat kan niet. 

Of gaat het om een ander nummer?

Badge

Het gaat inderdaad om mijn tweede nummer.

 

Simkaart eruit is leuk voor in dit geval Israël. Maar naar andere landen wil ik dezelfde simkaart blijven gebruiken.

 

Maar de conclusie is dus, dat iedereen bij de aanvang van een vakantie buiten Europa 1,50 euro aan kosten kan maken?

Reputatie 7
Badge +20

Om welk nummer gaat het dan? Kun je die toevoegen aan jouw Forumprofiel? Ik hoor dat graag. Want je zou geen kosten moeten maken als je mijn tips op volgt. Ik wil dan nog graag eens meekijken of ik die kosten kan verklaren. 

Badge

Gedaan  Bart.

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie inderdaad wat centen en een keer 1,28 terug. Deze kosten zijn niet in het buitenland gemaakt, maar in Nederland volgens mijn gegevens. Maar ook daar hadden deze niet gemaakt mogen worden. Ik kan ze ook alleen in augustus vinden. Dus slechts eenmalig, dat klopt toch? Ik heb de bedragen in ieder geval vergoed. Deze worden in mindering gebracht op de volgende factuur. Mocht het weer voorkomen, laat het dan weten, gaan we verder onderzoeken waar het fout gaat. 

Badge

Dank voor de vergoeding, maar de kosten zijn wel degelijk buiten Nederland gemaakt. Deze simkaart was gedurende deze periode in Israel.

Reputatie 7
Badge +20

Dat maakt het extra bijzonder. Ik zie dat zo niet terug. Mocht het zich in ieder geval weer voordoen, laat het dan weten.