iPhone 11; bestellen en levering. Als eerste besteld = als eerste in huis

  • 13 September 2019
  • 393 reacties
  • 24609 keer bekeken
iPhone 11; bestellen en levering. Als eerste besteld = als eerste in huis
Reputatie 7
  • Oud Moderator
  • 8191 reacties

Heb je vragen over de levering van de nieuwe iPhone 13? Dan kun je terecht in dit topic: iPhone 13 bij KPN, levertijden en specificaties

De nieuwste iPhone 11, 11 Pro en 11 Max nú te koop. Jeej!

In dit topic vind je meer informatie over het bestellen van de nieuwste iPhones en de leveringen. Pre-orderen kon vanaf 13 september. Dus wie er op tijd bij was, heeft als eerste de nieuwe iPhone 11 morgen in huis, zolang de voorraad strekt!

 

27bbbb3e-066f-4eac-aac4-4bae809221c3.png

 

Waar kan ik de nieuwe iPhone bestellen?
Zin in de iPhone 11, iPhone 11 Pro en iPhone 11 Pro Max? Je kunt 'm via de KPN winkel, live chat, in je persoonlijke MijnKPN, 0800-0105 of webshop bestellen.  

 

Als eerste besteld = als eerste in huis!
We behandelen orders in volgorde van binnenkomst. Dus, als eerste besteld = als eerste in huis. Let op, afhankelijk van het type, opslagruimte en kleur kan de voorraad verschillen.
 

Ik heb een de verkeerde iPhone besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Je order wijzigen kan helaas niet, omdat we jouw bestelkeuze hebben vastgelegd en in het orderproces wordt meegenomen. Je bestelling annuleren en opnieuw plaatsen kan altijd. Let op,  dit heeft gevolgen voor de afleverdatum. Controleer van te voren altijd goed je bestelling!

 

Heb je eerder besteld dan de buurman, maar hij heeft 'm toch eerst in huis. Hoe kan dat?
First come, first serve, is het motto. Wie als eerste besteld, krijgt het toestel ook als eerste geleverd. Toch kan het voorkomen dat je eerder besteld hebt dan iemand die je kent waarvan het toestel al binnen is. We krijgen verschillende uitvoeringen (11, Pro, Pro Max), kleuren én geheugencapaciteit. iPhones binnen. Als er naar een specifieke kleur veel vraag is, dan is een andere kleur misschien nog wel op voorraad. Zodra wij de iPhones binnen hebben, wordt de order verwerkt op basis van de door jouw gekozen specificaties op volgorde van binnenkomst. 
 

Schaarste iPhone 11
We bestellen bij Apple ruim van te voren een groot aantal toestellen. Helaas krijgen we niet alle iPhones meteen binnen. We worden wekelijks opnieuw bevoorraad. Zodra de nieuwe lading binnen is, verwerken we de openstaande bestellingen. Er is landelijke schaarste vanuit Apple's distributiecentrum. Alle providers krijgen maar een beperkt aantal toestellen geleverd. Daarom is het lastig om precies aan te geven wanneer je het toestel kunt verwachten. Contact opnemen met de helpdesk voor de levering van je toestel heeft helaas weinig zin. Zodra we jouw order verwerken, ontvang je een mail /sms en kun je de bestelling volgen.  
 

Waar is mijn iPhone? Volg je bestelling
Volg je bestelling heel eenvoudig op; Mijn bestelling KPN. Vul je postcode en bestelnummer in. Het bestelnummer heb je in de mail ontvangen.


Wat is de levertijd als ik nu bestel?
Op de bestelpagina proberen we je zo stipt mogelijk te informeren over de verwachte levertijd. Helaas is dat niet altijd mogelijk. Door de grote populairiteit van de nieuwste iPhones kan enkele dagen tot 4-6 weken duren voordat je bestelling bij je thuis wordt afgeleverd. Dit kan per model, kleur en opslagruimte verschillen. Kies hier je nieuwe iPhone 11 en zie wanneer het toestel ongeveer geleverd wordt.

 

Plaatje hieronder is een voorbeeld met de iPhone 11 black 64 GB*

bb7542cc-e355-4c23-88eb-795f36175e24.png

*De site is een dynamisch bestelpagina, de werkelijke levertijd kan verschillen dan het getoonde voorbeeld. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.

Edit: tekst aangepast. 


393 reacties

Reputatie 7
Badge +30
zet dan niet op de website dat de levering de volgende dag is maar leverbaar binnen enkele dagen
Eens! Ik zie dat het bij de meeste ook gewoon op 3-5 dagen staat. Er zijn een paar modellen wel gewoon voorradig, maar ik zal mijn collega's erop attenderen dat ze er nog eens naar kijken.

De 14e de 11 pro gepre-ordered, nog niks ontvangen. Landelijke schaarste... het zal wel. Vrijdag even geïnformeerd bij Amac, ze hadden hem gewoon op voorraad. Conclusie slechte inkoop KPN. Volgende keer, vergeet de pre-order, gewoon langs de Amac op de dag van uitlevering.
Zoals Nadia in het bericht hierboven aangaf: we hebben heel veel toestellen besteld en niet alles gekregen. Ik ken geen aantallen, maar het is natuurlijk mogelijk dat er bij Amac minder bestellingen binnen zijn gekomen (in verhouding?). Hopelijk heb je je toestel snel binnen!

Ik heb afgelopen zaterdag de nieuwe iPhone 11 pro max 256gb in goud besteld. Is er enig idee wanneer deze weer op voorraad gaat komen en of ik hem deze week kan verwachten?
We weten het niet! We verwachten deze of volgende week een nieuwe voorraad. Het is natuurlijk afwachten of die van jou er dan ook bij zit. We kunnen helaas niet inzien op welke 'plaats in de rij' je staat. Hopelijk heb je 'm snel binnen!
Eens! Ik zie dat het bij de meeste ook gewoon op 3-5 dagen staat. Er zijn een paar modellen wel gewoon voorradig, maar ik zal mijn collega's erop attenderen dat ze er nog eens naar kijken.

We weten het niet! We verwachten deze of volgende week een nieuwe voorraad. Het is natuurlijk afwachten of die van jou er dan ook bij zit. We kunnen helaas niet inzien op welke 'plaats in de rij' je staat. Hopelijk heb je 'm snel binnen!


Hallo @Marcia_, bovenstaande is nogal verwarrend, moeten we er dus vanuit gaan dat ook de indicatie van 3-5 werkdagen uit de lucht gegrepen is? In dat geval is "levertijd onbekend" namelijk eerlijker om te vermelden. Toen ik mijn bestelling afgelopen week plaatste ging ik er hierdoor namelijk vanuit dat de levertijd maximaal 5 werkdagen zou zijn.
Dag Marcia,

Ik heb net contact gehad met de klantenservice en de telefoon die ik besteld heb (midnigt green 265 g) blijkt pas medio oktober uitgeleverd te worden. Ik heb deze op 17 september besteld met de vraag of deze uiterlijk 5 oktober binnen zou zijn ivm de verjaardag van mijn dochter = cadeau. Dit werd bevestigd gezien ik nog in de pre-order zat. Online staat overal 5 dagen maar dit is dus een maand. Eerst lag het aan de kleur die moeilijk te leveren was maar toen ik om een andere kleur vroeg was dit ook geen optie. Ik vind dit bijzonder slecht gecommuniceerd. En denk er dan ook over mijn abonnement ongedaan te maken en een losse telefoon te kopen. Tot wanneer ben ik in die mogelijkheid? (op 17-09 telefonisch afgesloten)

Vriendelijke groet,
Andrea
Reputatie 7
Badge +28
Welk toestel heb je besteld @Roel2008? Deze modellen zijn op dit moment niet op voorraad:

Verwachten we binnen een week:
iPhone 11 64GB (yellow, purple, black), 128GB (yellow)
iPhone 11 Pro 256GB (silver), 512GB (midnight green)

Verwachten we later:
iPhone 11 Pro 64GB (space grey, silver, gold, midnight green), 256GB (space grey, midnight green), 512GB (space grey)
iPhone 11 Pro Max 64GB (space grey, silver, gold, midnight green), 256GB (space grey, silver, gold, midnight green), 512GB (space grey)

Eind september krijgen we een nieuwe voorraad. Zodra we weten wanneer jouw toestel kan worden geleverd ontvang je daarover een persoonlijk bericht.
Welk toestel heb je besteld @Roel2008? Deze modellen zijn op dit moment niet op voorraad:

Verwachten we binnen een week:
iPhone 11 64GB (yellow, purple, black), 128GB (yellow)
iPhone 11 Pro 256GB (silver), 512GB (midnight green)

Verwachten we later:
iPhone 11 Pro 64GB (space grey, silver, gold, midnight green), 256GB (space grey, midnight green), 512GB (space grey)
iPhone 11 Pro Max 64GB (space grey, silver, gold, midnight green), 256GB (space grey, silver, gold, midnight green), 512GB (space grey)

Eind september krijgen we een nieuwe voorraad. Zodra we weten wanneer jouw toestel kan worden geleverd ontvang je daarover een persoonlijk bericht.


@Joran, ik heb de iPhone 11 Pro 512GB (space grey) besteld. Eind september is deze week toch, of betreft deze voorraad alleen de genoemde modellen die je zegt binnen een week te verwachten?
Welk toestel heb je besteld @Roel2008? Deze modellen zijn op dit moment niet op voorraad:

Verwachten we binnen een week:
iPhone 11 64GB (yellow, purple, black), 128GB (yellow)
iPhone 11 Pro 256GB (silver), 512GB (midnight green)

Verwachten we later:
iPhone 11 Pro 64GB (space grey, silver, gold, midnight green), 256GB (space grey, midnight green), 512GB (space grey)
iPhone 11 Pro Max 64GB (space grey, silver, gold, midnight green), 256GB (space grey, silver, gold, midnight green), 512GB (space grey)

Eind september krijgen we een nieuwe voorraad. Zodra we weten wanneer jouw toestel kan worden geleverd ontvang je daarover een persoonlijk bericht.


Hoi Joran,

Ik heb net contact gehad met de klantenservice en de telefoon die ik besteld heb (midnigt green 256 g) blijkt pas medio oktober uitgeleverd te worden. Ik heb deze op 17 september besteld met de vraag of deze uiterlijk 5 oktober binnen zou zijn ivm de verjaardag van mijn dochter = cadeau. Dit werd bevestigd gezien ik nog in de pre-order zat. Volgens jouw bericht kan ik deze toch nog op tijd ontvangen (binnen een week).

Dit is voorbij wel redelijk essentieel omdat het toestel een verjaardagscadeau is. Ik denk er over mijn abonnement ongedaan te maken en een losse telefoon te kopen. Tot wanneer ben ik in die mogelijkheid? (op 17-09 telefonisch afgesloten) of wanneer weet ik zeker of deze wel op tijd geleverd wordt (voor 5 oktober).
Reputatie 7
Badge +28
@Roel2008: De iPhone 11 Pro 512GB (space grey) staat in de tweede lijst, die verwachten we niet meer in september.

@Coltrane615: Welk model dan precies? De iPhone 11 Pro (256GB midnight green) en iPhone 11 Pro Max (256GB midnight green) staan voor oktober gepland. Een exacte datum is nog niet bekend, daarom staat het in eerste instantie op medio oktober. We verwachten meer informatie na de volgende levering. Ik zou er niet vanuit gaan dat die op 5 oktober binnen zijn. De iPhone 11 (256GB green) is binnen een week leverbaar.

Om je vorige vraag nog te beantwoorden: je kunt annuleren als er nog niet is geleverd. Snelste manier is om dat telefonisch te doen via 0800 - 0402.
Dank @Joran ! Het gaat idd om de iPhone 11 Pro 256GB Midnight Green. Dus zolang deze niet geleverd is kan ik het abonnement nog annuleren?
Hoe lang is de verwachtte levertijd van de IPhone 11 64gb green? Die zie ik niet in het lijstje staan van de verwachtte levertijden, maar ik kreeg wel een melding dat deze niet op voorraad is.
Reputatie 7
Badge +28
@Coltrane615: Ja, klopt!

@Shar0s: 3-5 werkdagen vanaf het moment dat de uitlevering is gestart. Dus het kan tot vrijdag duren.
@Joran oké bedankt!
.
Hi,

Ik heb op 18 september de iphone 11 pro max space grey 64 gb besteld. Wat is de verwachte levertijd? Alvast bedankt 🙂
Ik heb de iphone 11 128 gb besteld, hierbij stond duidelijk dat ik deze de volgende dag geleverd zou krijgen. Later kreeg ik een mail waarin staat dat deze niet op voorraad is,misleidend vind ik dit.
maar goed de iphone die ik besteld heb staat niet in bovenstaande rij, wanneer kan ik deze verwachten?
Warneer kan ik mijn 11 pro max midnight green verwachten. Ik bestel nu voor de 3e keer op rij een iphone op release en kan al voor de 3e keer een eeuwigheid wachten op mijn nieuwe toestel. Ook ik krijg een melding dat ik hem als 1 van de eersten zou ontvangen maar dit voelt meer als slechte verkoop praatjes dan daden
De levering van mijn iPhone 11 is geen toonbeeld van service van KPN.

De eerste afsprak was vrijdagmiddag 20/9. Een uur na afloop van het afgesproken tijdvak kwam het bericht per sms en e-mail ‘wij konden uw nieuwe toestel niet afleveren’. Fijn, dat was dan een middag verlof voor Jan met de korte achternaam. Ik heb meteen gebeld met het vermelde 073-nummer, maar dat nummer bleek vrijdag niet bereikbaar.

Ik heb daarop via de website een nieuwe afspraak ingepland voor zaterdagmiddag. Deze afspraak werd een paar keer bevestigd, wat zaterdag later in de ochtend werd opgevolgd door ‘wij konden uw nieuwe toestel niet afleveren’ (opmerkelijk, dit was uren voor het afgesproken tijdvak).

Vervolgens heb ik het vermelde 073-nummer gebeld, totdat ik zaterdag eindelijk de koerier aan de lijn kreeg. De koerier meldde dat KPN geen pakketje aan de koerier had verstrekt, waardoor aflevering onmogelijk was. De koerier had daarop contact met KPN, waarna meteen een afspraak voor maandagavond (18:00 – 21:00) werd gemaakt.

Inmiddels is het 23:00 uur geweest, heb ik niets gezien of gehoord, is KPN voor de derde dag op rij in gebreke gebleven en heb ik nog steeds geen nieuwe telefoon.

KPN, hoe gaan jullie deze kwestie netjes voor mij oplossen?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 1
Beste,

Ik heb voor het weekend een IPhone 11 PRO van jullie ontvangen.
Deze heb ik met een verlenging aangeschaft.
Echter de telefoon bevalt mij niet, daarom heb ik gister contact gehad met KPN telefonisch over het retour sturen.
De hele gang van zaken geeft mij geen goed gevoel.

Ik heb van de medewerker aan de telefoon een adres gehad om de telefoon retour te sturen.
Hier heb ik geen email of bevestiging niks van ontvangen (Ging niet helemaal lekker met het systeem gaf hij aan). Daarom gaf hij alles mondeling via de telefoon door.
Toen ik vroeg wie de verzendkosten moest dragen, zei hij ik trek van je volgende factuur €6.95 af, dan kan je de telefoon versturen met PostNL normale pakketpost.
Ik gaf aan dat ik liever met PostNL verzekerde verzending verstuur, het betreft hier immers een product met een waarde van ruim €1000.
Via normale pakketpost was prima zei hij 'komt wel goed'.

Ik vind het allemaal een beetje een vreemde gang van zaken.
En ik heb het idee dat er normaal gewoon een email moet komen na het telefonische contact met daarin de instructies en een verzendlabel.
Ik denk dat €6.95 van een factuur aftrekken niet de normale gang van zaken is.

Concreet, kunt u mij een bevestiging geven via de mail dat er een retour is aangemeld?
En hoe dit verder in zn werk gaat?
Het pakket ga ik sowieso aangetekend verzenden, of jullie het nou vergoeden of niet.
Ik vind het absoluut niet veilig om iets van deze waarde zo te verzenden.

Graag hoor ik van jullie.

MVG

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +20
@Stephan van duinen Ik sluit me aan bij het bericht dat collega Joran eerder schreef. Hij staat gepland voor oktober, waarbij een exacte datum nog niet bekend is. Hetzelfde geldt voor jou, @Eliyanna Voor @Woutje3 heb ik iets meer specifieke informatie nodig over het type en de kleur. Dan kan ik je een indicatie geven.

@Bordspeler2019 Dat is heel gek. Heb je je toestel nu al wel ontvangen? Anders ga ik er voor je achteraan. Laat me het even weten en vul in dat geval je KPN Forum profiel aan met de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

@StevenSPW Dat klinkt inderdaad niet prettig. Normaliter ontvang je naar aanleiding van het doorgeven van een annulering een bevestiging en instructies over wat je moet doen. Ik kan me best voorstellen dat een systeem niet werkt trouwens en dat de collega het op deze manier heeft willen doorgeven. Ik raad je echter aan om nog een keer kunnen bellen, om het nogmaals door te geven. Dan kun je het gebruikelijke retourproces doorlopen of in elk geval van de collega die de annulering monitort horen hoe het ervoor staat.
@bart, ik heb een zwarte iphone 128 gig besteld
Een zwarte iphone 11 128 gb dus
Hallo,

Ik heb afgelopen vrijdag in een KPN winkel de Apple iPhone 11 Pro Max 256 GB, Space Grey besteld. Nu lees ik hier dat jullie hem pas in oktober 'verwachten'.

Gaan jullie nog iets doen aan false advertisement qua levertijd?



"Leverbaar binnen 3 tot 5 werkdagen."

Super vervelend wanneer dit met jullie (kennelijk vrij onbetrouwbare) supplier minder vloeiend loopt dan gepland, maar ik als klant van KPN verwacht hierbij een duidelijke informatievoorziening inclusief betrouwbaar verwachtingsmanagement. Nu proberen jullie dit enigszins in dit forum recht te trekken, maar zonder extensive Google-search kom je hier als bestellende klant niet zomaar terecht.

Edit: op een of andere manier toont ie het screenshot twee keer. Kan ik niet fixen in de WYSIWYG-editor. Sorry
Reputatie 7
Badge +20
@bart, ik heb een zwarte iphone 128 gig besteld
Die is inderdaad tijdelijk niet leverbaar, we moeten wachten op een nieuwe levering vanuit Apple. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik hoop dat het deze week gaat worden. Hou je persoonlijke bestelpagina goed in de gaten.
@Bordspeler2019 Dat is heel gek. Heb je je toestel nu al wel ontvangen? Anders ga ik er voor je achteraan. Laat me het even weten en vul in dat geval je KPN Forum profiel aan met de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Beste Bart,
Ik heb de gegevens in mijn profiel opgenomen (met het bestelnummer ipv mijn klantnummer. (Laatstgenoemde heb ik nog niet ontvangen).

Na drie vergeefse afspraken heb ik de telefoon nog niet ontvangen. Ik heb de koerier vandaag weer gebeld. Daar meldt men dat KPN tot op gisteren geen telefoon ter bezorging zou hebben aangeboden.

Bij voorbaat dank voor je inspanningen.
Vr. gr. Erwin
Mijn contract 14/9 telefonisch verlengd. Met een iPhone 11 Pro Max 256GB Midnight Green.

Aan de telefoon nog specifiek gevraagd of dit model erg gewild was en ik daarmee achter het net zou vissen op korte termijn. Mij werd door de verkoopmedewerker te kennen gegeven dat ik zo’n beetje de eerste was die deze IPhone in deze configuratie zo bestelde. En dat daarmee de verwachting was dat ik als een van de eerste deze iPhone zo zou ontvangen.

Donderdag 19 september ontvang ik een nietszeggende e-mail van KPN met daarin de melding dat door landelijke schaarste de iPhone voorlopig niet leverbaar is. Verder geen enkele indicatie van wanneer de levering dan wel zal kunnen plaatsvinden.

Zaterdag 21 september KPN gebeld met de vraag wat de stand van zaken is en wat de voorraad is. Tot 2 keer toe werd de verbinding doodleuk verbroken door een medewerker terwijl ik in de wacht stond. De derde keer een dame aan de lijn die me niets inhoudelijks wist te vertellen behalve dat deze iPhone waarschijnlijk vanaf half oktober op zijn vroegst geleverd zou worden door Apple aan KPN. Maar zelfs dat kon ze niet met zekerheid bevestigen omdat ze aangaf dat Apple Nederland niet bepaald hoog op de lijst van landen heeft staan qua prioriteit van levering. Nou dan weet je dus nog niets.

Vanuit KPN wordt er vervolgens niets maar dan ook niets gecommuniceerd over de te verwachte levertijd. Nou is KPN bepaald geen onbekende met het leveren van iPhones door alle jaren heen en zou je verwachten dat ze wel intern dit hele circus bij levering van een nieuw en gewild model in de vingers zouden hebben. Wat betreft voorraadsysteem en het inzicht daarin. Maar ook wat betreft communicatie naar de klant toe. Nul. Noppes. Nada.

Nu is het maar een telefoon. Zover kan ik het wel relativeren. Maar ik ben wel een trouwe klant van KPN sinds jaar en dag. En dit valt me meer dan tegen. Waardeloos. Doe eens wat aan je communicatie en blijf niet zo steken in vaagheden!!!
Het is gewoon afwachten. Ik heb 13/09 besteld rond 20.00 (iPhone 11 Pro 64 GB Midnight Green). Mijn toestel zat niet bij de eerste batch. Geen idee of ik bij de tweede batch zit. Als je een paar dagen later hebt besteld dan kun je ervan uitgaan dat het nog wel even duurt (misschien geluk vanwege het specifieke model waar minder vraag naar is). Ze kunnen niet voor iedere potentiële klant op voorhand een iPhone bestellen. Gewoon een beetje logisch nadenken.

Reageer