Iphone 6 GPS

• 16 februari 2016
  • 9 reacties
  • 257 keer bekeken

Ik heb in 2014 mijn abonnement verlengt bij Hi dit heb ik gedaan incombinatie met een Iphone 6 nu wil ik aanspraak maken op mijn recht van garantie maar kan helaas mijn aankoop bewijs niet meer vinden en alle bewijs van HI zijn verwijdert en kan ik dus niet maar inzien.

Ik hoor graag hoe ik mijn informatie terug kan krijgen zodat ik weer een goed werkende iphone kan krijgen.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +23
; welkom op het forum van KPN! Er is iets stuk aan je iPhone 6 begrijp ik. Wat rot! Wat is er aan de hand? Het garantiebewijs heb je gekregen bij de aflevering van je toestel of in de winkel toen je het toestel meenam. Je garantiebewijs is niet te vinden in MijnKPN en eerder ook niet in MijnHi. Het wordt dus echt even goed zoeken hiernaar. Hopelijk kun je je garantiebewijs dan vinden. Die kun je dan samen met je iPhone meenemen naar de winkel en hier sturen ze je toestel dan op ter reparatie. 

Cindy_ schreef op 17 feb '16 om 11:15u@DanielleBune; welkom op het forum van KPN! Er is iets stuk aan je iPhone 6 begrijp ik. Wat rot! Wat is er aan de hand? Het garantiebewijs heb je gekregen bij de aflevering van je toestel of in de winkel toen je het toestel meenam. Je garantiebewijs is niet te vinden in MijnKPN en eerder ook niet in MijnHi. Het wordt dus echt even goed zoeken hiernaar. Hopelijk kun je je garantiebewijs dan vinden. Die kun je dan samen met je iPhone meenemen naar de winkel en hier sturen ze je toestel dan op ter reparatie. 

Beste cindy,

Zoals in het eerste bericht ik al schreef is het aankoopbewijs nergens terug te vinden, goedzoeken heb ik natuurlijk allang gedaan.

Hi heeft mij nooit verteld dat ik de aankoopbon moet bewaren, ik heb hiervoor extra bijbetaald dat zouden jullie ook terug moeten kunnen vinden. wel heb ik de orde bevestig, contract verlenging waarop staat dat ik een iphone 6 bij jullie neem met mijn abbonementverlenging.

ook ben ik Bij apple geweest deze bevestigen dat de telefoon door jullie is afgenomen alleen mogen ze deze informatie niet aan mij geven op papier en ik vertelde u collegas van de helpdesk dat jullie dit niet opvragen omdat het teveel moeite kost.

Toch jammer dat ik op 3 manieren kan aantonen dat mijn telefoon bij jullie vandaan komt dat ik nog recht heb op garantie en jullie gewoon met op geen enkele manier willen helpen, zeer onklant vriendelijk als je hebt aan mij vraagt.

Reputatie 7
Badge +23
; niet alleen bij telefoons is het belangrijk om je garantiebewijs te bewaren, maar ook bij andere producten. In de meeste gevallen heb je deze nodig als je product kapot is. Het is geen kwestie van het niet willen opvragen, maar van het niet meer kunnen opvragen. Er is een bepaalde termijn waarbij we garantiebewijzen kunnen/moeten verstrekken als iemand die kwijt is. Na deze termijn is het niet mogelijk om een (vervangend) garantiebewijs toe te sturen. Als ik het gekund had, had ik je een garantiebewijs toegestuurd, maar dat kan ik niet wanneer je je toestel in 2014 hebt ontvangen. 

Cindy_ schreef op 17 feb '16 om 11:50u@DanielleBune; niet alleen bij telefoons is het belangrijk om je garantiebewijs te bewaren, maar ook bij andere producten. In de meeste gevallen heb je deze nodig als je product kapot is. Het is geen kwestie van het niet willen opvragen, maar van het niet meer kunnen opvragen. Er is een bepaalde termijn waarbij we garantiebewijzen kunnen/moeten verstrekken als iemand die kwijt is. Na deze termijn is het niet mogelijk om een (vervangend) garantiebewijs toe te sturen. Als ik het gekund had, had ik je een garantiebewijs toegestuurd, maar dat kan ik niet wanneer je je toestel in 2014 hebt ontvangen. 

ja begrijpelijk alleen ik wist niet beter dan dat altijd alle formulileren online terug te vinden zijn. en begrijp nu dat het dus handig is om te bewaren echter komt dit natuurlijk te laat.

19-09-2009 het ik de telefoon in ontvangst genomen. hier heb ik ook meerder bewijzen van, orde ontvangst en bijbetaling helaas staat daar ook geen imei-nummer op de bon.

het vervelende is ook dat de KPN winkel in hoofddorp mijn telefoon wel in ontvangst heeft genomen, heeft verstuurd met de contract verlenging en daarkwam uit dat ik de bon nodig heb de winkel heeft mij daar niets over verteld.

Wel mag ik nu opdraaie voor de onderzoekskosten terwijl ik eigelijk nog gewoon recht heb op garantie.

DanielleBune schreef op 17 feb '16 om 11:56uCindy_ schreef op 17 feb '16 om 11:50u@DanielleBune; niet alleen bij telefoons is het belangrijk om je garantiebewijs te bewaren, maar ook bij andere producten. In de meeste gevallen heb je deze nodig als je product kapot is. Het is geen kwestie van het niet willen opvragen, maar van het niet meer kunnen opvragen. Er is een bepaalde termijn waarbij we garantiebewijzen kunnen/moeten verstrekken als iemand die kwijt is. Na deze termijn is het niet mogelijk om een (vervangend) garantiebewijs toe te sturen. Als ik het gekund had, had ik je een garantiebewijs toegestuurd, maar dat kan ik niet wanneer je je toestel in 2014 hebt ontvangen. 

ja begrijpelijk alleen ik wist niet beter dan dat altijd alle formulileren online terug te vinden zijn. en begrijp nu dat het dus handig is om te bewaren echter komt dit natuurlijk te laat.

19-09-2009 het ik de telefoon in ontvangst genomen. hier heb ik ook meerder bewijzen van, orde ontvangst en bijbetaling helaas staat daar ook geen imei-nummer op de bon.

het vervelende is ook dat de KPN winkel in hoofddorp mijn telefoon wel in ontvangst heeft genomen, heeft verstuurd met de contract verlenging en daarkwam uit dat ik de bon nodig heb de winkel heeft mij daar niets over verteld.

Wel mag ik nu opdraaie voor de onderzoekskosten terwijl ik eigelijk nog gewoon recht heb op garantie.

sorry de datum klopt niet 2009 is te lang gelede het moet natuurlijk 19-09-2014 zijn

Reputatie 3
Badge +2
-Ze weten je (hardwarematige) IMEI-nummer.
-Ze weten je contractduur.
-Dit is een geleased toestel (het is eigendom van KPN).
-Er zijn eerder toestellen onder SmartCare garantie gerepareerd zonder overlegging van aankoopbewijzen.

Reputatie 7
Badge +23
; daar ging ik al vanuit dat de datum niet helemaal klopte. Dan was je echt een voorloper geweest op Apple gebied 😉. Je bent niet geïnformeerd over de onderzoekosten door de medewerker begrijp ik? Ondanks dat je ervoor tekent is het natuurlijk wel de bedoeling dat je hier ook over geïnformeerd wordt. Ik snap goed dat dit rauw op je dak komt vallen. Ik kan niks voor je doen qua garantiebewijs, maar ga wel voor je kijken wat ik kan betekenen in de onderzoekskosten. Hiervoor heb ik wat gegevens van je nodig. Beantwoord je mijn privébericht hiervoor?

; we zijn al enige tijd gestopt met het leasen van toestellen. Ergens in 2013 volgens mij ;). Destijds hadden we de imeinummers in het systeem staan ter registratie, omdat we die van sommige klanten weer retour ontvingen na de duur van het contract. Dat is nu anders. 

Panbrood1 bedankt voor u reactie,

helaas is geen geleased toestel, het jammere is ook dat ik op 3 manieren aan kan tonen dat ik nog recht heb op garantie maar dat het stukje klantvriendelijkheid ze schijnbaar niet kennen bij KPN.

krijg alleen maar reacties als ik had me aankoopbon moeten bewaren maar nergens een stukje coulance of hulp.

kunt u mij misschieen vertellen/tip geven hoe ik het beter kan aanpakken om toch de garantie te gebruiken

Reputatie 3
Badge +2
@dames: Ik dacht ergens in 2014...srry

Notabene Apple biedt een oplossing maar KPN vindt dit teveel moeite.

(Afgezien van het feit dat je IMEI meegezonden wordt met ieder gesprek)

Providers die méér service bieden (concurrentie heet dat geloof ik) hebben we niet in NL, dus helaas pindakaas.

Voor de toekomst beter op de bonnetjes letten en sowieso geen toestelabo rechtstreeks van KPN meer nemen (want dan betaal je de hoofdprijs voor het toestel).

Reageer