Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

iPhone 6s besteld en betaald maar door KPN geannuleerd zonder terugbetaling (€ 600)

Op 5 januari bestelde ik bij een nieuw KPN Zorgeloos Instap abonnement een iPhone 6s voor € 600,-, die ik per Ideal in één keer betaalde.

Per ommegaande kreeg ik een bevestingsmail van de betaling met het ordernummer ****. Separaat ontving ik een mail waarin als leverdatum dinsdag 10 januari 's middags genoemd werd. Een dag ervoor zou ik een SMS ontvangen met het tijdsblok waarbinnen de telefoon geleverd zou worden.

Omdat ik op dinsdagochtend nog steeds geen SMS had ontvangen en ook de link naar de bestelling in de bevestingsmail een foutmelding gaf, belde ik naar de klantenservice van KPN. Daar bleek dat, zonder dat ik daarvan op de hoogte gesteld was, mijn order geannuleerd te zijn. De betreffende medewerker gaf aan de reden van de plotselinge annulering niet te weten, dacht dat het aan een gebrek aan voorraad kon liggen, maar gaf ook aan dat er op dat moment geen nieuwe order door hem aangemaakt kon worden, omdat na een annulering nieuwe orders 24 uur niet mogelijk zijn. Ik moest de dag erop maar terugbellen.

Toen ik op woensdag 12 januari opnieuw belde, werd er beloofd een nieuwe order voor een iPhone 6s aan te maken. Ik zou die wel opnieuw, onder rembours, moeten betalen, want een verrekening met mijn al betaalde € 600,- was administratief niet mogelijk. Maar het betaalde bedrag zou binnen enkele dagen terugbetaald worden. Daarmee ging ik akkoord.

Op zaterdag 14 januari werd de nieuwe iPhone inderdaad geleverd, die ik onder rembours betaalde, opnieuw à € 600,-.

De week erna wachtte ik tevergeefs op de terugbetaling van de eerste € 600,- waarvan beloofd was dat die 'binnen enkele dagen' zou komen.

En sinds die tijd wacht ik nog steeds op mijn geld. Ik heb inmiddels zeker 15 keer gebeld, minstens zoveel uur aan de telefoon gezeten, mijn verhaal aan even zovele medewerkers gedaan die allemaal hun excuses aanboden en aantekeningen maakten. Er werd daarbij herhaaldelijk verwezen naar mogelijke fouten van Reviva, maar die telefonisch door de betreffende medewerkers nooit bereikt kon worden ('Helaas neemt er niemand op. Belt u volgende week nog een keer, dan proberen we het opnieuw'). Ook werd er uiteindelijk schriftelijk een vraag bij Reviva uitgezet, waarop ik binnen drie dagen een antwoord zou krijgen, maar wat tot nu toe uitbleef.

Uiteindelijk werd, na een zoveelste telefoontje, aangegeven dat de € 600,- uiterlijk met de eerste rekening van mijn nieuwe mobiele abonnement verrekend zou worden, in de eerste week van maart. Mijn verzoek om een schriftelijke bevestiging daarvan, werd echter niet gehonoreerd.

Toen de eerste rekening kwam, bleek er niets verrekend te zijn.

Na mailcontact over deze kwestie is mijn klacht, via dhr. Sander ***, uiteindelijk bij mevrouw Carla ***, 'klantexpert', terecht gekomen. Zij gaf op 7 maart in een mail aan mijn verzoek doorgezet te hebben naar 'de juiste afdeling voor de terugbetalingen'. Maar sinds die tijd heb ik niets meer vernomen, noch een terugbetaling ontvangen.

Inmiddels wacht ik meer dan 2,5 maand op de terugbetaling van mijn € 600,-. Ik heb bewijsstukken toegestuurd, gebeld, gemaild, maar niets heeft tot nu toe mogen baten. Ook als de fout bij Reviva mocht liggen, verzoek ik KPN mij terug te betalen. Ik heb geen order bij Reviva geplaatst en ben ook geen klant bij dit bedrijf.

Als ik niet binnen een week een terugbetaling ontvang, zal ik met deze klacht naar de Consumentenbond en/of Kassa moeten gaan. Dat is voor niemand leuk en kost nog meer tijd, geld en energie dan deze hele zaak tot nu toe al kostte. Ik hoop dan ook op een snelle oplossing.

Vanzelfsprekend zal ik als dat nodig mocht zijn, nogmaals alle stukken sturen die daarvoor nodig zijn.

Admin: namen/nummers verwijderd i.v.m. privacy, topic verplaatst naar juiste board

5 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Hoi terugbetalinggraag, welkom op het forum! Wat een vervelende situatie is dit :( Meer dan 2 maanden moeten wachten op een terugbetaling lijkt mij absoluut niet de bedoeling.

Ik zoek graag voor je uit waarom dit nu allemaal zo lang duurt. Je hebt nu een privébericht van mij ontvangen. Reageer daarop, dan ga ik voor je aan de slag.
Reputatie 6
Badge +12
Justin_ schreef:

Hoi terugbetalinggraag, welkom op het forum! Wat een vervelende situatie is dit :( Meer dan 2 maanden moeten wachten op een terugbetaling lijkt mij absoluut niet de bedoeling.

Ik zoek graag voor je uit waarom dit nu allemaal zo lang duurt. Je hebt nu een privébericht van mij ontvangen. Reageer daarop, dan ga ik voor je aan de slag.

Hoi @terugbetalinggraag, je hebt nog niet gereageerd op m'n privébericht. Heb je inmiddels via een andere weg contact gehad hierover?

Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat me dat vooral weten!
Beste Justin,

Ik heb je alle informatie per e-mail gestuurd, op de door jou aangegeven wijze: *********** onder vermelding van Justin . Verstuurd op 22 maart om 12.46 uur.

Een oplossing is er dus nog niet in de tussentijd...

*Admin: e-mailadres verwijderd
P.S. Overigens kwam jouw eigen mail niet van ******* maar van kpn@forumkpn.com

Kan het zijn dat je het verkeerde e-mailadres aan mij hebt opgegeven, Justin?

*Admin: e-mailadres verwijderd
Reputatie 6
Badge +12
Hoi @terugbetalinggraag dat het een ander e-mailadres is dan kpn@forumkpn.com, klopt inderdaad. Nu ik mijn eerdere privébericht teruglees, zie ik echter wel dat ik een foutje heb gemaakt. Mijn oprechte excuses!

Je hebt nu een nieuw privébericht ontvangen. Reageer daarop, dan ga ik alsnog voor je aan de slag!

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)