Iphone 8 niet leverbaar

• 24 september 2017
  • 39 reacties
  • 1204 keer bekeken

Reputatie 1
Vrijdag mijn abonnement verlengt. Meerdere keren gevraagd "is de Iphone 8 op voorraad". Alle keren het antwoord, ja binnen 3 werkdagen.

Binnen 10 minuten na verlengen mail dat ze niet op voorraad zijn en een onbekende levertijd hebben.
Site gekeken en daar stond nog steeds op dat ze binnen 3 dagen geleverd worden ??!!

Maar gebeld en ze zouden het van de site afhalen dat ze leverbaar zijn. Zijn nu enkele dagen verder maar er staat bij afsluiten dat ze nog steeds binnen 3 werkdagen leverbaar zijn.

KPN neemt hiermee zijn klanten doelbewust in de maling !! Ze weten dat de toestellen niet meer op voorraad zijn maar weigeren die in alle eerlijkheid te vermelden en/of van de verkoopsite af te halen !!

Al heel lang klant van KPN en zo gaan ze met vaste klanten. Doelbewust informatie achterhouden en niet aanpassen om maar zoveel mogelijk contracten binnen te halen.

SCHANDALIG !!

39 reacties

Reputatie 1
Ook vandaag staat er nog vrolijk op de site dat ze binnen 3 werkdagen geleverd worden terwijl al bekend is dat ze niet op voorraad zijn.

Doelbewust onjuiste informatie verstrekken om de contracten door te laten gaan !
Reputatie 6
Hallo @Bobbie B,

Zou je even een link naar de pagina willen delen?
Reputatie 1
Hoe doe ik dat ?
Reputatie 7
Badge +18
https://www.kpn.com/mobiel/apple/iphone-8/64gb-space-gray/zorgeloos-standaard/2-jaar

zo dus Bobbie
Reputatie 6
Inderdaad staat er bij alle configuraties van de iP8 een levertijd van 2-3 WERKdagen!

1. Klopt de claim van @Bobbie B KPN? Graag zsm een antwoord op deze prangende vraag, ook voor mij!

2. Aanlsuitkosten/kopiekosten ook voor bestaande mobiel abbo klanten? Ik heb namelijk nog nooit een iPhone via KPN gekocht.
Reputatie 1
Ik heb vrijdag een kwartier na afsluiten van mn verlenging en het krijgen van de mail van niet op voorraad in de ochtend gebeld met kpn. Zouden de levertijd aanpassen. Laat op de avond stond het er nog steeds op en weer gebeld. Zouden het weer eraf halen. Vandaag staat het er nog steeds op. Doelbewuste misleiding !! Het is bij kpn bekend dat ze geen voorraad meer hebben en de levertijd onbekend is.afhankelijk van nieuwe leveringen van Apple.
Reputatie 1
De mail dat hij toch niet op voorraad was.kreeg ik 6 minuten na verlengen abonnement. Had nog niet opgehangen of mail kwam al.

De.medewerkster die ik daarna aan de lijn kreeg om te klagen over deze mail zei dat zij bij aanvang van haar dienst in de ochtend al op de hoogte was dat de voorraad op was en dus raar dat dat niet gemeld werd en het nog onjuist op de site stond !
Reputatie 6
Ik ben erg benieuwd naar de verklaring van KPN! ?
Reputatie 1
Heb alle dooddoeners al gehoord. Systemen staan niet aan mekaar gekoppeld, we gaan het zsm aanpassen op de site, wij weten het ook allemaal niet zeker en precies enz enz
Reputatie 1
Waar ik het meest benieuwd naar ben is waarom kpn doelbewust de levertijd onjuist vermeld en laat staan. Ze weten sinds vrijdagochtend dat de levertijd onbekend is en liegen hierover aan de telefoon en weigeren de site aan te passen. Ik weet wel waarom...
Zetten ze de. Levertijd conform de waarheid op onbekend shoppen de mensen verder. Zo doorzichtig allemaal.......
Reputatie 6
Laten we voor nu maar rustig tot morgen afwachten, dan verwacht ik ook de officiële reactie van KPN! ?

Ik zal jouw topic ook even op het Zakelijk KPN Forum linken! Done!

https://zakelijkforum.kpn.com/mobiele-abonnementen-en-toestellen-11/iphone-8-klopt-de-claim-van-deze-cm-gebruiker-9703

Wordt vervolgd...
Reputatie 1
Dank u !
Reputatie 7
Badge +27
Hallo @Bobbie B, welkom op ons forum. Mijn excuses voor de onjuiste informatie die je hebt ontvangen. De iPhone is inderdaad niet op voorraad en voor zover ik weet, klopt de 2-3 werkdagen levertermijn niet. Ook ik heb gisteren een verzoek ingediend om dit aan te laten passen op de website, maar ik verwacht niet dat dit dit weekend nog gaat gebeuren. De betreffende collega's zijn namelijk overwegend op doordeweekse dagen aan het werk.

@BerendDeMeyer_ aansluitkosten zijn alleen voor nieuwe klanten, dus niet als je verlengt. Thuiskopieheffing betalen zowel nieuwe als verlengende klanten.
Reputatie 6
Hallo @Marcia_,

Hartelijk dank voor je snelle en inhoudelijke reactie! 😎

Wat me wel verbaasd en wat ik erg jammer vind, is dat je het alleen over de aanpassing op de website hebt. Is het niet zo dat binnen het gehele interne verkoopkanaal van KPN - CM en ZM - deze info ook bekend dient te zijn, zodra een klant een iPhone 8 wil bestellen via welk kanaal dan ook eventueel i.c.m. een verlenging van zijn/haar mobiele abbo?

Het verwijzen naar alleen de teksten op de website vind ik niet echt een sterk en overtuigend argument. Jammer, want ik heb nogmaals het topic gelezen van de aankondiging van de nieuwe iPhones 8/8+/10. Ik snap dat met de Apple hypes mbt devices van tegenwoordig een exacte levertijd moeilijk is af te geven, maar tijdens deze werkprocessen dienen alle afdelingen web/chat/telefoon over de meest recente actuele voorraadstatus te beschikken, om zodoende (potentiële) klanten van KPN juist te informeren.

EDIT: Ik vind het aanpassen van dit soort essentiële verkoopinformatie vanuit een commercieel oogpunt cruciaal, deze updates zouden desnoods ook tijdens een weekeinde aangepast dienen te worden. De klant moet 24/7 centraal staan, zeker tegenwoordig.

Heb een fijn zondag allemaal! 😎
Reputatie 1
Vrijdagochtend 09:42 uur heb ik KPN, afdeling verlengingen aan de lijn gehad en gezegd dat hun info en site niet klopt met de werkelijkheid. Had ergens in de loop van vrijdag makkelijk aangepast kunnen worden.
Zelfs als je vandaag belt verzekeren ze je een levering van max 3 werkdagen. Vanmorgen gecheckt.......

Ik blijf het na alles houden op doelbewuste misleiding. Zouden ze "levertijd onbekend" zeggen shopt iedereen verder. Ben ervan overtuigd !
Reputatie 6
Ik blijf het na alles houden op doelbewuste misleiding. Zouden ze "levertijd onbekend" zeggen shopt iedereen verder. Ben ervan overtuigd!
Ik ben het met je eens! Ik hoop dat KPN het snel - voor jou - oplost, het zou voor mij persoonlijk ook echt een "dingetje" zijn hoor en daarom snap ik je frustratie en teleurstelling. Wellicht krijg je morgen een verrassend telefoontje / sms / e-mail van KPN! 🤞🏻
Reputatie 7
Badge +27
Geen enkel probleem en dat ben ik met je eens. Ik begrijp ook niet helemaal waarom dit niet als zodanig verteld wordt. In onze interne informatie systemen (die voor iedereen inzichtelijk zijn) staat duidelijk dat de toestellen niet voorradig zijn. Wellicht (en ik hoop het niet) zijn er inderdaad collega's die dit niet vertellen om zo toch een iPhone te kunnen verkopen. Dit kan ik zelf niet inzien. Wel kan ik kijken met wie @Bobbie B gesproken heeft en een klacht bij deze medewerker indienen.

@Bobbie B zou je dat willen? Ik zie in ieder geval één contactmoment op de 22e met een mannelijke collega rond de tijd die je noemt. Als je ook een naam hebt genoteerd, stuur je me die dan in een privébericht door? Dan weten we het zeker.

Voor wat betreft het aanpassen van de website: ik heb dit zelf gisteren pas voor het eerst geconstateerd en ook direct doorgegeven. Waar mijn collega's dit aangegeven hebben, weet ik helaas niet, dus ik kan alleen voor mezelf spreken. Weet ook dat ik er morgen opnieuw achteraan ga als ik zie dat het niet aangepast is. Ik ben namelijk absoluut met jullie eens dat dit niet wenselijk is.
Reputatie 6
@Marcia_, super bedankt voor je uitvoerige en inhoudelijke reactie en ik blij te lezen dat je de issue van Bobbie verder intern gaat oppakken! Ik ben ook benieuwd waar het eventueel in de communicatie 'fout' is gegaan of dat er sprake is van een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

@Bobbie B, zou je ons ajb hier ook willen (blijven) informeren hoe e.e.a. voor jou is opgelost. Dit is waardevolle informatie voor alle bezoekers van dit forum, die een nieuwe iPhone 8/8+/10 willen aanschaffen via KPN! 😎
Reputatie 1
Ik denk dat dit verder gaat dan 1 individuele werknemer. KPN is zeker gebaat bij deze onjuiste info en het is bekend, zeker sinds vrijdagochtend.

Ik heb totaal 4 mensen aan de lijk gehad maar de levertijd is niet aangepast. Tja, wat zegt dat.......
Reputatie 6
Ik denk dat dit verder gaat dan 1 individuele werknemer. KPN is zeker gebaat bij deze onjuiste info en het is bekend, zeker sinds vrijdagochtend.

Ik heb totaal 4 mensen aan de lijk gehad maar de levertijd is niet aangepast. Tja, wat zegt dat.......

@Bobbie B , ik snap je frustratie maar geef KPN nu even alle ruimte om zaken intern te gaan uitzoeken aankomende week. Ik ben er - zeker op basis van de laatste post van @Marcia_ - 100% van overtuigd, dat er een gedegen onderzoek komt naar deze gang van zaken en dat we een eerlijke terugkoppeling krijgen hier op het forum.

Fijne avond! 😎
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb vanmorgen bevestiging gekregen dat mijn verzoek doorgestuurd is naar de collega's die erover gaan. Het is echter nog steeds niet aangepast, zie ik. Heel erg vervelend, helemaal omdat ik nog steeds niet weet wanneer de volgende levering komt. Ik kaart dit zeker intern aan, helaas kan ik vooralsnog alleen maar vragen om het af te wachten. Excuses hiervoor!
Reputatie 1
Ik bedank u voor de moeite maar het wantrouwen wordt er niet door weggenomen. Eerder versterkt omdat kPN weigert juiste info te verstrekken en de reden dat ze in het weekend niet werken niet meer op gaat. Vrijdag niks mee gedaan, maandag niks mee gedaan. Dat geeft te denken .......
Het is nu aangepast, er staat nu 1 a 2 werkdagen. Dus er moet een levering binnen zijn.
Reputatie 1
Dat zou mooi zijn ! Op "mijn bestelling volgen" staat nog steeds onbekende levertijd en dat ik bericht krijg als hij is ingepakt. Ik vermoed een gevalletje van rustig afwachten......
Reputatie 1
Vanmorgen KPN gebeld. Niks bekend over een nieuwe levering. Ze hebben nog 1000 leveringen uitstaan maar geen voorraad.

Waarom het veranderd is van 3 werkdagen naar een levertijd van 1 of 2 werkdagen terwijl er geen voorraad is vond de medewerker ook merkwaardig.....

Opmerkelijke gang van zaken .....

Reageer