Beantwoord

iPhone 8 plus problemen inkomende berichten

  • 11 January 2021
  • 11 reacties
  • 159 keer bekeken

Sinds een paar maanden heb ik problemen met de ontvangst van inkomende berichten.

Mensen die mij bellen (iPhone 8 plus van eind 2017 krijgen geregeld gelijk mijn voicemail, andere keren krijg ik een melding op mijn appel watch gesprek gemist. Bij beide gaat mijn telefoon dan niet over. Een andere keer gaat het wel goed, Zowel mijn mobiel net werk als mij Wifi staan aan.

Graag een reactie a.u.b. (en niet zeggen dat het aan mijn iPhone ligt, Appel zegt dat het probleem bij KPN zit!, niet de schuld op elkaar schuiven a.u.b. 

Groetjes CeCoMa

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door CeKoMa 20 January 2021, 09:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi @CeKoMa, bedankt voor je bericht. We hebben het druk, daardoor kom ik er nu pas aan toe om te reageren op je bericht. Vervelend dat je dit probleem ervaart. We zullen een aantal zaken moeten nagaan om te kijken waar het probleem precies zit en hoe het verholpen kan worden, dus ik stel voor dat we dat gaan doen. Het gaat om inkomende berichten: gaat het om berichten en/of telefoongesprekken? Ervaar je dit probleem op meerdere plekken of op 1 locatie? Heb je alle stappen doorlopen op de website van Apple: “Als u niet kunt bellen met een iPhone? Heb je de simkaart ook al eens getest in een ander toestel?
Ik hoor het graag en wil je ook vragen om jouw profiel in te vullen met de volgende gegevens: mobiele nummer, postcode en huisnummer, geboortedatum van de contractant en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is. Geef je hier een seintje als jij je gegevens aangevuld hebt? Ik kan dan jouw mobiele aansluiting vanuit onze kant controleren.

Beste Shyrin.

Probleem doet zich alleen voor bij inkomende telefoongesprekken thuis.

De stappen zoals aangegeven op de website van Appel heb ik niet doorlopen omdat het om inkomende gesprekken gaat.

Simkaart niet gebruikt in een ander toestel (heb ik niet)

Profiel, voorzover mogelijk, heb ik ingevuld.

Reputatie 7
Badge +16

Helder. Netwerk technisch staat hier alles goed: geen reden waarom je geregeld geen inkomende gesprekken kunt ontvangen. 
Geldt dit probleem ook voor het andere mobiele nummer wat op het adres geregistreerd staat? Wil je toch de stappen die Apple aangeeft, doorlopen? Graag controleren of de ‘Niet storen” functie aan staat of dat er andere blokkades ingesteld staan. Het gaat om de stappen “Controleer de instellingen van de iPhone” en het toestel even helemaal uitschakelen en weer aan doen. Ik hoor het graag wanneer je alles gecontroleerd hebt èn of het andere nummer ook problemen ervaart, dan maak ik een melding aan voor onze technische dienst.

Goedemorgen Shyrin,

Ook mijn vrouw met toestel iPhone 7 heeft er last van gehad.

Heb de stappen volgens de Appelsite doorgelopen, alles was correct

  • vliegtuigmodus in en uitgeschakeld
  • niet storen staat uit 
  • geen geblokkeerde contacten
  • houd onbekende bellers stil is uitgeschakeld
  • laatste update is IOS 14.3
  • toestel uitgezet en weer aangezet

De laatste anderhalve week gaat het wel goed

Groetjes CeKoMa

 

Reputatie 7
Badge +16

Heel goed, dan is dat in ieder geval uitgesloten. Voor jullie beiden werkt het nu dus weer goed. Melden jullie het. op het moment dat het probleem zich weer voordoet? Dan kan de technische dienst ingeschakeld worden door middel van een melding (zo kunnen zij extra controles doen op het netwerk). Uiteraard hoop ik dat het vanaf nu gewoon goed blijft gaan! :wink:

Beste Shyrin,

Heb thuis weer problemen gehad met inkomende telefoontjes.

Is het mogelijk dat het probleem in de Wifi zit?

Thuis links boven in het scherm van de iPhone ‘KPN WiFiCall’ en buiten ‘KPN NL’!

 

M.Vr.Gr. CeKoMa

 

Reputatie 7
Badge +16

Dat zou heel goed kunnen! Heb jij de optie “Bellen via wifi” aan staan in het toestel? Je kunt dat controleren door te gaan naar Instellingen → Mobiel netwerk → Bellen via wifi. De kwaliteit van je verbinding is bij ‘Bellen via wifi’ wel afhankelijk van het netwerk waarmee je verbonden bent. Als de wifi verbinding thuis niet optimaal is, dan heeft dat zeker effect op de bereikbaarheid en geluidskwaliteit van de gesprekken. Wil je eens controleren of deze optie uit staat en hoe het gaat als je deze optie een dag uit hebt staan?

Beste Skyrin,

Bellen via WiFi staat aan. Heb een tijd geleden twee gratis WiFi versterkers van KPN gekregen om WiFi te versterken. 
ik zal deze optie nu tijdelijk uitzetten om te kijken of dit effect heeft. 
blijft wel een vreemd verhaal.

 

Groeten CeKoMa

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag, ben benieuwd of je een verschil merkt. Waarom blijf je het een vreemd verhaal vinden?

Vreemd verhaal! 
Op de IPhone zit zowel mobiel netwerk als WiFi en beide zijn ingeschakeld.

Als de WiFi het niet goed zou doen zo toch het mobiel netwerk het over moeten nemen of anders om!

Beste Shyrin,

Probleem met uitgeschakelde WiFi blijft bestaan.

Verschillende bellers krijgen gelijk mijn voicemail. Vreemd!!!