Beantwoord

Iphone X 64gb niet meer leverbaar. KPN bood XS voor zelfde prijs aan.

  • 2 August 2019
  • 17 reacties
  • 626 keer bekeken

Ik heb een vraag aan jullie. Op 28-07-2019 heb ik mijn abonnement verlengt met de Iphone X Silver 64gb. Eindelijk was hij wat betaalbaar (maar nog steeds duur).
Maandag 29-07-2019 kreeg ik te horen dat hij 'tijdelijk'niet op voorraad was. Uiteindelijk na veel gedoe en een klachtenformulier, kreeg ik te horen dat de X uitgefaseerd werd. En ook niet meer terug kwam.

Om een heel lang verhaal kort te houden, werd ik gebeld op 01-08-2019 door KPN met een eenmalige leuke upgrade. De XS voor dezelfde prijs als de X. Dit omdat hij uitgefaseerd werd en ik de X had besteld.

Ik ging akkoord met deze deal. Maar hier houdt het dan ook op. Geen bevestiging per mail. En KPN heeft geen log van dit gesprek.

Wie heeft ditzelfde gesprek gehad met KPN? Ik start namelijk een zaak. Niet om de telefoon, maar wel om de manier waarop KPN met zijn klanten om gaat in deze casus en de overeenkomst niet nakomt. Ik ben uitzonderlijk teleurgesteld in KPN zijn werkzijde, onkunde en transparantie.

Ik hoor het graag.
icon

Beste antwoord door Wessel vd Waa 5 August 2019, 20:03

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Wessel vd Waa, Welkom op het forum. Balen dat de iPhone niet meer leverbaar is. Wordt er een mooie oplossing geboden, krijg je geen bevestiging van deze deal. Zou jij je 06-nummer, postcode, huisnummer en klantnummer willen toevoegen aan je forumprofiel? Dan ga ik het één en andere na en kom ik er z.s.m. bij je op terig.
Hoi @Wessel vd Waa, Welkom op het forum. Balen dat de iPhone niet meer leverbaar is. Wordt er een mooie oplossing geboden, krijg je geen bevestiging van deze deal. Zou jij je 06-nummer, postcode, huisnummer en klantnummer willen toevoegen aan je forumprofiel? Dan ga ik het één en andere na en kom ik er z.s.m. bij je op terig.

Zojuist toegevoegd. Ik zie het niet gebeuren dat u wel iets gaat vinden hoor. Ben al dagen aan het chatten en bellen. Niemand die op 1 lijn zit of op de hoogte is van elkaar.

Het ergste is dat KPN hun hoofden in het zand steken als ik benoem dat ik het zwart op wit heb dat iemand van KPN in een chat toegeeft en bevestigd dat deze deal gemaakt is. Zie toegevoegde foto.

Ik heb dan ook gister een brief verzonden per aangetekende post en de website van KPN om KPN in gebreke te stellen. Ik haat dit soort dingen. Ook nooit gedaan. Maar als KPN zich niet aan hun woord houdt, moet ik wel als man van principes.

Ik voeg een foto toe van de chat waarin ik wordt bevestigd van de gemaakt deal, die KPN probeert te ontkennen.

Benieuwd of u wel uw hoofd boven het zand weet te houden

mvg Wessel


*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
PS. Ik heb voor mijzelf wel besloten dat, ondanks ik niet houdt om zo in het verweer te gaan en KPN in gebreke te stellen, wel tot het uiterste ga. Een groot bedrijf als KPN kan niet zo omgaan met hun mensen.
Ik ga hier zeer zeker een zaak van maken via rechtsbijstand (is al op de hoogte) als KPN niet terug komt op hun overeenkomst.
Ik zal zeer zeker ook overstappen naar de concurrent, want betaal genoeg geld maandelijks aan KPN. Dan verwacht je dit soort praktijken niet en verdiend KPN mijn geld dan ook zeer zeker niet.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Wessel vd Waa, Bedankt voor de toelichting. Aan de hand van de gegevens zie ik dat jouw melding gister is doorgezet naar onze klachtenafdeling. Zij pakken dit volgende week verder op en zoeken het uit. Ze nemen volgende week contact met je op. Zullen we dit afwachten? Voordat er dingen dubbel gedaan worden en/of door elkaar lopen.
Ik zie dat de foto weg is gehaald om ‘privacy’ redenen? Er staan geen namen meer in. En ik vindt dat de mensen dit prima mogen lezen. Zonder namen is er niks qua privacy van doen.

Ik hoor het wel wat men ermee doet.

Hier nogmaals de foto. Zonder namen. Mocht KPN het weer verwijderen os dit alleen omdat zij het bewijs niet willen tonen aan de mensen

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Wessel vd Waa, Laten we voorop stellen dat ik dit niet heb verwijderd, omdat ik niet wil dat er bewijs wordt getoond. Volgens mij sluiten we tot nu toe de korting niet uit en doen we ons best voor je om dit alsnog voor elkaar te krijgen. We zeggen geen nee, maar niet iedereen van de klantenservice heeft autorisatie om meteen korting te geven. We verwijderen soms afbeeldingen en informatie met een reden en in dit geval ben ik misschien iets te voorzichtig geweest. Mijn collega's van de klachtenafdeling zullen contact met je opnemen over de korting die beloofd is. Mocht je er niet met ze uitkomen, of je hebt toch nog vragen, kun je mij altijd weer benaderen.
Hoi @Wessel vd Waa, Laten we voorop stellen dat ik dit niet heb verwijderd, omdat ik niet wil dat er bewijs wordt getoond. Volgens mij sluiten we tot nu toe de korting niet uit en doen we ons best voor je om dit alsnog voor elkaar te krijgen. We zeggen geen nee, maar niet iedereen van de klantenservice heeft autorisatie om meteen korting te geven. We verwijderen soms afbeeldingen en informatie met een reden en in dit geval ben ik misschien iets te voorzichtig geweest. Mijn collega's van de klachtenafdeling zullen contact met je opnemen over de korting die beloofd is. Mocht je er niet met ze uitkomen, of je hebt toch nog vragen, kun je mij altijd weer benaderen.

ik wacht het af. In dit forum wordt die beloofde korting, door u niet uitgesloten. Echter wel in meerdere chats en telefoongesprekken.

Dat is nou precies mijn punt. Niemand weet wat ze kunnen/mogen en niemand pakt door.
Het is simpel. KPN maakt een afspraak, kom die na. Dan is er geen gedoe en ontevreden klant.

Ik benoem elke keer dat de medewerkers hun best doen en dit niet persoonlijk is. Wat het wel is, is onkunde. Slechte informatievoorziening en het opslaan van afspraken. Ook andere afdelingen op de hoogte stellen van wat er speelt.

Ook nu nog, na 1 week, kun je via de kpn website de Iphone X bestellen. Teken van slechte informatievoorziening.

Benieuwd wat KPN gaat doen als de bellen.

PS: het telefoontje waar u over spreekt is n.a.v. een klacht die een medewerker zelf heeft ingediend. Achteraf voor mij. Maar heb ik niet aangevraagd. Ik weet dan ook al zeker dat als die persoon mij belt, deze niet op de hoogte zal zijn van mijn eerdere klacht en mijn verzonden ingebrekestelling.

Het antwoord: “Wij kunnen niets voor u doen zal de strekking weer worden van het verhaal”.

Wordt vervolgt.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Wessel vd Waa, Begrijpelijk dat je het vertrouwen kwijt bent. Je hebt de afgelopen week veel contact met ons gehad, zonder oplossing. Ik zie ook een klacht terug die je zelf hebt opgestuurd in overeenstemming met rechtsbijstand. Die is uitgebreid en duidelijk. Aangetekend per post incl. verslag van alle gebeurtenissen en bijlagen. Deze is ontvangen en zal z.s.m. worden opgepakt. Wordt inderdaad vervolgt! Hopelijk komt er een passende oplossing. Houd je ons op de hoogte via deze weg? Als ik nog iets anders voor je kan betekenen hoor ik het graag.
ik houd uiteraard iedereen op de hoogte.
Hoi @Wessel vd Waa, Begrijpelijk dat je het vertrouwen kwijt bent. Je hebt de afgelopen week veel contact met ons gehad, zonder oplossing. Ik zie ook een klacht terug die je zelf hebt opgestuurd in overeenstemming met rechtsbijstand. Die is uitgebreid en duidelijk. Aangetekend per post incl. verslag van alle gebeurtenissen en bijlagen. Deze is ontvangen en zal z.s.m. worden opgepakt. Wordt inderdaad vervolgt! Hopelijk komt er een passende oplossing. Houd je ons op de hoogte via deze weg? Als ik nog iets anders voor je kan betekenen hoor ik het graag.

Out of the blue kreeg ik vandaag een sms. "Beste klant, fijn dat u weer voor ons hebt gekozen. U kunt uw bestelling online volgen via...."

De link gevolgd en tot mijn verbazing stond mijn gekozen abonnement daar. EN in combinatie met de XS. Ik heb nog geen bevestiging per mail ontvangen, maar dit bericht doet mij al deugd. Krijg ik ook per email nog een bevestiging?

Al dit geen foutje is, dan is KPN positief over de balk gekomen. Enig idee hoe dit nu toch deze wending heeft gekregen? Word ik nog gebeld?
Ik heb een vraag aan jullie. Op 28-07-2019 heb ik mijn abonnement verlengt met de Iphone X Silver 64gb. Eindelijk was hij wat betaalbaar (maar nog steeds duur).
Maandag 29-07-2019 kreeg ik te horen dat hij 'tijdelijk'niet op voorraad was. Uiteindelijk na veel gedoe en een klachtenformulier, kreeg ik te horen dat de X uitgefaseerd werd. En ook niet meer terug kwam.

Om een heel lang verhaal kort te houden, werd ik gebeld op 01-08-2019 door KPN met een eenmalige leuke upgrade. De XS voor dezelfde prijs als de X. Dit omdat hij uitgefaseerd werd en ik de X had besteld.

Ik ging akkoord met deze deal. Maar hier houdt het dan ook op. Geen bevestiging per mail. En KPN heeft geen log van dit gesprek.

Wie heeft ditzelfde gesprek gehad met KPN? Ik start namelijk een zaak. Niet om de telefoon, maar wel om de manier waarop KPN met zijn klanten om gaat in deze casus en de overeenkomst niet nakomt. Ik ben uitzonderlijk teleurgesteld in KPN zijn werkzijde, onkunde en transparantie.

Ik hoor het graag.

Ik heb een vraag aan jullie. Op 28-07-2019 heb ik mijn abonnement verlengt met de Iphone X Silver 64gb. Eindelijk was hij wat betaalbaar (maar nog steeds duur).
Maandag 29-07-2019 kreeg ik te horen dat hij 'tijdelijk'niet op voorraad was. Uiteindelijk na veel gedoe en een klachtenformulier, kreeg ik te horen dat de X uitgefaseerd werd. En ook niet meer terug kwam.

Om een heel lang verhaal kort te houden, werd ik gebeld op 01-08-2019 door KPN met een eenmalige leuke upgrade. De XS voor dezelfde prijs als de X. Dit omdat hij uitgefaseerd werd en ik de X had besteld.

Ik ging akkoord met deze deal. Maar hier houdt het dan ook op. Geen bevestiging per mail. En KPN heeft geen log van dit gesprek.

Wie heeft ditzelfde gesprek gehad met KPN? Ik start namelijk een zaak. Niet om de telefoon, maar wel om de manier waarop KPN met zijn klanten om gaat in deze casus en de overeenkomst niet nakomt. Ik ben uitzonderlijk teleurgesteld in KPN zijn werkzijde, onkunde en transparantie.

Ik hoor het graag.


Ik mis je reactie hierbij haha. Zie alleen een citaat @ptw
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Wessel vd Waa, Daarover ben ik ook verrast. Het is in ieder geval niet aangepast naar aanleiding van de klacht. Als je kijkt via https://mijnbestelling.kpn.com/. Komen de kosten dan overeen met wat er is afgesproken?
Hoi @Wessel vd Waa, Daarover ben ik ook verrast. Het is in ieder geval niet aangepast naar aanleiding van de klacht. Als je kijkt via https://mijnbestelling.kpn.com/. Komen de kosten dan overeen met wat er is afgesproken?

Nee. Positiever nog. Geen bijbetaling nodig. Wat nog beter is natuurlijk. Dus ben erg benieuwd waar dit vandaan komt. In ieder geval erg positief uitgevallen als dit blijkt te kloppen.

Het enige wat niet klopt is dat ik pas weer kan verlengen per 01-01-2100
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Wessel, Anders dan verwacht, maar gelukkig is de afspraak met de iPhone XS uiteindelijk na(wat lang) wachten nagekomen. Je nieuwe contract loopt tot 02-12-2021. Hopelijk heb je het toestel snel in huis en kun je eindelijk genieten van een nieuwe iPhone. Heel veel plezier ervan en als je toch nog vragen hebt, hoor ik het graag van je.
Mijn final update m.b.t. deze kwestie.

Ik werd woensdag 7-8-19 gebeld door iemand van de klachtenafdeling van KPN. Er zou nog een bedrag open staan van meer dan 1000 euro voor de Iphone XS, die ik inmiddels had ontvangen.
Ik zag de bui alweer hangen. Ik verzocht de dame vriendelijk om het uit te zoeken en dat ik zeker niet dat bedrag ging betalen. Maar ook niet dat ik de XS terug zou sturen.

De donderdag erna werd ik door iemand anders gebeld en die kon mij wel bevestigen dat ik NIETS hoefde bij te betalen voor de XS en dat dit inderdaad een tegemoetkoming betrof.

Het is natuurlijk super, dat ik na al dit gedoe, deze tegemoetkoming heb mogen ontvangen.

Wel blijft het bijzonder dat al deze collega's en afdelingen langs elkaar heen praten, niet op één lijn zitten, en veel te weinig loggen wat besproken is/werd.

Een vreemd en onprofessioneel verhaal met een goed eind. Ik hoop dat dit over een aantal jaar anders gaat verlopen.

Deze post kan gesloten worden.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Wessel vd Waa, Bedankt voor de terugkoppeling. Je hebt helemaal gelijk en het is zeker een verbeterpuntje dat dit beter kan. De afspraak rondom de toestelksoten is gedaan door Reviva(externe partij die toestellen namens ons levert) Rondom de toestelkosten was heel veel onduidelijkheid en dat was niet nodig geweest als er een duidelijke log was geweest. Dit heb ik ook teruggekoppeld en ze gaan kijken hoe we dit in het vervolg beter kunnen oppakken. Je hebt hemel en aarde bewogen om maar duidelijkheid te krijgen met gelukkig een goed en voordeliger einde. Excuses voor al het ongemak. Hopelijk kun je wel genieten van je mooie, nieuwe iPhone XS. Fijne avond verder!

Reageer