Vraag

is mijn iPhone 7 Plus simlock vrij?

• 1 oktober 2018
  • 13 reacties
  • 344 keer bekeken

Ik heb in dec. 2016 bij het afsluiten van een 2 jarig KPN abonnement een iPhone 7 Plus gekocht. (via maandelijkse termijnen). Nu ga ik mijn abonnement verlengen i.c.m.. een nieuw toestel.

Is mijn huidige iPhone 7 Plus simlock vrij?

13 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Een IPHONE is altijd sim-lock vrij. Vanuit Apple mag hij nooit gelocked worden.

Maar al zou hij vast staan dan maakt het verder niet uit als je maar bij KPN blijft en dat maak ik verder wel op uit je berichtje. In jou geval maakt het dus verder niet uit.
Reputatie 7
Badge +18
Hallo @Harold1
Het klopt wat Dennis zegt.
Ik denk dat je na verlenging je oude iPhone wilt verkopen?
Dat kan dus zonder meer, deze gaat met elke simkaart van elke provider werken.
Een IPHONE is altijd sim-lock vrij. Vanuit Apple mag hij nooit gelocked worden.

Maar al zou hij vast staan dan maakt het verder niet uit als je maar bij KPN blijft en dat maak ik verder wel op uit je berichtje. In jou geval maakt het dus verder niet uit.

Ik blijf inderdaad bij KPN. Het bevalt me tot op heden prima.
Hallo @Harold1
Het klopt wat Dennis zegt.
Ik denk dat je na verlenging je oude iPhone wilt verkopen?
Dat kan dus zonder meer, deze gaat met elke simkaart van elke provider werken.

Klopt. Ik wil mijn iPhone na verlening verkopen. Mijn abonnement loopt in december van dit jaar af maar ik mag nu al verlengen.
Reputatie 5
Badge +6
Als ik je een tip mag geven......USED Products geeft in mijn regio het meest voor Apple producten
Reputatie 7
Badge +18
Dan doe ik er een 2e tip bij 🐱
Vergeet bij verkoop niet om Zoek mijn iPhone uit te zetten, anders kan de nieuwe eigenaar totaal niets met je iPhone.
Dan doe ik er een 2e tip bij 🐱
Vergeet bij verkoop niet om Zoek mijn iPhone uit te zetten, anders kan de nieuwe eigenaar totaal niets met je iPhone.

Ik zet hem altijd terug naar de fabrieksinstellingen
Reputatie 5
Badge +6
Hahaha mag ik dan op je reageren @huistijger?

Het is toch zo dat wanneer je je Apple product leeghaald (naar fabrieksinstellingen zet) dat dan alles automatisch leeg en verwijderd is en terug staat op de aankoop instellingen?
Reputatie 7
Badge +18
Nee Harold je kunt hem beter terugzetten als Nieuwe iPhone.
Dan worden al jouw persoonlijke gegevens gewist.
Als je het naar fabrieksinstellingen terugzet dan worden deze bewaard
Lijkt me niet prettig voor je
Reputatie 7
Badge +18
Zie mijn laatste bericht Dennis.
Nee Harold je kunt hem beter terugzetten als Nieuwe iPhone.
Dan worden al jouw persoonlijke gegevens gewist.
Als je het naar fabrieksinstellingen terugzet dan worden deze bewaard
Lijkt me niet prettig voor je

Dat bedoelde ik ook. Mijn bewoording was verkeerd gekozen.
Ik overweeg om een Sony Xperia ZX3 aan te schaffen i.c.m. een abonnement. Nu lees ik dat de release datum 5 oktober 2018 is. Is deze telefoon bij KPN op dit moment al leverbaar? Ik zie op de site dat de prijs bij KPN voor dit toestel "slechts' 648 euro is terwijl de adviesprijs is vastgesteld op 799 euro.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
Reputatie 2
Badge +1
Tegenwoordig zijn de toestellen die bij KPN aangeschaft zijn, allemaal Sim-lock vrij en inderdaad Apple staat het locken ook niet toe. Dus bij een verkoop van je toestel kan de nieuwe eigenaar elke simkaart erin stoppen die hij/zij wenst.

Reageer