Beantwoord

KAM verificatie mislukt

  • 8 juni 2017
  • 26 reacties
  • 2024 keer bekeken

Ik heb vanmiddag mijn KPN mobiel abonnement verlengd, maar krijg net twee mailtjes met als enige tekst: KAM verificatie mislukt. Wat is dit? Geen uitleg ofzo, alleen die tekst. Heb wel gewoon een bevestigingsmail gekregen. Betekent dit dat de hele verlenging niet doorgaat?! Wat moet ik hiermee?

Alvast bedankt voor de hulp..
icon

Beste antwoord door Koen_1 9 juni 2017, 17:35

Hoi @SjeurB, welkom op het forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Mijn excuses voor deze e-mails zonder verdere uitleg. Bedankt voor je toelichting op de KAM Robin 🙂 Stuur je een reactie op m'n privébericht @SjeurB? Dan kijk ik de situatie voor je na!
Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +30
"KAM staat voor Klant Acceptatie Module. Dit systeem controleert een aantal punten waaraan je moet voldoen om een abonnement te kunnen afsluiten. Het klinkt alsof de mail niet helemaal goed gaat, hierin hoort een duidelijke reden te staan van afwijzing. De helpdesk kan de oorzaak niet inzien.

De mogelijke reden voor een afwijzing zijn als volgt:
- Een Preventel registratie (openstaande rekening bij een andere telecomprovider)
- Controle op de geldigheid van het legitimatiebewijs
- Het maximum aantal abonnementen op een adres is overschreden (dat is 10)
- Er wordt geen Nederlands bankrekeningnummer gebruikt

Er zijn nog wat minder voorkomende oorzaken, maar deze zijn het meest waarschijnlijk."

Binnenkort zal een WebCare specialist dit topic oppakken en dit voor je nakijken!
Dankjewel voor je snelle reactie. Van de genoemde redenen is er niet eentje op mij van toepassing. Ik heb, voor zover mij bekend, geen BKR registratie en heb al een lopend abonnement bij KPN. Ik verleng gewoon. Maakt het allemaal nog wat vreemder.. Bovendien kreeg ik 10 minuten na de (twee?!?!) "KAM" mailtjes nóg een mail waarin dus bevestigd werd dat mijn nieuwe telefoon aangeboden is bij POSTNL. Snap er nog maar weinig van.. :-0
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @SjeurB, welkom op het forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Mijn excuses voor deze e-mails zonder verdere uitleg. Bedankt voor je toelichting op de KAM Robin 🙂 Stuur je een reactie op m'n privébericht @SjeurB? Dan kijk ik de situatie voor je na!
Reputatie 7
Badge +21
Dag @SjeurB, ik heb nog geen reactie van je ontvangen. Laat je het weten als ik op dit moment nog iets voor je kan betekenen? 🙂
Hi,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Vanmiddag 3 keer in de winkel en vervolgens online geprobeerd mijn huidig abonnement te verlengen. Ik ontvang zojuist ook 3 emails met alleen de tekst 'KAM verificatie mislukt'. Geen van de bovenstaand mogelijke redenen tot afwijzing zijn bij mij van toepassing. Kan iemand mij helpen? @Koen
Reputatie 7
Badge +28
Welkom RZ092, erg vervelend dat de aanvraag niet lukt. Staat er geen verdere informatie in deze mail? Ik stuur je een telefoonnummer waar je navraag kunt doen over de afwijsreden. Zie daarvoor je privébericht. Alleen deze afdeling heeft inzage in de reden, vandaar dat ik je helaas doorverwijs. Ik ga ervan uit dat er snel duidelijkheid is.
Hallo.
Ook ik kreeg na een poging mijn abonnement te verlengen te horen dat dit niet lukte zo ik al jatten gewend ben de redenen zou ik per mail verzonden krijgen. Nu kreeg ik maar liefst 9 mails met kam verificatie mislukt. Maar weet nu nog niet waarom ik mijn abonnement niet kan verlengen zoals ik gewend was .
Graag hoor ik nog de presciese reden.
Groet Esther
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Esther, welkom op het forum! Balen dat het bestellen van een nieuw mobiel abonnement niet lukt! Zoals mij collega Joran hierboven al aangeeft, hebben we een afdeling waar je navraag kunt doen over deze afwijzing. Je hebt nu een privébericht van mij ontvangen 🙂
Hier ook hetzelfde probleem. Probeerde abbonament af te sluiten bij kpn (zit nu bij Vodafone) bij de bkr check werd ik geweigerd en alleen deze fantastische mail mogen ontvangen. Bovenstaande is niet van toepassing kan ik ook zo'n telefoon nummer ontvangen?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Jesper, ik stuur je een privébericht!
Hallo. Ik wilde gisteren mijn abonnement verlengen met een nieuwe telefoon. Hier hetzelfde mailtje met alleen "kam verifactie mislukt" en geen reden.. mijn inkomen is meer dan toereikend. Kunt u mij verder helpen?
Ze gaan waarschijnlijk zeggen dat het bij bkr ligt en ze niets kunnen doen.... Toch vreemd dat ik maar weer naar Vodafone ben gegaan en het daar wel gewoon kon. Kortom probleem ligt echt bij KPN.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Nick, welkom op het forum! Balen dat je deze mail ontvangen hebt. 😞 Ik heb je een privébericht gestuurd.
Beste allen.. ik heb alles in mijn macht geprobeerd, evenals het "geheime telefoonnumer gebeld" die ik via privebericht kreeg, maar dit heeft tot niets uitgewezen. Graag wil ik mensen met dezelfde issues (kam verificatie mislukt, terwijl je inkomen toereikend is en je NERGENS een negatieve registratie hebt; BKR niet en PREVENTEL niet) mijn mail delen die ik vandaag naar KPN gestuurd heb, want ze kunnen niets doen.:

Beste,

Via deze weg wil ik jullie laten weten dat ik ben overgestapt naar Vodafone. Het gebrek aan service en de stugge manke houding van jullie afdeling (RB@kpn.com) heeft hiervoor gezorgd. Ik heb alle bewijzen aangeleverd van BKR en Preventel dat er niets geregistreerd staat en dan nog kun je niets voor mij doen. Ik had op zijn minst verwacht dat ik iemand te spreken kreeg met wat invloed, ik ben ten slotte al meer dan 10 jaar klant, altijd vol lof geweest en heb jullie altijd aanbevolen.

Zelfs al vind je mijn mailtoon niet leuk of het feit dat ik overgestapt ben; tóch help ik jullie hiermee weer. Het ligt dus echt aan JULLIE systeem; niet aan BKR niet aan PREVENTEL, nee jullie systeem. "Kam verificatie mislukt" is gewoon een system error, want bij VODAFONE kan het dus wel..

Ik zag meerdere mensen op het forum voorbij komen die jullie ook niet hebben kunnen helpen.. wel bizar, wij komen naar jullie toe omdat we bij jullie een abonnement willen afsluiten, daar moet je trots op zijn en niet zo mee omgaan.. De zinnetjes "daar kan ik geen uitspraak over doen en we gaan het uitzoeken" vind ik echt klantonvriendelijk.. Je kunt gewoon eens een manager aan de lijn geven, wat is daar mis mee?

Ik hoop voor jullie dat jullie de fout uit het systeem halen en heel misschien probeer ik het over 2 jaar nog een keer.. Het zou jullie mooi staan als jullie mij wel nog iets lieten weten wanneer het wel of niet is opgelost.. ik vind dat ik daar recht op heb, ondanks dat ik nu (even) bij een andere provider ga. De excuses zullen hopelijk vanzelf volgen.

Mvg,

Nick Tijssens
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Nick, wat vervelend dat het niet gelukt is om bij ons een nieuw abonnement af te sluiten. Dat je daarom overstapt naar een andere provider kan ik begrijpen.

Mijn excuses voor deze situatie. Ik heb jouw verhaal ook intern doorgezet. Zo kunnen we hopelijk voorkomen dat andere klanten in de toekomst tegen hetzelfde probleem aanlopen. Ik hoop inderdaad dat we je op een dag weer als klant mogen verwelkomen. 🙂
Hier nummer 20 in de rij met een Mislukte KAm verificatie... word er moedeloos van! Heb zojuist ook te horen gekregen: nee mevrouw, ik kan helaas niks voor u betekenen...goh verrassend! Via mail bij Experian mijn eventuele 'voorgeschiedenis' opgevraagd. Verwacht ik niet veel van aangezien we 2 weken geleden door de bank al volledig gecheckt zijn en hypotheek aanvraag gewoon gehonoreerd. Vind het weer een bijzonder iets dit.
Als ik merk dat ik ergens anders wel een abonnement kan afsluiten, ben ook ik weg bij KPN! De groeten!
Beste,

Zojuist heb ik (al klant bij KPN) een nieuwe telefoon in combinatie met een abonnement afgesloten in een KPN winkel. In de winkel geen problemen gehad met het afsluiten. Zojuist heb ik 2 mailtjes ontvangen met “KAM verificatie mislukt”. Hoe kom ik erachter wat er fout is gegaan? En wat kan ik hieraan doen?

Met vriendelijke groet,

Luuk
Hier nummer 20 in de rij met een Mislukte KAm verificatie... word er moedeloos van! Heb zojuist ook te horen gekregen: nee mevrouw, ik kan helaas niks voor u betekenen...goh verrassend! Via mail bij Experian mijn eventuele 'voorgeschiedenis' opgevraagd. Verwacht ik niet veel van aangezien we 2 weken geleden door de bank al volledig gecheckt zijn en hypotheek aanvraag gewoon gehonoreerd. Vind het weer een bijzonder iets dit.
Als ik merk dat ik ergens anders wel een abonnement kan afsluiten, ben ook ik weg bij KPN! De groeten!
Online is het mij zelf gister wel gelukt, telefoon wordt als het goed is vandaag bezorgd. Vind het wel een bijzondere toestand zo. Raar toch dat het in de winkel niet lukt en online wel???
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Ilona en Luuk, wat naar dat dit bij jullie misging. Stond er in de e-mail geen verdere toelichting?

Het vervelende aan deze afwijzing is dat we de reden niet kunnen inzien. Daarom wordt deze e-mail verstuurd. Als die mail dan nog meer vragen oproept gaat er iets mis.

@Ilona: Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat het jou is gelukt. Wat er mis ging durf ik niet te zeggen. Ik maak hier melding van om dit verder uit te zoeken.
@Luuk: Als de redenen in Robins antwoord niet van toepassing zijn adviseer ik je contact op te nemen met mijn collega's van de afdeling Risicobeheer. Zij kunnen nagaan wat de reden van afwijzing is. Ik stuur dit nummer in een privébericht!
Reputatie 7
Badge +28
Bij Luuk is de aanvraag gewoon doorgelopen. De mail was niet van toepassing en had niet verstuurd moeten worden.
7 maanden na datum van de eerste post en nog niets geleerd kennelijk. Ik heb een alles in 1 plus 3 mobiele abonennementen. Die 3 mobiele abonnementen staan allemaal op mijn naam, op mijn adres en hetzelfde bankrekeningnummer. Maar ze hebben allemaal een ander klantnummer. Vandaag dus gevraagd of dat niet gewoon onder 1 kan zodat ik alleen nog 1 nr heb voor de alles in 1 en 1 voor de 3 mobiele abo’s. Van 1 abo een bevestiging gekregen vanmiddag dat de “conteactsovername” gelukt is en vanavond ineens een mail met KAM verificatie mislukt. Maar heeft die mail nu betrekking op het gelukte nummer of op die andere waar ik nog steeds geen bevestiging van heb? En hoe kan het dan dat ik wel alle 3 afzonderlijk kan hebben op exact dezelfde gegevens maar niet alle 3 onder 1 klantnummer? Wat een zooitje! En nee ik ga niet naar een vaag nr bellen om erachter te komen wat er loos is.... jullie hebben een duidelijk omschreven wettelijke informatieplicht en als ik daar in de mail niet op wordt gewezen hoe en waar ik deze info kan verkrijgen, ligt het initiatief wettelijk bij jullie om mij van de juiste info te voorzien.
3 maanden verder is er blijkbaar nog niks veranderd. Ik mocht vandaag verlengen en heb 3 mailtjes ontvangen met kam verificatie mislukt. Zonder uitleg en geen mogelijkheid te reageren. Ik heb geen bkr registratie, geen schulden en sterker nog, ik heb vrijwillige bewindsvoering en die snapt hier werkelijk niks van. 12 jaar klant zonder problemen. Ik kan vandaag verlengen maar pas over een paar maanden overstappen helaas anders had ik ook naar een ander gegaan.
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Jennifer, welkom! De KAM verificatie betreft het aanvragen van een abonnement in de meeste gevallen. Heb je dit ook gedaan? De koppeling van de klantnummers staat inderdaad uit, ik verwacht dat je daar volgende week een reactie op krijgt. Laat het me even weten als dat niet het geval is.

@Seetje, ook van harte welkom! Zie ik goed dat het inmiddels toch gelukt is met verlengen? Ben je er uiteindelijk achtergekomen waar het aan lag?
Ook ik heb vanmiddag me abonnement proberen te verlengen zonder succes. Ze zouden een mail sturen met de reden . Heb een mail gehad waar alleen in staat KAM verificatie mislukt ?

Reageer