Beantwoord

Kan de begindag van mijn maandbundel worden aangepast?

  • 22 June 2021
  • 10 reacties
  • 1087 keer bekeken

Reputatie 2

Ik heb een mobiel nummer bij kpn.

Op een vaste dag in de maand krijg ik weer nieuwe mb's en gaat de nieuwe maand weer in.

 

Nu heeft mijn vrouw ook een kpn mobiel abonnement maar daar begint de nieuwe maand altijd op een andere dag van de maand.

Kan ik mijn mobiele abonnement op een andere dag laten beginnen. (zelfde datum als mijn vrouw)

Mickel.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 23 June 2021, 17:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Nee, volgens mij niet. Ieder abonnement heeft zijn eigen cyclus en startmoment, bepaald bij aanvang. 

Reputatie 7
Badge +17

Dag @provinciaaltje, zoals RBxx ook al aangeeft, is dit helaas niet mogelijk. Ieder abonnement krijgt een bundelperiode toegewezen bij de start van het abonnement. Voorheen kreeg iedereen dezelfde startdatum, namelijk de eerste van de maand. Maar bij nieuwe abonnementen kan de startdatum van een bundel verschillen. De startdatum van een bundel is niet te wijzigen. Alleen de datum waarop je de factuur ontvangt en betaalt is te wijzigen. 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Denise_ 
Ik vermoed dat @provinciaaltje deze vraag stelt in relatie tot MB’s delen. Als zijn bundelperiode begint kan hij MB’s delen met zijn vrouw. Maar hoe lang blijft deze data geldig bij zijn vrouw? Tot het eind van de bundelperiode van hem zelf of tot het eind van de lopende bundelperiode van zijn vrouw?
Ik heb deze vraag eerder voorbij zien komen, maar het antwoord ben ik kwijt.

Reputatie 2

Hi @Denise_ 
Ik vermoed dat @provinciaaltje deze vraag stelt in relatie tot MB’s delen. Als zijn bundelperiode begint kan hij MB’s delen met zijn vrouw. Maar hoe lang blijft deze data geldig bij zijn vrouw? Tot het eind van de bundelperiode van hem zelf of tot het eind van de lopende bundelperiode van zijn vrouw?
Ik heb deze vraag eerder voorbij zien komen, maar het antwoord ben ik kwijt.

Klopt precies. Als ik ze deel in het begin van mijn bundel en tien dagen later krijgt mijn vrouw een nieuwe bundel is zij ze kwijt en ik ook.

Geef ik ze weer opnieuw aan mijn vrouw dan is zij ze kwijt als mijn nieuwe bundel in gaat.

Irritant en vandaar dus mijn vraag

Lijkt me dus:

10 dagen later delen…. Dus 10 dagen nadat jouw bundel begint maar die van je vrouw dus net begonnen is. En niet eerder. Rekening houden met die 10 dagen n.m.m.

Dan doet je vrouw er toch een maand mee...:wink:

Reputatie 7
Badge +21

Hmm :thinking: , ik was er al bang voor. Dat is inderdaad een vervelend gevolg van de keuze van KPN om niet meer dezelfde bundelperiode (de kalendermaand) voor iedereen toe te passen.

Ik betwijfel of hiervoor de mogelijkheid wordt geboden om de periodes gelijk te zetten.

Anders de MB’s in twee porties delen, ieder genoeg voor dat deel van de periode.

Reputatie 7
Badge +17

Ah, ja, een hele logische vraag dan! Ik heb even uitgezocht hoe het ook alweer zit met MB's delen. Het zou zo moeten zijn dat degene die MB's deelt, ook de geldigheid van de gedeelde MB's bepaalt. Om wat voorbeelden te geven:

  • Stel jouw factuurperiode loopt van 8 juni tot en met 7 juli. Jij deelt MB's met jouw vrouw, die een factuurperiode heeft van 18 juni tot en met 17 juli. De MB's die jij deelt, zijn geldig tot en met 7 juni.
  • Stel jouw factuurperiode loopt van 8 juni tot en met 7 juli. Jij deelt MB's met jouw vrouw, die een factuurperiode heeft van 1 juni tot en met 30 juni. De MB's die jij deelt, zijn geldig tot en met 7 juni.
  • Stel jouw factuurperiode loopt van 1 juni tot en met 30 juni. Jij deelt MB's met jouw vrouw, die een factuurperiode heeft van 18 juni tot en met 17 juli. De MB's die jij deelt, zijn geldig tot en met 30 juni.

 

Het is dus vreemd dat de gedeelde MB's komen te vervallen bij de start van de factuurperiode van jouw vrouw. Dit wil ik graag uitzoeken. Zou je jouw telefoonnummer en het telefoonnummer van jouw vrouw toe willen voegen aan je forumprofiel? Je kunt deze gegevens invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators.

Reputatie 2

Mijn volgende maand begint over 4 dagen.

Van mijn vrouw over 12 dagen.

Ik ga gewoon nogmaals kijken wat er gebeurt maar ik denk dat het goedkomt zoals Denise hierboven beschrijft.

Mickel

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @provinciaaltje , is het inmiddels duidelijk? Als het goed is, is nu ook voor je vrouw een nieuwe maand begonnen. Zijn de door jou gedeelde MB’s behouden gebleven?

Reputatie 2

Hallo @provinciaaltje , is het inmiddels duidelijk? Als het goed is, is nu ook voor je vrouw een nieuwe maand begonnen. Zijn de door jou gedeelde MB’s behouden gebleven?

Klop helemaal. Over 4 dagen start de nieuwe maand voor mijn vrouw. Mijn mb's zijn nog 21 dagen geldig bij haar. Dit klopt want mijn nieuwe maand begint over 21 dagen.

Dank voor je uitzoeken

Mickel