Vraag

Kan mijn Belgische mobiel niet bellen met mijn KPN mobiel

  • 16 October 2020
  • 7 reacties
  • 56 keer bekeken

Heb sinds een week een Mobile Viking sim in een iPhone 6s, dus een Belgisch nummer.
Ik probeer tevergeefs dit toestel te bellen met mijn Nederlandse KPN mobiel. Het werkt niet.
Mijn vrouw heeft exacthetzelfde probleem.

Mobile Vikings is er de hele week al mee bezig, maar moet concluderen dat het KPN is. 
Ik moet hierbij aantekenen dat een Nederlandse Tele2 mobiel wel contact kon leggen.

Rara, wat is dit, maar beter: hoe kunnen we dit oplossen?

 


7 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Hoi @FredNb, wat een raar probleem! Ik ga je helpen. Je vrouw en jij hebben dus een abonnement bij ons en kunnen het Belgische nummer niet bereiken? Wat hoor je precies als je het nummer intoetst. Bevond het Tele2-abonnement wat het Belgische nummer wel kon bereiken zich op dezelfde plek als jullie? Wil je eens een kruistest uitvoeren: kun je hierbij de simkaart van Mobile Vikings in een ander toestel doen en een andere simkaart in het toestel waar de simkaart van Mobile Vikings inzat? Wat zijn je bevindingen dan? 

(1) Mobile Vikings simkaart in ander toestel → kun je deze nu wel bereiken met onze abonnementen? Wat hoor je nu precies?

(2) Andere simkaart in het toestel waar de Mobile Vikings simkaart inzat → kun je deze nu wel bereiken met onze abonnementen? Wat hoor je nu precies?

Op deze manier kunnen we even uitsluiten waar het probleem ligt: echt bij de simkaart of toch bij het toestel. Met je antwoorden kunnen we het dan verder onderzoeken. Ik hoor graag wat je bevindingen zijn. Wil je ook je gegevens invullen in je profiel en me een seintje geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik het onderzoek opstarten. 

  1. Best Job,
    zie nu mijn antwoord niet.
    Dus maar even herhalen

    Wij horen een duidelijke in-gesprek toon.
    Het Tele2 toestel bevond zich op excat dezefe plaats
    Kruistest al eerder op verzoek van Vikings gedaan, zonder resultaat
    Profiel ingevuld

Het geluid dat we horen - meer specifiek - is driemaal een toon (als in gesprek) en daarna niets meer en is/lijkt alles tezijn verbroken.

Zojuist weer geprobeerd om van mijn vaste Belgische nummer te bellen: geen probleem.
Kennissen vanuit verschillende lokaties met Belgische gsm’s kunnen dit nummer gewoon bellen.

Hebben jullie Mobile Vikings in de ban gedaan als KPN?

Dit is toch merkwaardig?

Reputatie 4
Badge +5

Dank voor je toelichting en gegevens! Ik heb de netwerkinstellingen van je mobiele abonnement langsgelopen: hierin staan geen gekke zaken. Goed dat je hebt geprobeerd een ander nummer te bereiken in België, dan weten we dat het niet daaraan ligt. Ik wil het graag doorzetten naar de technische network supportdesk, zij zullen het dan verder onderzoeken. Kloppen mijn onderstaande conclusies over je kruistest:

(1) Mobile Vikings simkaart in ander toestel → nog steeds driemaal een toon, nummer niet te bereiken

(2) Andere simkaart in het toestel waar de Mobile Vikings simkaart inzat → dit nummer is wel te bereiken

Hoor het graag van je, dan zet ik het door!

Dit is inderdaad correct.

 

Reputatie 4
Badge +5

Hi @FredNb, ik zie dat mijn collega van de network support desk je gisterenochtend heeft proberen te bereiken. Dit is helaas niet gelukt. Je bent bereikbaar toch op het 06-nummer wat hier op het forum in je profiel staat? Dan geef ik dit nogmaals door. 

Reageer