Beantwoord

Kan niet bellen naar KPN nummer wat van Vodafone geporteerd is

  • 16 September 2020
  • 18 reacties
  • 596 keer bekeken

Mijn vrouw heeft sinds kort kpn als mobiele provider. Ik al jaren Vodafone. Sinds de overstap kan ik haar niet meer bellen. Ik zie in mijn scherm 'bellen' . Ik hoor de telefoon niet overgaan. Mijn vrouw krijgt geen melding op haar telefoon. De telefoon gaat niet over. #31# heb ik al geprobeerd. Haar nummer heb ik niet geblokkeerd. Graag hulp. Groet, Paul

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door PaulSmit 25 September 2020, 19:30

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @PaulSmit en welkom op het forum! Wat gek dat het bellen naar haar ineens niet meer werkt. 😕 Heb je jouw en haar toestel al eens opnieuw opgestart sinds dit gebeurt? Kan zij door andere KPN nummers wel gebeld worden? 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Sanne_M 

Dit doet me denken aan eerdere topics. Door een onvolledige portering waren daar nummers die overgegaan waren van VF naar KPN daarna niet meer bereikbaar, maar alleen voor VF abonnees. Vanaf andere providers geen probleem.

Iets met een ‘vlaggetje’ binnen VF systeem, waardoor het nummer nog als ‘eigen’ gemarkeerd stond.

Reputatie 7
Badge +17

Dat vermoeden heb ik ook @RBxx, vandaar dat ik me afvraag of het bellen vanuit andere KPN nummers wel lukt. Dan weten we het zeker. Geruststellend dat ik niet de enige met dit vermoeden ben. 😀 Voor zover ik de communicatie heb was de situatie als volgt: 

SIM-kaart van KPN in het toestel -> kan alleen bellen en gebeld worden door KPN nummers
SIM-kaart Vodafone nog in het toestel -> kan bellen en gebeld worden met alle providers, behalve KPN

Vodafone is nogal slordig met portering. Ze vergeten "steevast” de nummers uit de lijst “eigen nummer” in hun centrale te halen.

Als je dan vanaf een Vodafone nummer naar een ex-Vodafone nummer belt, bij welke provider dan ook, wordt je niet naar het landelijke net geschakeld en krijg je dus geen verbinding.

Gewéldig bedrijf dat Vodafone. Heel onaardig naar andere providers zo.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Sanne_M  Het geval hierboven interpreteer ik als volgt:

Meneer zit nog bij VF en zijn vrouw is recent overgegaan van VF naar KPN.

Meneer kan zijn vrouw nu niet meer bereiken, omgekeerd gaat wel (vermoed ik).

De titel hierboven moet zijn:

Kan niet bellen naar KPN nummer wat van Vodafone geporteerd is.

Reputatie 7
Badge +17

Dank voor de bijdragen beiden! @PaulSmit, laat je weten wat de antwoorden op deze vragen zijn? Mocht dit alles inderdaad op jullie van toepassing zijn, neem dan contact op met Vodafone hierover. Ik verwacht dat zij dit dan op kunnen lossen. 

De titel hierboven moet zijn:

Kan niet bellen naar KPN nummer wat van Vodafone geporteerd is.

Done! 

Hoi @PaulSmit en welkom op het forum! Wat gek dat het bellen naar haar ineens niet meer werkt. 😕 Heb je jouw en haar toestel al eens opnieuw opgestart sinds dit gebeurt? Kan zij door andere KPN nummers wel gebeld worden? 

Beide telefoons zijn opnieuw opgestart. Geen effect. Mijn vrouw heeft geen idee of ze gebeld kan worden door kpn abonnees. Het lijkt erop dat ik de enige ben die haar niet kan bellen. Onze kinderen zitten bij t-mobile, zij kunnen haar bellen.

Hi @Sanne_M  Het geval hierboven interpreteer ik als volgt:

Meneer zit nog bij VF en zijn vrouw is recent overgegaan van VF naar KPN.

Meneer kan zijn vrouw nu niet meer bereiken, omgekeerd gaat wel (vermoed ik).

Omgekeerd gaat inderdaad wel.

Dank voor de bijdragen beiden! @PaulSmit, laat je weten wat de antwoorden op deze vragen zijn? Mocht dit alles inderdaad op jullie van toepassing zijn, neem dan contact op met Vodafone hierover. Ik verwacht dat zij dit dan op kunnen lossen. 

De titel hierboven moet zijn:

Kan niet bellen naar KPN nummer wat van Vodafone geporteerd is.

Done! 

Ik zal contact opnemen met Vodafone. Als ik meer weet laat ik van mij horen.

Hoi @PaulSmit en welkom op het forum! Wat gek dat het bellen naar haar ineens niet meer werkt. 😕 Heb je jouw en haar toestel al eens opnieuw opgestart sinds dit gebeurt? Kan zij door andere KPN nummers wel gebeld worden? 

Beide telefoons zijn opnieuw opgestart. Geen effect. Mijn vrouw heeft geen idee of ze gebeld kan worden door kpn abonnees. Het lijkt erop dat ik de enige ben die haar niet kan bellen. Onze kinderen zitten bij t-mobile, zij kunnen haar bellen.

Mijn vrouw kan gebeld worden door mensen met kpn

Dank voor de bijdragen beiden! @PaulSmit, laat je weten wat de antwoorden op deze vragen zijn? Mocht dit alles inderdaad op jullie van toepassing zijn, neem dan contact op met Vodafone hierover. Ik verwacht dat zij dit dan op kunnen lossen. 

De titel hierboven moet zijn:

Kan niet bellen naar KPN nummer wat van Vodafone geporteerd is.

Done! 

Ik zal contact opnemen met Vodafone. Als ik meer weet laat ik van mij horen.

Vodafone legt de schuld bij kpn.

Dank voor de bijdragen beiden! @PaulSmit, laat je weten wat de antwoorden op deze vragen zijn? Mocht dit alles inderdaad op jullie van toepassing zijn, neem dan contact op met Vodafone hierover. Ik verwacht dat zij dit dan op kunnen lossen. 

De titel hierboven moet zijn:

Kan niet bellen naar KPN nummer wat van Vodafone geporteerd is.

Done! 

Ik zal contact opnemen met Vodafone. Als ik meer weet laat ik van mij horen.

Vodafone legt de schuld bij kpn.

Het probleem is opgelost. Ik heb haar zojuist kunnen bellen. Dank voor het meedenken allemaal.

Groet, Paul 

Reputatie 7
Badge +17

Oh wat fijn! Wat was uiteindelijk de oplossing? Of werkte het spontaan weer? 

Reputatie 7
Badge +21

Vodafone legt de schuld bij kpn.

Het probleem is opgelost. Ik heb haar zojuist kunnen bellen. Dank voor het meedenken allemaal.

Groet, Paul 

Ja Ja, lekker makkelijk van VF om de schuld ergens anders leggen :grin: . Toevallig dat het kort na dit contact opeens opgelost is. Dan is er bij VF toch iemand wakker geworden. Oh ja… vergeten :innocent:

De latende partij moet het schaduwregister bijwerken, dus in dit geval VF.

Waarom bestaan die schaduwregisters (nog) ?

Het is ook zeker niet de eerste keer dat dit mis gaat.

Oh wat fijn! Wat was uiteindelijk de oplossing? Of werkte het spontaan weer? 

Het werkte spontaan weer.

Reputatie 7
Badge +17

Bijzonder, maar fijn dat je haar nu in elk geval weer kunt bellen. 🙂 Bedankt voor het terugkoppelen! 

Reageer