Beantwoord

kids sim abonnement in Frankrijk

  • 21 July 2020
  • 34 reacties
  • 970 keer bekeken

Goedemorgen, mijn dochter heeft een kids Sim abonnement, maar het is niet mogelijk om in het buitenland te bellen/ internet te gebruiken. Moet dit ergens aan worden gezet?

icon

Beste antwoord door Cindya 4 August 2020, 16:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Reputatie 7

Heeft ze wel verbinding met een netwerk?

Kan ze wel gebeld worden maar zelf niet bellen?

Staat data-roaming aan voor gebruik van Internet?

Op alle drie de vragen ja

Reputatie 7

Op alle drie de vragen ja

Dan hoop ik dat er heel snel een medewerker van KPN zal reageren om hier in te duiken.

Vul jouw klantgegevens vast in jouw forum profiel (klik) en plaats bij "Klantnummer (mobiel)" ook het telefoonnummer van jouw dochter.

Dan kan die KPN medewerker direct het één en ander uit gaan zoeken.

ik ben wel benieuwd wat de oplossing is want wij ervaren op dit moment exact hetzelfde probleem.  Ook in Frankrijk. 

Met vriendelijke groet

Mbv KPN op Twitter zijn we er achter gekomen wat het probleem was...dr eigen telefoonnummer stond niet op internationaal...dus 0031(0)6…....

Bedankt voor de snelle reactie! 

Nog 1 kleinigheid.... 

Waar vind ik de eigen nummer instelling op haar telefoon?

Of moet dat in mijn kpn?

 

Via instellingen en dan het kopje telefoon 

Reputatie 7
Badge +15

@Cindya Welkom op het forum. Ik zie dat jij er al uit bent, goed om te lezen. Hoe is voor @fransoos, is dit ondertussen al opgelost? 

Mijn dochter heeft hetzelfde probleem. Telefoonnummer ook aan simkaart gekoppeld in de instellingen van haar telefoon (Motorola G6).

Roaming staat aan.

Ze kan bellen en gebeld worden maar niet internetten.

Iemand nog suggesties?

Reputatie 7
Badge +15

@Hariaaz Welkom op het forum. Vreemd dat het lukt om te bellen en gebeld te worden maar niet om te internetten. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen met het nummer waar het om gaat? Dan kan ik de gegevens er bij pakken en uitzoeken of alles in het netwerk ook juist staat. 

Hallo Rutger,

Ik heb mijn gegevens ingevuld en bij mobiel telefoonnummer het nummer waar het om gaat.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Hariaaz Bedankt voor het invullen van het forumprofiel, ik zie dat alle instellingen op het netwerk wel juist staan. Staat mobiele data op het toestel wel aan? Hoe je dit doet voor iPhone vind je hier. Voor Android vind je dit hier. Mocht dit gewoon aan staan en het werkt nog niet zou ik willen adviseren de simkaart eens te testen in een ander toestel. Werkt dit wel dan zal het een instelling op het toestel zijn. Mocht dit ook niet werken dan hoor ik het graag en ga ik uitzoeken of ik nog een andere reden kan vinden. 

Hallo Rutger,

Mobiele data staat aan. Ik heb de instellingen vergeleken met mijn eigen toestel. Alles is hetzelfde ingesteld.

Ik heb de tools niet bij me om de sim eruit te halen en over te zetten.

Bijgevoegd de APN instellingen van haar toestel (Motorola G6).

 

@Cindya Welkom op het forum. Ik zie dat jij er al uit bent, goed om te lezen. Hoe is voor @fransoos, is dit ondertussen al opgelost? 

Ja, ik weet alleen niet waardoor? Maar het werkt!

Reputatie 7
Badge +15

@Hariaaz Wat vreemd dat het dan voor haar niet werkt. Is het toestel ook al eens uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld? Ik heb de instellingen op ons netwerk nogmaals nagelopen en bij ons staat echt alles juist, dat de simkaart niet in een ander toestel getest kan worden maakt het voor mij lastig om te bepalen waar het dan nog aan kan liggen. Ook omdat de instellingen overeen komen met een wel werkend toestel. Heeft de simkaart een ander formaat dan die in het andere toestel? Vaak kan de simkaart namelijk met een tandenstoker of paperclip al uit het toestel gehaald worden. 

Ik ben benieuwd of er voor de anderen het hetzelfde probleem al een oplossing is, want helaas kan mijn dochter inmiddels wel bellen, maar ze heeft geen internet. Geen 4G oid, terwijl wel prima bereik met een provider. Roaming ed staat natuurlijk gewoon aan

Ik lees veel klachten dat 4G het niet doet van de kids Sim in het buitenland. Bij mijn dochters ook het geval, lekker dan …....

Reputatie 7
Badge +15

@Cindya Erg vreemd dat het nog niet lukt om data te gebruiken, alles binnen het netwerk staat juist. Lukt het wel om te internetten met een ander toestel van KPN in dezelfde omgeving? @PB72 Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen met de nummers waar het om gaat? Dan kan ik ook voor deze nummers controleren of op ons netwerk alles juist staat. 

@Cindya gegevens zijn aangevuld

Ik heb mijn mijn eigen telefoon geen probleem. Is overigens ook een iPhone en alle instellingen staan hetzelfde van beide telefoons 

Net nogmaals geprobeerd en na 2 ½ week eindelijk 4G! Maar wat er nu anders is? 🤔

@Rutger_  gegevens aangevuld

@Rutger_ @Cindya Bij handmatig een ander netwerk kiezen hebben we SOMS wel 4G op de kids Sim. 

Reputatie 7
Badge +15

@Cindya Mag ik vragen waar je verblijft en zou het kunnen dat er nu verbinding met een ander netwerk is? @PB72 Mag ik ook vragen waar jij verblijft, dan kan ik uitzoeken welk netwerk het beste gekozen kan worden.

Wij zijn in de Ardèche, elk netwerk geprobeerd…. maar nu dus bij Orange F (maar daar had ze dus al die tijd wel de mogelijkheid om mee te bellen, alleen geen 4G). Ik zelf wel dus...