klacht

• 20 november 2012
  • 5 reacties
  • 8615 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
In klacht.nl kreeg ik als "oplossing" mijn klacht te melden op dit forum.

Moeilijk genoeg om hier weer te komen. Vervolgens werd mijn klacht dubbel getoond. Toen ik er een verwijderde verdwenen ze allebei.

Ik voel mij dubbel misleid door KPN. Eerst doordat ik uit de informatie over de Internet EU bundel kennelijk ten onrechte afleidde dat Noorwegen, hoewel geen lid van de EU toch in de bundel viel:
Je kunt de Internetbundel EU in de meeste landen van de Europese Unie gebruiken. De Internetbundel EU is geldig in de volgende EU landen: [...]. Daarnaast gelden de EU tarieven in Liechtenstein, Noorwegen en [...].
Daarna doordat de SMS die ik kreeg en accepteerde zowel voor het overschrijden van de 80% van de EU bundel geldt (die ik verwachtte te krijgen) als ook voor het overschrijden van de 50 Euro limiet (die ik totaal niet verwachtte). Resultaat is dat ik 229 Euro voor Noorwegen extra moest betalen. Ik heb hier 3 maal over gebeld, de eerste keer zou men mij crediteren maar werd de verbinding verbroken, de tweede keer vertelde men mij dat ze niet mochten crediteren omdat Noorwegen buiten de bundel viel, de derde keer legde men mij uit hoe ik de informatie moest lezen.

De oplossing die ik wens is:

Aanpassen van de tekst op de web site over de Internet Bundel EU, twee verschillende SMSjes invoeren, Crediteren van de 229 Euro.

5 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Beste RGW,

Als ik het verhaal zo lees, begrijp ik dat het allemaal heel vervelend is maar zie ik geen grond om de kosten te vergoeden.

Noorwegen maakt, zoals u zelf al opmerkte, geen deel uit van de EU. De bundel heeft daar dus geen effect. U krijgt vervolgens een SMS dat u 50,- internetkosten hebt bereikt maar blijft gewoon door internetten.

Sorry maar ik kan helaas niets voor u doen.

Met vriendelijke groeten,

Jemy

Ik verzoek u mijn klacht zorgvuldig te lezen. Ik voel mij dubbel misleid door KPN. Ik interpreteerde de zin "daarnaast gelden de EU tarieven" als toch in EU bundel. En dus de SMS als het bereiken van de 80% van de bundel, waarna ik weer een nieuwe 100 MB bundel zou aanbreken.

Reputatie 4
Badge +2
Ik heb uw klacht weldegelijk zorgvuldig gelezen.

Hoe u een zin interpreteert is aan u zelf. Er staat nergens dat de bundel in Noorwegen gebruikt kan worden. Als u een SMS ontvangt die afwijkt van de SMS die u verwacht maar desondanks door blijft internetten, is uw eigen verantwoordelijkheid.

Tevens vind ik in de klanthistorie niet terug dat u een creditering is toegezegd.

Met vriendelijke groet,

Jemy

In het eerste gesprek werd wel degelijk een creditering toegezegd, luister de registratie maar af.

Ik heb nu drie keer gebeld, klacht.nl gebruikt en dit forum. Is er nog een adres om schriftelijk bezwaar te maken?

Reputatie 4
Badge +2
Ja, u kunt een brief sturen. Het adres voor factuurvragen/-klachten is alsvolgt:

KPN (factuur)

Postbus 16666

2500 BR  DEN HAAG

Met vriendelijke groet,

Jemy.

Reageer