klacht e-repair BSOD

• 8 december 2014
  • 3 reacties
  • 318 keer bekeken

Geacht forum,

Net twee maanden geleden een abb. afgesloten bij KPN inclusief een iphone. Verleden week een BSOD, een hardware fout. Naar de winkel gegaan en daar het toestel ingeleverd. wat schets mijn verbazing!!!! Er zou een vochtprobleem zijn, kosten van de reparatie € 275,--

Er zou ook een foto geplaatst zijn van de vochtschade, maar niet op e-repair. ik heb het volgende geantwoord:

Geachte reparateur,

Na enig speuren op het internet blijkt dat een BSOD, waaraan mijn toestel dus onderhevig is, NIET veroorzaakt wordt door vochtschade. Tevens vermeld u dat ik de vochtschade kan zien aan een foto die u geplaatst zou hebben, niets is minder waar. Ik ga er nu vanuit dat er een vergissing is gemaakt. een BSOD is een hardware fout en niet aan mij te wijten. Daarbij kan er geen vochtschade opgelopen zijn aangezien ik de telefoon altijd in een hoesje bewaar. Er zijn een aantal topics te vinden op internet dat, (KPN community) indien de reparateur niets kan vinden, vochtschade de boosdoener (dooddoener) is. Ik verzoek u dan ook vriendelijk nog eens na te willen gaan (second opinion) of het toestel niet beter teruggestuurd kan worden naar Apple ivm de BSOD en mij , gratis, een ander toestel te doen toekomen. In geval van een BSOD, een hardware fout, zijn de garantiebepalingen wel degelijk van kracht. In afwachting van uw antwoord,

Mijn vraag is nu ook, hoe kan een gerenomeerd bedrijf als KPN, zaken doen over de ruggen van consumenten, met een bedrijf dat zo overduidelijk zich met een jantje van leiden er van af wil maken??

3 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Beste Niki,

Welkom op het forum! Ik kan me goed voorstellen dat je ervan baalt dat je toestel al zo snel kapot gaat en dat je hier dan ook nog eens zulke hoge kosten voor in rekening gebracht krijgt! Op de website van E-repair zou je bij vochtschade inderdaad foto's moeten zien. Echter is het zo dat als er sprake is van BSOD én vochtschade dat dan de garantiebepalingen ook niet van kracht zijn. 

Zou je mij in een privé bericht willen voorzien van je 06-nummer, postcode + huisnummer en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer? Dan ga ik e.e.a. voor je nakijken. 
Reputatie 7
Badge +12
Er zit echter wel een waterschade-indicator op het toestel zelf waaraan je kan zien of er sprake is van waterschade. Vermoedelijk dat de reparateur dit geconstateerd heeft. En waterschade kan ervoor zorgen dat er sprake is van een hardware fout waardoor de BSOD ontstaat. Ik hoop dat ze in ieder geval een positieve reactie geven op de reactie.

Reputatie 4
Badge +1
Voor zover ik weet is een BSOD een Blue Screen Of Death, welke alleen van toepassing is op Windows OS apparaten en kan het hierbij zowel een software als een hardware defect betreffen.

Daarnaast zal vochtschade altijd tot een hardware defect leiden, gezien vocht hardware aantast en niet 0'tjes in 1'tjes en andersom verandert.

Als het product met defecte hardware is verscheept, dan doet dit probleem zich eigenlijk altijd direct voor. Dit heet dan een DOA (Dead On Arrival) en volgens mij kan dit in de eerste 2 weken van aanschaf worden geconstateerd.

Als er inderdaad sprake is van vochtschade, dan hoort hier een foto van aanwezig te zijn. (Deze worden normaliter toegevoegd aan je ticket op e-repair.nl) Ik zou deze foto dan eens opvragen. Als er sprake is van vochtschade, dan is het allemaal zo klaar als een klontje, maar moet dit wel aangetoond worden.

Reageer