Beantwoord

Klacht factuur payinfo diensten

• 19 maart 2016
  • 3 reacties
  • 313 keer bekeken

Bahbahbah... wat een bedrijf!!! 

Nou bij deze mijn klacht aan jullie!! 

Op 16-02-2016 heb ik contact gehad met een medewerker van jullie over de 0900nummers die volgens jullie met mijn toestel gebeld zijn, echter heb ik nooit een 0900nummer gebeld met mijn toestel. 

Aangezien jullie vol blijven houden heb ik het bedrag toch moeten betalen. 

Vervolgens krijg ik vanmiddag mijn factuur in de bus namens Rob Mols directeur KPN. 

Op dit factuur staat vermeld dat ik gebruik heb gemaakt van de smsdiensten en hiervoor moet betalen, echter heb ik eerder dit ook al aangegeven en vermeld dat het niet klopt. 

Er wordt mij telefonisch geadviseerd om zelf de smsdiensten uit te schakelen via www.payinfo.nl. 

DIT IS GEEN SERVICE!!!! IK BEN EEN KLANT EN VRAAG OM HULP NIET OM HET ZELF OP TE LOSSEN!!!!!!!!!!

Achteraf gezien via het forum zie ik vermeld staan dat meerdere mensen met dit soort dingen te maken hebben en dat het gaat om phising, had die clown aan de lijn mij dit niet kunnen vertellen????????

Neee tuurlijk niet maar wel vragen om een klant tevredenheidsonderzoek. DENKEN JULLIE DAT DIT NAAR TEVREDENHEID INGEVULD WORDT???? 

NEE DUS

KPN BEDANKT VOOR HET INLUIZEN VAN PHISING FACTUREN!!!!!

Ik ben duidelijk vies opgelicht en ga hier verdere stappen in ondernemen 

Admin: titel van je bericht aangevuld

icon

Beste antwoord door Marcia_ 21 maart 2016, 15:55

Welkom , goed dat je je verhaal op ons forum doet!

Ik zie dat er een aantal zaken door elkaar lopen, namelijk:

- payinfo diensten

- bellen naar 0900-nummers

-phishing e-mail

Payinfo diensten

Als je je per ongeluk aangemeld hebt voor Payinfo diensten, dan kan je je daarvoor inderdaad afmelden via www.payinfo.nl. Je kunt je nummer daar ook blokkeren voor eenmalige en abonnementsdiensten. Lukt het jou niet om dit zelf te blokkeren, dan kan ik dit voor je doen. Het beëindigen van de dienst kan ik niet voor je doen. Dat kan je alleen zelf doen.

Payinfo diensten en smsdiensten hoeven niet persé per ongeluk aangevraagd te worden door phishing (voor meer uitleg, zie hieronder), maar dat kan ook doordat je bijvoorbeeld klikt op een advertentie in een online spelletje. Het is vaak sneller aangevraagd dan je erop bedacht bent. Daarom is het belangrijk om hierop alert te zijn.

Bellen naar 0900-nummers

Wij als klantenservice kunnen daar wel iets van vinden, maar wij zien ook alleen dat wat op de factuur staat. Als er een dienst op de factuur staat, is dit door ons netwerk geregistreerd. Dat betekent dat er door jouw simkaart daadwerkelijk gebeld is naar 0900-nummers. Daarom valt dit niet te betwisten. Is het mogelijk dat iemand anders jouw telefoon heeft geleend of jouw telefoon kan pakken? Denk hierbij aan huisgenoten, kinderen, familie o.i.d. We kunnen jouw nummer trouwens wel blokkeren voor het bellen naar 0900-, 0909- en 0906-nummers. Dit kost eenmalig €20, maar dan kan je verder geen kosten meer maken.

Phishing e-mail

Zelf adviseer ik altijd om voorzichtig te zijn met mails die lijken van banken, providers en andere instanties te komen. Ook mails die te mooi om waar te zijn (win nu een cadeaubon van €500, krijg nu 2 gratis treinkaartjes etc.), zijn dit vaak ook. Vertrouw je een mail niet, verwijder deze dan en neem contact op met de betreffende instantie.

Wil je geblokkeerd worden voor payinfo diensten of voor de betaalde servicenummers, reageer dan op mijn privébericht. Dan ga ik dit voor je regelen.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Nouja, als jij zegt dat er SMS diensten op je factuur zijn is het moeilijk raden dat je naar een Phising email zit te kijken.

Robin
Reputatie 7
Badge +27
Welkom , goed dat je je verhaal op ons forum doet!

Ik zie dat er een aantal zaken door elkaar lopen, namelijk:

- payinfo diensten

- bellen naar 0900-nummers

-phishing e-mail

Payinfo diensten

Als je je per ongeluk aangemeld hebt voor Payinfo diensten, dan kan je je daarvoor inderdaad afmelden via www.payinfo.nl. Je kunt je nummer daar ook blokkeren voor eenmalige en abonnementsdiensten. Lukt het jou niet om dit zelf te blokkeren, dan kan ik dit voor je doen. Het beëindigen van de dienst kan ik niet voor je doen. Dat kan je alleen zelf doen.

Payinfo diensten en smsdiensten hoeven niet persé per ongeluk aangevraagd te worden door phishing (voor meer uitleg, zie hieronder), maar dat kan ook doordat je bijvoorbeeld klikt op een advertentie in een online spelletje. Het is vaak sneller aangevraagd dan je erop bedacht bent. Daarom is het belangrijk om hierop alert te zijn.

Bellen naar 0900-nummers

Wij als klantenservice kunnen daar wel iets van vinden, maar wij zien ook alleen dat wat op de factuur staat. Als er een dienst op de factuur staat, is dit door ons netwerk geregistreerd. Dat betekent dat er door jouw simkaart daadwerkelijk gebeld is naar 0900-nummers. Daarom valt dit niet te betwisten. Is het mogelijk dat iemand anders jouw telefoon heeft geleend of jouw telefoon kan pakken? Denk hierbij aan huisgenoten, kinderen, familie o.i.d. We kunnen jouw nummer trouwens wel blokkeren voor het bellen naar 0900-, 0909- en 0906-nummers. Dit kost eenmalig €20, maar dan kan je verder geen kosten meer maken.

Phishing e-mail

Zelf adviseer ik altijd om voorzichtig te zijn met mails die lijken van banken, providers en andere instanties te komen. Ook mails die te mooi om waar te zijn (win nu een cadeaubon van €500, krijg nu 2 gratis treinkaartjes etc.), zijn dit vaak ook. Vertrouw je een mail niet, verwijder deze dan en neem contact op met de betreffende instantie.

Wil je geblokkeerd worden voor payinfo diensten of voor de betaalde servicenummers, reageer dan op mijn privébericht. Dan ga ik dit voor je regelen.

Ik kan me de frustratie van meneer voorstellen, maar ik krijg de indruk dat een aantal van de laatste mogelijkheden op het gebied van Multi media langs meneer heen zijn gegaan, en dat hij, of is het toch een zij? onbewust of per ongeluk zich kosten op de hals heeft gehaald...
Maar...zo vraag ik me af, geldt dat niet voor ons allemaal? Nu of op een later moment?
Waarom staan al deze mogelijkheden bij voorbaat "open" voor gebruik, zonder dat daar bewust JA tegen is gezegd door de KPN klant?? Zou het niet veel beter zijn om dat om te draaien?
Zet de 0900 nummer service open voor mij, want ik wil er gebruik van maken, ipv, hé ik krijg een rekening voor iets waarvan ik het bestaan niet kende, of de toepassing nooit bewust gekozen heb...
Of...maken deze diensten teveel deel uit van het verdien model van KPN?
Toen de banken het overmaken naar buitenlandse rekeningen standaard blokkeerden was het voor een heel groot deel afgelopen met skimming en dergelijke praktijken, nu krijg ik emails met de vraag of ik een openstaande rekening wil betalen in bit coins, is in ieder geval al wat duidelijker dat dit of phishing gaat. Maar blijft zaak om kritisch en een beetje argwanend naar dit soort zaken te kijken, maar dat was bij contant geld ook altijd al het geval...als je dat losjes in je broekzak stopt ben je het ook op een onverdacht moment kwijt, of als iemand aan de deur stond die je een abonnement wilde verkopen,

Reageer