Beantwoord

Klacht i.z. eenzijdige wijziging abonnement

• 7 mei 2017
  • 5 reacties
  • 351 keer bekeken

Aangezien KPN klantenservice niet meer per email bereikbaar is, en het in behandeling nemen van een brief maar liefst VIER weken schijnt te moeten duren, wil ik bij deze de volgende klacht bij KPN indienen:

Omschrijving klacht:

Op 31-7-2010 heb ik met Hi (onderdeel KPN) een overeenkomst (Hi 2010 Bel&SMS 15; Hi EOL Xtrasnel lifetime 75% korting) gesloten die onder meer inhoudt dat ik mijn leven lang extrasnel internet zonder beperkingen geleverd krijg. Op 31-5-2017 hebt u mij gemeld dat u toch beperkingen aan wilt brengen, meer specifiek met een datalimiet. Deze zou worden teruggebracht naar 10 GB.
Als mijn bundel op is, kan ik wel nog door internetten, maar met een lagere internetsnelheid.
Dit alles zou te maken hebben met nieuwe EU wetgeving.
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/roaming-eu/wijziging.htm

10 GB lijkt nu misschien heel wat, maar met de forse groei naar de behoefte aan data stelt dat over een paar jaar helemaal niets meer voor.
Een commercial van KPN met dezelfde strekking als het door mij afgesloten Hi abonnement is hier te vinden: https://www.youtube.com/watch?v=9X3Y3nfgVl4
Consumenten hebben het aanbod begrepen als een 'levenslang' aanbod, totdat de consument het abonnement wijzigt of beëindigt, en niet KPN, dit omdat dat namelijk ook op die manier in de reclame werd vermeld.

Hierbij stel ik KPN in gebreke en sommeer ik u geen beperkingen op mijn dataverbruik en snelheid toe te passen. Indien u mij niet uiterlijk 23 mei 2017 bevestigt dat u mij het genot van Xtrasnel internet zonder beperkingen zult blijven leveren, bent u in verzuim en zal ik mij vrij achten over te gaan tot het treffen van de noodzakelijke (rechts)maatregelen om nakoming en/of schadevergoeding van u te vorderen.

Voor zover van toepassing heb ik de Algemene voorwaarden voor telecommunicatiediensten 2009 beschikbaar.

Gewenste oplossing:

Ik begrijp dat het met de nieuwe EU wetgeving niet mogelijk is onbperkt Xtrasnel internet te levering in de hele EU, dus daar vind ik een datalimiet van 10 GB wèl voldoende.
In Nederland, conform de overeenkomst, verzoek ik KPN mijn leven lang extrasnel internet zonder beperkingen leveren, voor 2,50 per maand, zolang ik dit abonnement aan houdt, conform de aangegane overeenkomst.
icon

Beste antwoord door wjb 7 mei 2017, 17:44

Ik ben bang dat je geen succes zult boeken in het aanvechten van de wijziging.
In de algemene voorwaarden is vastgelegd dat de provider gerechtigd is om aanpassingen door te voren.
Voorwaarde is wel dat de klant dan kosteloos zijn contract moet kunnen beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. Nu kon je dat toch al immers de einddatum van de vaste contractduur is al lang verstreken.

Geen leuke boodschap natuurlijk, maar juridisch is het helaas niet anders.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Ik ben bang dat je geen succes zult boeken in het aanvechten van de wijziging.
In de algemene voorwaarden is vastgelegd dat de provider gerechtigd is om aanpassingen door te voren.
Voorwaarde is wel dat de klant dan kosteloos zijn contract moet kunnen beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. Nu kon je dat toch al immers de einddatum van de vaste contractduur is al lang verstreken.

Geen leuke boodschap natuurlijk, maar juridisch is het helaas niet anders.
Reputatie 7
Badge +15
WJB heeft gelijk, KPN kan het abonnement aanpassen en hierdoor krijg jij het recht om het abonnement op te zeggen.
kpn mag abonnementen aanpassen mits ze dit minimaal een maand van te voor bekent maken
je dacht toch niet je hele leven met een onbeperkt internet abbonoment te kunnen doen voor maar 2,50€
dat is gewoon veel te goedkoop voor een abonnement het goedkoopste mobiel abbonoment kost al 13,60€ en daar zit niet eens data in voor een abonnement met data (1GB) ben je al minimaal 20 euro kwijt en dat is bij andere providers heus niet goedkoper denk zelfs duurder
Reputatie 7
Badge +30
Maar schriftelijk een klacht indienen kan natuurlijk altijd. Kleine moeite en wie weet krijg je nog wat extras
Reputatie 7
Badge +24
Welkom op het forum @Kaatje1965. Ik zie dat er al heel wat gezegd is in dit topic. Wat wjb zegt, raakt de kern en ook ik begrijp dat dat niet leuk is. Echter, ik kan niks veranderen aan de wijzigingen die er gedaan zijn in de abonnementen. Je mag door de wijziging kosteloos opzeggen als je dat wilt.

Reageer