Beantwoord

klacht indienen??

• 13 oktober 2014
  • 8 reacties
  • 3887 keer bekeken

Ik dacht dat mijn abonoment tot februari liep, blijkt hij nog een half jaar langer te lopen. Ik wil hier over een klacht indienen, maar dat is een ramp, telefonische mag niet! Moet via klachtenformulier, maar waar staat die????? Ik kan hem niet vinden.

Ben het zo zat, ik wil zo spoedig mogelijk overstappen. Niemand heeft mij verteld dat mijn oude abonement, wordt verlengd bij je nieuwe abonement, ik heb een contract afgesloten voor 1 jaar niet voor anderhalf jaar. Heb het bewijs van contract 1 jaar in huis!

Eind datum contract is 12 februari 2015 niet in juli volgens mevrouw van de klanten services!

Echt een ramp dit, nog meer reden om overte stappen!

Hoe kan je het beste een klacht in sturen! Hebben ze geen emailadres!

icon

Beste antwoord door Shugosha 13 oktober 2014, 13:23

Als je een klacht wilt indienen is het hier te vinden hoe je dit moet doen. Ook staat hierbij het online formulier dat er gebruikt wordt. Hou er echter wel rekening mee, zoals sveld aangeeft, dat het wel correct is. Door een vroegtijdige verlenging vervallen niet de maanden van het oude contract.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Begrijp ik het goed dat je een half jaar voor afloop van je oude contract een nieuw contract hebt afgesloten? Dan is het helemaal correct wat KPN doet hoor.

Voorbeeld:

op 1 januari 2014 gaat je jaarcontract in, op 30 juni denk je ik wil verlengen want ik krijg er een mooie telefoon bij.

Je verlengd je contract met een jaar. Let op, verlengd, niet opheffen.

Dat houd in dat ze de nieuwe termijn + de resterende oude termijn op 1 hoop gooien, en je nieuwe contract/abbonement dus in dat geval 12 + 6 maanden = 18 maanden duurt.

Het zou wel raar zijn als ik met het tekenene van 2x een jaar contract er al na 1,5 jaar af zou kunnen zijn natuurlijk, als ik het ene contract na een half jaar al verleng.

Juridisch sta je ook nergens, immers je hebt met het tekeenn van 2x een jaarcontract (of wat voor contractduur ook) aangegeven kennis te nemen van de verplichting van jou uit en de duur ervan.

Je weet dus dat je je verplicht hebt tot 24 maanden dienstafname bij 2 x 12 maanden contract. Hoe die termijn dan verdeeld is 1x 6 maanden + 1 x 18 maanden of 1 x 12 maanden en 1x 12 maanden, maakt niet uit.

Reputatie 7
Badge +12
Als je een klacht wilt indienen is het hier te vinden hoe je dit moet doen. Ook staat hierbij het online formulier dat er gebruikt wordt. Hou er echter wel rekening mee, zoals sveld aangeeft, dat het wel correct is. Door een vroegtijdige verlenging vervallen niet de maanden van het oude contract.

Maar waarom wordt daar niks overgezegd? Waarom kan ik dat nergens in mijn papieren terug vinden?

Het gaat alleen om beltegoed. Niks met nieuwe telefoon ect...dat zou ik idd nog kunnen begrijpen.

maar dit gaat alleen om beltegoed van 12,50 per maand.

Ik ben van mening dat dit beter in het nieuwe contract gezet hoort te worden!  En dit zeker duidelijk verteld dient te worden! 

Ik vindt dit gewoon absoluut niet duidelijk naar consument toe!

Reputatie 6
Badge +9
Jij kan het misschien niet duidelijk vinden, maar je weet toch wat je "kocht"?

Het is toch naief om te denken dat je verplichtingen vervallen? Of ben ik nou zo gek?

Nogmaals het maakt niet uit of je 2 x 12 maanden contract verdeeld word in 1 keer 6 en 1 x 18 maanden, jij bent die verplichting aan gegaan.

E.a. staat ook duidelijk in de algemene voorwaarden, maar dat is iets wat de meeste mensen (ikzelf ook) niet tot nauwelijks doorlezen.

Bedankt voor de link! Daar kan ik wat mee.

Ik ktijg bij de kpon help desk steeds iemand anders, niemad kan echt iets doen (zeggen ze ), maar ondertussen is dr zo vbeel mis gegaan maar boeken ze wel gewoon geld af, Koninklijke Nederlandse Posterij?? Dat koniknl;ijke is dr wel van af voor mij

Ik heb ook zojuist mijn abbonement op willen zeggen. We zijn verhuisd en maken geen gebruik meer van KPN. Het contract wat wij hadden afgesloten in april 2013 was voor twee jaar. Wij zijn vorige maand (januari 2015) verhuisd met het bedrijf en gebruiken op de nieuwe locatie geen KPN meer. Ik kan helaas niet opzeggen want er geld een opzegtermijn van DRIE maanden!! Het contract wordt automatisch verlengd met 1 jaar. Ik kan dus opzeggen per april 2016.

Toen ik aangaf dat ik dat wel ongepast vond anno nu, kreeg ik te horen dat ik daar zelf voor getekend heb. Toen ik vroeg of ze dan het getekende contract had, kreeg ik te horen dat ze dit niet verstrekte, dat ik er tevens niet voor heb hoeven te tekenen. Ik vroeg haar waarom ze dan zeker wist dat ik mij hiervan bewust was bij het afsluiten van het abbonement, reageerde ze; omdat verlenging en opzegging in de algemene voorwaarde terug te vinden zijn... na 18 jaar trouwe klant is dit toch wel een domper

Heb recent mijn KPN abonnement opgezegt daar ik ga verhuizen en 8 maanden naar het buiteland gaat.

Wat schetse mijn verbazing gisteren had ik geen tv meer daar een medewerker mij 1 maand te vroeg had opgezegt, terwijl ik toch wettelijk termijn van een maand opzegging hebt! Maar KPN dus niet want na bellen en een half uur verder werd er dood leuk verteld dat zij er niets meer aan kunnen doen!!!

Daar zit ik zometeen zonder tv, internet en telefoon en gaan mogelijkheid om het probleem op te lossen. Schande om mensen zo in de problemen te brengen in dit digitale tijdperk, dus geen opzeggingen gas en licht e.d. en ook geen internet bankieren kan dus de rekening van KPN ook niet overmaken.

En dit allemaal door een medewerker die zijn werk niet goed gedaan heeft.

Reageer