Beantwoord

Klacht mobiel abonnement

  • 5 November 2019
  • 2 reacties
  • 111 keer bekeken

Geachte medewerker,

 Bedankt voor uw automatische beantwoording. Ik heb dit onderwerp uitvoerig besproken uw collega Mathijs. Het gaat puur om het volgende:Op 16-9-2016 sloot ik 2-jarige abonnement af van EUR 59,53 en loopt tot 16-9-2018. Tot mijn verbazing heeft deze en dezelfde abonnement nu gelopen tot 16-9-2019 voor hetzelfde bedrag. Dat betekent dat ik 1 jaar lang veels teveel heb betaald. Dus van 16-9-2018 tot 16-9-2019. De medewerkers in het winkel en ook via Mathijs hebben mij gevraagd om het via de welbekende formulier te reageren. Helaas krijg ik ieder keer weer dezelfde automatiche beantwoording. Ik betaal tot nu nog steeds dezelfde (duur) abonnement tot op heden. Als jullie niets meer voor mij kunnen betekenen, overweeg ik toch wel naar een ander provider.  Graag alsnog mijn zaak in kwestie opnieuw bekijken en ontvang graag zsm een reactie. Met vriendelijke groet,

Mw. G. Sandjon, al jaren lang een trouwe klant bij KPN….. 

Verstuurd vanaf mijn iPhone


Op 4 nov. 2019 om 11:22 heeft "ruhr@kpn.com" <ruhr@kpn.com> het volgende geschreven:
 

 

<image001.png>

 

 

Geachte mevrouw Sandjon,

 

Op 31-10-2019 hebben wij uw verzoek tot teruggave van de teveel betaalde toestelkosten ontvangen. Wij hebben uw verzoek in behandeling genomen en beoordeeld aan de hand van deze nieuwe zienswijze. Graag informeren wij u over de uitkomst.

 

Nieuwe zienswijze

KPN en andere Nederlandse telecomaanbieders hebben in het verleden combinatie abonnementen verkocht, waarbij een mobiel abonnement en een toestel gecombineerd werden aangeboden. De Hoge Raad heeft bepaald dat deze combinaties onder specifieke omstandigheden als kredietverlening worden gezien. Hierdoor gelden specifieke wettelijke regels. De telecomsector bevindt zich momenteel in een overgangsfase. In deze periode wordt gewerkt aan de implementatie van deze regels. Recent was er media-aandacht voor het mogelijk rekenen van rente bij verkoop van toestellen. Omdat abonnementen nooit zijn opgezet als krediet, is het niet logisch om het huidige aanbod op die manier te beoordelen.

 

Uitkomst

Op basis van de door u aangeleverde informatie via kpn.com/toestelformulier, constateren wij dat u niet te veel toestelkosten hebt betaald voor uwApple iPhone 7 32GB met  mobiel nummer06* en contractstartdatum  16-9-2016 omdat u uw abonnement met KPN bent aangegaan na 31 juli 2016. Vanaf die datum hebben wij geen abonnementen meer aangeboden met een mogelijk rentecomponent.

 

 

Hebt u nog vragen?

Bel 1200 met uw mobiele telefoon of 0800-0105met een andere telefoon. Wij zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.

 

 

Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer

Directeur Klantenservice

 

NB Dit is een automatisch verstuurd bericht. Dat betekent dat een antwoord op deze e-mail niet wordt gelezen.

 

icon

Beste antwoord door Jiske_ 6 November 2019, 14:43

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Hi @GladysS, welkom op ons KPN forum. Wat frustrerend dat je telkens dezelfde terugkoppeling krijgt. Het gaat dan ook niet om rente maar om de toestel kosten dat begrijp ik goed. Ik zie dat mijn collega 04/11 nadat je deze mail had ontvangen het bericht nogmaals naar de juiste afdeling heeft gestuurd. Daar moeten we even op wachten. Mocht je ook daar deze terugkoppeling krijgen kan ik verder met je mee kijken. Ik hoor graag van je! 

Reputatie 5
Badge +7

Hi @GladysS, ik zie dat het inmiddels is afgehandeld door de desbetreffende afdeling. Als je nog andere vragen hebt hoor ik het graag!:slight_smile:

Reageer