Vraag

klacht mobiele telefoon Samsung A70

  • 30 December 2019
  • 6 reacties
  • 122 keer bekeken

Nieuwe Samsung a70 3 welken geleden aangeschaft..alleen maar problemen...scherm blijft branden gesprekken vallen weg trilt de hele  nacht etc etc naar winkel geweest ja dat is bekend bij dit toestel....maar waarom word deze dan wel gewoon verkocht wacht maar op upp date   gebeld naar KPN.zou binnen 2 dagen bericht krijgen ik wil nieuwe mobiel zeker deze niet meer maar niets meer gehoord nu radar gebeld en aangezien er veel van dit problemen zijn word er programma op tv gemaakt .niet goed voor  KPN maar benV het zat al die beloftes

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid topic


6 reacties

Reputatie 7

Hallo @Jannoe1959, welkom op het KPN forum. Leuk dat je de community hier een vraag stelt. Zo te lezen heeft je mobiele telefoon een erg sterke eigen wil. Super irritant dat je toestel 's nachts blijf trillen en het scherm aangaat. Daardoor zul je ook minder lang toe kunnen met de batterij, gok ik. Ik herken zo even deze problemen niet. Maar, het riekt toch wel naar een software-issue. Gelukkig hebben we hiervoor een ware Samsungexpert! @SjorsK kun jij daar je licht eens op werpen? Bekend probleem die in de volgende release wordt gefixt? 

Reputatie 7
Badge +16

In het verleden waren er een aantal “probleemversies” met de software voor de Galaxy A70. Mijn eerste advies zou zijn om te kijken of er updates zijn (en deze te installeren) en dit te herhalen tot dat er verder geen updates meer te vinden zijn. 

 

Grote kans dat dit de problemen oplost. 

 

Verder kan je uitsluiten of het probleem aan het toestel zelf ligt of aan de apps die er op zitten, dit kan door te kijken of het probleem ook in “safe mode” voorkomt. 

Je kan op deze manier in safe mode komen: Houd de uitknop ingedrukt. Vervolgens klik je op “power off” en houd deze ingedrukt tot dat de optie veranderd in “Safe Mode”. 

 

Als het probleem daar niet voorkomt en de updates hebben niet gewerkt, dan is het aan te raden om een factory reset uit te voeren. Dit gaat meestal sneller dan het opsturen naar de garantie :) (Sterker nog, die geven het advies om eerst de reset uit te voeren). 

Updates al nagekeken alles up to date

Reputatie 7
Badge +16

Komen de problemen ook voor in safe mode? 

Reputatie 7

Dat klinkt zeer aannemelijk, @SjorsK. Dank voor je bijdrage :) Tof!

Hieronder even snel samengevat: Verstandig om bij stap 1 te beginnen en zo naar beneden toe werken.

  1. Alle beschikbare software updates uitvoeren
  2. Toestel opstarten in veilige modus*
  3. Samsung Factory reset** uitvoeren
  4. Mocht bovenstaande allemaal niet werken? Bied je toestel aan bij een kpn winkel ter reparatie. Vergeet je aankoopbon niet. 

*Hier is nog een uitgebreide uitleg van Samsung voor: Hoe kan ik mijn toestel starten in veilige modus? Goede tip om daarmee uit te sluiten dat het aan een verkeerde ‘app’ ligt. 

* *Er zijn verschillende redenen voor een reset naar fabrieksinstellingen. Je batterij gaat erg snel leeg of je toestel vertoont fouten na een software upgrade. Een reset naar fabrieksinstellingen kan dan een uitkomst bieden. De reset betekent wel dat alle gegevens van je apparaatopslag worden gewist, inclusief foto’s, video’s en accountgegevens .

We horen graag van je, @Jannoe1959 of bovenstaande heeft geholpen :) 

Reputatie 7
Badge +16

Kleine aanvulling: Na een factory reset heb je de mogelijkheid om een backup met de Samsung cloud terug te zetten, ik raad het aan om dit niet te doen. 

De reden hierachter is dat hier eventueel verkeerde instellingen in de achtergrond ook terug gezet kunnen worden. 

Reageer