Beantwoord

Klacht over contractsovername en afkoop toestel

  • 17 July 2019
  • 15 reacties
  • 415 keer bekeken

Na 6 maanden eindelijk het contract over laten nemen door een ander bedrijf pffffff ,iemand werd wakker daar moest het toestelkrediet afkopen oke gedaan op 9 juni.
Nu vandaag krijg ik een factuur binnen van onze oude bedrijf ok maak hem open zie ik tot mijn grote verbazing het afkoopsom erbij staan ????
Hey KPN deze is al betaald op 9 juni 2019 dus dit hoort helemaal niet op mijn factuur te staan, ik bellen ze kunnen me niet helpen omdat het pas na de 28 ste zichbaar is
Ik vraag me af waar de KPN mee bezig is 5 keer een aanvraag ingediend voor contractovername nu dit weer div keren gebeld en zelf een klacht ingediend waar niemand maar ook niemand op reageert schandalig dit
Heeft ons zoveel boosheid geven dat wij nu weg gaan bij de KPN

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 18 July 2019, 10:44

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Sjaak60,

Je klinkt als een zakelijke klant.

De zakelijke klanten hebben andere behoeftes en interesses dan de privé gebruikers. Daarom heeft KPN voor ondernemend Nederland een eigen forum: Zakelijk KPN Forum. Hier kunnen ZZP-ers en MKB-ers hun ei kwijt.
Weet niet wie je bent met je antwoord, maar helaas voor jou ben ik niet zakelijk en nu ??? gaat KPN zijn eigen schoon praten met al die fouten die ze maken nu ook weer omdat zo neer te zetten NIET ZAKELIJK gewoon consument
Reputatie 7
Badge +28
Na 6 maanden eindelijk het contract over laten nemen door een ander bedrijf pffffff

Je had het over een ander bedrijf, vandaar......

Maar als je particulier bent:

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
Nou ik ben al een enige tijd bezig heb nu mijn klacht bij de geschillencommissie neer gelegd, ben klaar met de KPN de 1 na de ander wilt het uitzoeken 6 maanden lang de KPN kan mij bellen er lig een klacht al vanaf 6 juli niemand die reageer
IK heb vandaag de rekening terug gehaald omdat er een bedrag bij stond van afkoop die al betaald is op 9 juni, vandaag gebeld naar de KPN en tot mijn grote verbazing kon niemand maar ook niemand mijn betaling terug vinden ?????????
IK via de chat bericht alles doorgestuurd via livechat@ kpn.com je wordt van kassie naar de muur gestuurd
contract overgenomen op 2 july mail van gehad en nu dit weer pffffffffffffffff goed bezig KPN
Ben blij al al mijn abonnementen weg zijn bij de KPN zijn er toch 5 , maar daar zit de KPN niet mee,
Hoi @Sjaak60

Weet niet wie je bent met je antwoord, maar helaas voor jou ben ik niet zakelijk en nu ??? gaat KPN zijn eigen schoon praten met al die fouten die ze maken nu ook weer omdat zo neer te zetten NIET ZAKELIJK gewoon consument

@Noordzee doet een poging om jou te helpen. En dan ga jij schreeuwen met hoofdletters
je zou ook een poging kunnen doen om vriendelijk te zijn tegen Noordzee @Sjaak60
En ook ik dacht uit jou tekst te kunnen opmaken dat het zakelijk was.
Misschien ligt de onduidelijkheid in dit geval bij jou @Sjaak60
Altijd toch bij de klant
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Sjaak60 Ik spring hier graag even tussen. Als eerste denk ik dat ik iets moet verduidelijken. Hier op het KPN Forum zijn niet alleen KPN-medewerkers actief. Het leeuwendeel van de antwoorden en reacties komt van klanten, die veel van bepaalde onderwerpen weten en graag andere klanten helpen als ze ergens tegen aanlopen. @Noordzee en @genetic zijn zulke mensen; klanten van KPN , met veel kennis van en interesse in onze producten. Daarnaast zijn er ook KPN-medewerkers actief, ik ben daar één van. We volgen veelal het 'klant-helpt-klant-principe' op dit Forum, maar als actie vanuit KPN noodzakelijk is staan wij voor je klaar. Het KPN Forum werkt in die zin dus net iets anders als een directe klantenservice-ingang, al kun je uiteraard ook hier terecht met dergelijke problemen.

Ik leg dit uit omdat ik het idee krijg dat dit niet helemaal duidelijk is geworden. Noordzee probeert je de juiste richting op te sturen en op basis van jouw verhaal snap ik goed dat hij het vermoeden heeft dat je een zakelijke klant bent. Hij wil je graag helpen, als collega-klant zijnde. Hij spreekt dus niet namens KPN, omdat hij geen KPN-medewerker is, net als Genetic geen medewerker van KPN is.

Ik ben wel een KPN-medewerker. Je kunt dat zien aan de titel 'moderator' en het KPN-kroontje bij mijn avatar. Ik wil met alle plezier kijken wat er nu precies aan de hand is. Als ik het goed begrijp speelt er het één en ander rond de afbetaling van een toestel. Je geeft dit al afbetaald is, maar dat het toch nog op een factuur terecht is gekomen. Het één en ander heeft ook te maken met de wat moeizame contractovername van het nummer door een bedrijf? Vul me vooral en corrigeer het verhaal waar nodig: ik heb tot nu toe enkele bovenstaande opmerkingen.

Ik wil dan ook graag enkele gegevens hebben, zodat ik hier kan kijken wat er speelt. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
De pest met de KPN is dat ze teveel uitbesteden aan derden die zoals jij zegt, dat ze verstand van zaken hebben?
Ik zelf ben het daar niet mee na en spreek uit ervaring waarvan ik juist weet, dat je je klanten niet op de juiste manier helpt, opdat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd, anders was ons probleem wel binnen een paar weken op de juiste manier afgehandeld!
Maar door alles goedkoop uit te besteden en de klanten de volle pond te laten betalen is toch naar mijn mening in en in triest en bereik je hiermee dat de klanten weg gaan net zoals wij, dat we al genaaid worden door de regering, al jaren lang, zie ik de vorm aannemen waarin de grote bedrijven zoals de KPN dit voorbeeld hebben overgenomen.
Dis ik wens jullie veel succes, maar wij dien absoluut geen zaken meer met de KPN, dat is zonde van ons tijd en energie wat we ruim een half jaar hebben volgehouden.
Zmijn wel leukere dingen te doen dan deze ergenis zonder weerga.

Mvg Sjaak
Reputatie 7
Badge +20
Dag @Sjaak60 Op dit Forum zijn zowel klanten als KPN-medewerkers actief. Klanten proberen elkaar te helpen, vaak vanuit interesse in en kennis van onze producten. Dat is alleen maar mooi, denk ik. Daarbij zijn er KPN-medewerkers, zoals ik, actief op het Forum. We beheren de topics, zorgen voor leesbaarheid en vindbaarheid van informatie én als er specifieke actie vanuit KPN nodig is doen we alles om je snel en goed mogelijk te helpen. Er wordt hier op het KPN Forum dus niets 'goedkoop uitbesteed' en ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

Wat ik wel uit je bericht opmaak is dat je niet het gevoel kreeg dat er iets met je klacht gedaan werd, interpreteer ik dat goed? Ik kan oprecht niet beoordelen wat er is gebeurd, want ik heb je gegevens niet. Het is in elk geval niet duidelijk en goed verlopen en dat zoiets frustreert lijkt me heel logisch. Ik vind het spijtig dat dit is gebeurd en dat het ertoe heeft geleid dat je je abonnement wilt opzeggen.
Kijk, dat bedoel ik dus, geef geen gegevens zoals telefoon nummer of adres?
Hoe kunnen jullie dan zogenaamd de klanten helpen?
Ik kom zeker van een andere planeet, denk ik.

Mvg Sjaak
Reputatie 7
Een afkoopkrediet van een toestel wordt een maand later pas zichtbaar op de factuur. Dit zal niet in rekening worden gebracht. Als het goed is heb je hier mailing over ontvangen na je betaling/ontvangstbevestiging van het krediet met de melding in de trend van “let op, de Facturatie van de afkoopsom staat op uw eerstvolgende factuur, dit zal echter niet in rekening worden gebracht’ niet de exacte bewoording maar dat herinner ik me nog.

Omdat je dat bedrag al dus betaald hebt, wordt het nog wel netjes vermeld. Hoe ik dat weet? Omdat ik zelf 2 maanden geleden mijn toestel heb afbetaald. Ik denk dat het eenvoudiger is dan wat er gedacht wordt. Roepen met de geschillencommissie zet ook geen zoden aan de dijk, je moet je wel willen laten helpen,...
Hoeveel geduld moet je hebben als he een half jaar van de kast naar de muur worden gestuurd.
Dit forum is wel eigenlijk grappig, wordt waarschijnlijk door KPN mensen beheerd, die denken dat de klanten uit een ei komen of zo.
Ik heb me laten helpen om weg te gaan bij dit onpersoonlijk bedrijf, wat eens een mooi bedrijf was, waarin de klant nog centraal stond.

Ik wens KPN veel succes en ga vooral door met sprookjes vertellen (...)

Mvg Sjaak

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels
@Sjaak60

Ik schrijf maar zo, ik schrijf niets.
Reputatie 7
Badge +20
Kijk, dat bedoel ik dus, geef geen gegevens zoals telefoon nummer of adres?
Hoe kunnen jullie dan zogenaamd de klanten helpen?
Ik kom zeker van een andere planeet, denk ik.

Mvg Sjaak

Dag @Sjaak60 Om jouw en ieders privacy te beschermen kan ik niet zo maar bij je gegevens. Je zult ze moeten vermelden in je profiel, zoals ik eerder ook aangaf. Daar kunnen alleen jij en KPN moderators ze bekijken en daarmee kan ik inhoudelijk aan de slag. Dat is hoe dit KPN Forum werkt.

Ik heb nu een aantal maal zaken uitgelegd en aangeboden om met je mee te kijken. Je gaat daar niet op in en dat is uiteraard prima. Dan stel ik wel voor dat we het gesprek beëindigen. Je laatste bericht heb ik enigszins aangepast: je woordkeuze is in strijd met onze huisregels.
Jullie afhandeling strookt niet met mijn regels.

Mvg Sjaak

Reageer