Beantwoord

Klacht over garantieproces KPN

• 14 september 2018
  • 6 reacties
  • 109 keer bekeken

Stel. Je bent al 33 jaar klant van een telecomprovider, besteed daar tegenwoordig meer dan 4000 euro per jaar (gezin, 5 personen) aan mobiele telefonie en TV/internet diensten. Een van de mobiele telefoons laadt niet meer op. Onder garantie wordt het toestel ingenomen. Telco stuurt deze naar technisch partner, welke deze op zijn beurt naar de fabrikant stuurt.. 6 weken laten krijg je te horen, bij navraag, dat deze klaarligt in de winkel. "moederbord is vervangen meneer" hoor ik de verkoper verklaren. Top, duurde even, maar geregeld. Thuisgekomen blijkt dat de situatie gelijk is aan die van voor het wegbrengen. Er blijkt niets gedaan te zijn aan het toestel. Bellen met de klantenservice "nee meneer, dan moet u toch echt terug naar de winkel:" Pffff. Weer naar de winkel, toestel ingeleverd en weer in de wachtstand. Aantal weken later "zelf" maar weer eens geinformeerd of het apparaat weer retour zou zijn. "ja hoor, die ligt hier al twee weken" Dit terwijl uitdrukkelijk was gezegd dat de casus gemonitoord zou worden, niet dus. Thuisgekomen het apparaat aan de lader...........binnen no time BLOEDHEET, en dit zonder dat het toestel in bedrijf is, het laadt slechts op. Nu, weer weken verder, wachten op (re)actie hoe nu verder. Een derde maal opsturen zien wij niet meer zitten, het vertrouwen is weg en inmiddels is het toestel meer dat twee jaar oud en uit garantie. .Deze casus loopt nu al 4 en een halve maand. De winkelmanager, welke zich persoonlijk over de zaak buigt mocht vandaag een coulance voorstel doen, 20% korting op een nieuw toestel bij verlenging, hij voelde al aankomen dat dit een slecht voorstel zou zijn, maar heeft ook wer iemand boven zich, en ook hij moet zich in de pikorde aan zijn beperkte mandaat houden. Beste KPN. Als onze klantwaarde niet rendabel zou zijn zou ik dit voorstel niet leuk vinden, maar wel begrijpen. Ik ben mij bewust meer te betalen dan bij de concullega telco's, geen probleem, zolang ik maar wel als klant behandeld wordt die toch een siginificante bijdrage levert aan de jaarozmet. Morgen belt de manager van de winlel mij weer. Als er geen aannemelijk voorstel komt, en hij is afhankelijk van zijn hierarchie in deze, dan overweeg ik toch sterk andere keuzes te gaan maken bij het aflopen van de verschillende contracten.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Dennisk76 15 september 2018, 08:22

Zonder dat ik mij wil mengen in de discussie maar er is garantie op een reparatie. Je kunt KPN naar mijn mening in gebreke stellen n.a.v. de eerste reparatie en in dat geval de garantie periode dus verlengen.
Bij een in gebreke stelling moet je KPN wel de tijd moeten geven om het alsnog recht te zetten. De consumentenbond adviseert 2 weken maar of dit bij mobiele reparaties ook een goede periode is weet ik niet.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Wow, €4000,- per jaar voor een gezin van 5 personen.
Ook wij zijn met z'n vijven en geven per jaar €941,88 uit bij KPN en €225,- per jaar aan mobiele telefonie bij T-Mobile (1x Go Next Onbeperkt NL, 120min EU en 5GB voor €17,70 p.m., 1x 50min NL voor €1,05 p.m. en 3x prepaid)
Zelfs al zouden wij alle vijf een Go Next Onbeperkt NL, 120min EU en 5GB nemen dan blijven te totaalkosten (KPN en T-Mobile tezamen) onder de €2000,-. De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat wij nooit een telefoon bij een abonnement nemen, wij kiezen altijd voor sim-only.
Reputatie 5
Badge +6
Zonder dat ik mij wil mengen in de discussie maar er is garantie op een reparatie. Je kunt KPN naar mijn mening in gebreke stellen n.a.v. de eerste reparatie en in dat geval de garantie periode dus verlengen.
Bij een in gebreke stelling moet je KPN wel de tijd moeten geven om het alsnog recht te zetten. De consumentenbond adviseert 2 weken maar of dit bij mobiele reparaties ook een goede periode is weet ik niet.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen AHartsuiker, welkom op het forum. Zo te lezen wordt er al een tijdje gewerkt aan een oplossing, maar lijkt het maar niet goed te gaan. Ik snap dat je inmiddels overweegt om over te stappen. Ik kan intern een klacht melden. Zo kunnen we het proces onderzoeken en kijken of er een andere uitkomst is. Voor ik dit ga doen, zou ik nog wel willen weten wat de uitkomst is geweest van het voorstel waarover de winkelmanager je zaterdag zou terug bellen. Zou je dit op ons forum willen delen? Als je wilt dat ik de klacht meld, zou je dan je 06- nummer, jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf). Zou je het 06- nummer die bij het betreffende toestel hoort willen vermelden onder persoonlijke opmerkingen? Hopelijk komen we uiteindelijk tot een goede oplossing.
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je er uit bent gekomen met de winkelmanager. Anders hoor ik het graag!
Beste Marina,

Excuses voor mijn late reactie, had de reactie in het forum niet eerder opgemerkt. Uiteindelijk heb ik zelf een voorstel gedaan waarmee de winkelmanager uit de voeten kon en in die zin de zaak geschikt. Rest mijn verhaal omtrent klantgerichtheid waarvan ik hoop dat dit anderen niet zal overkomen.

M.vr.gr. A. Hartsuiker
Reputatie 7
Badge +19
Goed om te lezen dat jullie eruit zijn gekomen. Als je nog ergens vragen over hebt, laat het ons vooral weten! Voor nu wens ik je een goed weekend 🙂

Reageer