Beantwoord

Klacht over mobiel abonnement

  • 13 December 2019
  • 8 reacties
  • 135 keer bekeken

Ben vandaag 6 uur aan het lijntje gehouden door de klantenservice van KPN.

Mijn probleem zou worden opgelost en ik zou terug gebeld worden.

Na 3 uur zelf terug gebeld en men wist niets meer van de eerder geboden oplossing.

Als je een abonnement wilt afsluiten gaat het heel eenvoudig maat kom eens voor een oplossing van iets en KpN geeft niet thuis.

ik wil nu een klacht indienen hierover bij KPN maar waar kan ik dit doen?

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 23 December 2019, 12:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Als je hier je probleem verteld kunnen we je helpen. Genoeg mensen die je willen helpen. Er zijn hier ook medewerkers die je willen helpen. Als je niet geholpen wil worden kan je hier je klacht kwijt. https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Dank je wel voor je reactie Joep. Mijn vrouw heeft een paar weken geleden haar abonnement verlengt.

De telefoon was nog goed dus alleen een SIM verlenging voor 2 jaar. Nu gaat haar telefoon kapot. Ik bel de klantenservice van KPN en vraag of ze het abonnement kunnen veranderen door er een telefoon bij te leveren waar ik natuurlijk voor betaal.

Om 11.00 uur eerste keer gebeld, reactie klantenservice medewerker, ik kan niets voor u doen want de annuleringstermijn is voorbij.

Had ik ook niet gevraagd om te annuleren.

Gelijk weer gebeld en krijg nu een andere medewerker. Na mijn verhaal gedaan te hebben verteld zij aan mij dat ze even moet overleggen met haar leidinggevend. Na 10 minuten reageert ze weer en verteld aan mij het heel druk is op de annuleringsafdeling. Ze gaat mij over 2 uur terug bellen en dan een nieuw contract met mij afsluiten met een telefoon. Fantastisch bericht natuurlijk en ik bedankt die medewerker voor de goede service.

Na 3 uur ben ik nog niet gebeld dus ik bel de klantenservice en vertel dat ik een klacht wil indienen. Die medewerker vraagt aan mij of ze het kan oplossen en ik reageer van prima. Nu krijg ik Maurien aan de lijn die mij verteld dat ik naar een KPN winkel moet gaan en daar een telefoon bij mijn abonnement moet nemen en die regelen dan alles voor mij. Niet natuurlijk. Voor niets 3 kwartier naar de KPN winkel gereden. Dus een hele dag in de maling genomen en dat na 25 jaar klant te zijn.

Ik neem nu maar mijn verlies van het abonnementsgeld van E 15,- per maand en als over een paar maanden mijn andere abonnementen van KPN aflopen, NIET verlengen en gelijk naar ZIGGO en Vodafoon.

 

Badge +19

Mag ik je een advies geven?? Koop een nieuw los toestel bij een telefoonwinkel Belsimpel of wehkamp en stop daar die simkaart in. Toestellen zijn bij KPN meestal duurder omdat het niet hun belangrijkste productgroep is en ze die dus niet groot inkopen en, mits je het je financieel kan veroorloven, ook geen bkr registratie heb. Het is toch zonde van die € 15,00 per maand. Zelf doe ik het ook op die manier en tot grote tevredenheid. Lijkt je dat wat?

Ik heb al een beetje gekeken en daarom gevraagd of mijn abonnement veranderd kon worden omdat de prijs eigenlijk niet uit maakte.

Het ergste vind ik de behandeling van de Klantenservice van KPN.

24 jaar klant en alles op het gebied van internet, mobiel en tv bij KPN gehad,

Dit is de service dus die je daarvoor krijgt.

Het gaat me niet om het geld dat ik nu kwijt ben maar om de behandeling die je krijgt van KPN.

In ieder geval bedankt voor je advies maar voor mij geen KPN meer.

Dat is me wel E 15,- waard voor die maanden.

Badge +19

Ik snap best dat je er boos om bent hoor. Anderzijds ben je al 24 jaar klant en dat is tot tevredenheid geweest lijkt me. Is dan die ene negatieve ervaring het waard om alles om te gooien? Er komt hier zeker een medewerker langs die voor je aan de slag gaat en gaat kijken wat er nog kan. Hier kunnen ze meer dan de gewone klantenservice. Dus geef nog niet op. Vul je profiel in met klantnummer etc. dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Doorgaans reageert een medewerker binnen 48 uur.

Dank je wel Joep voor je reactie.

Maar ik had een betere behandeling verwacht na zoveel jaar als vaste klant.

En wat belangrijker is, een kundig antwoord en een oplossing.

Niet om in de maling te worden genomen dat is mijn eer te na.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi JP,  welkom op het forum! Sorry voor de latere reactie. Je had in een ouder topic gereageerd waardoor we het even niet gezien hadden. Jammer te horen dat je een vervelende ervaring hebt gehad met  verschillende antwoorden en geen uiteindelijke oplossing. Ik ga je eerst wat meer informatie geven, en daarna gaan we kijken of en wat we kunnen doen.

 

Het is niet mogelijk om zomaar een toestel toe te voegen aan een lopend sim only abonnement. Om dat te doen moet de verlenging naar sim only geannuleerd worden. Waarna een nieuwe verlenging ingevoerd kan worden maar dan met toestel. Echter, op het moment dat jij een abonnement afsluit heb je een annuleringstermijn van 14 dagen. Na die periode is het abonnement, en de contractstermijn, definitief. Dan kunnen we dat eigenlijk niet meer wijzigen. Ik begrijp, uit je bericht, dat een van de collega's dit wel wilde gaan proberen. Wat dat zou gaan neerkomen op buiten annuleringstermijn alsnog annuleren en dan opnieuw invoeren. Volgens mij zijn er van daaruit vervolgens, als ik het zo lees, miscommunicaties ontstaan. Belangrijk punt, namelijk, is waar je de verlenging hebt gedaan. Als dat in een KPN winkel was, dan moet het daar ook eigenlijk geannuleerd worden. Wellicht dat daar de verwijzing naar de winkel van de andere collega vandaan kwam. Het is in ieder geval zeker niet de intentie om je in de maling te nemen.

 

Ik kijk dit graag even verder voor je na om te zien wat er nou is gebeurd en wat er kan. Vul daarvoor je forumprofiel in en laat hier even weten als je dit gedaan hebt.

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik ga je eerst wat meer informatie geven, en daarna gaan we kijken of en wat we kunnen doen.

Het is niet mogelijk om zomaar een toestel toe te voegen aan een lopend sim only abonnement. Om dat te doen moet de verlenging naar sim only geannuleerd worden. Waarna een nieuwe verlenging ingevoerd kan worden maar dan met toestel. Echter, op het moment dat jij een abonnement afsluit heb je een annuleringstermijn van 14 dagen. Na die periode is het abonnement, en de contractstermijn, definitief. Dan kunnen we dat eigenlijk niet meer wijzigen. Ik begrijp, uit je bericht, dat een van de collega's dit wel wilde gaan proberen. Wat dat zou gaan neerkomen op buiten annuleringstermijn alsnog annuleren en dan opnieuw invoeren. Volgens mij zijn er van daaruit vervolgens, als ik het zo lees, miscommunicaties ontstaan. Belangrijk punt, namelijk, is waar je de verlenging hebt gedaan. Als dat in een KPN winkel was, dan moet het daar ook eigenlijk geannuleerd worden. Wellicht dat daar de verwijzing naar de winkel van de andere collega vandaan kwam. Het is in ieder geval zeker niet de intentie om je in de maling te nemen.

 

 

Je hebt niet meer gereageerd, JP. Ik ga er dan ook vanuit dat het alsnog via andere weg geregeld is. Mocht je toch nog hulp nodig hebben of willen, reageer alsnog.Â