Beantwoord

klacht over smartcare

  • 18 maart 2013
  • 4 reacties
  • 7843 keer bekeken

Ik schrijf deze klacht n.a.v. mijn mobiele telefoon Samsung galaxy S3 die ik nu al ruim 3 weken kwijt ben voor reparatie.Ik heb mijn telefoon op 15 februari jl compleet onbeschadigd afgegeven aan de koerier van Smartcare Teleplan. Het probleem met mijn telefoon was nl dat hij op een of andere manier gecrasht is , en dus niets meer deed. Toen ik 5 dagen later kreeg te horen dat de schade zou zijn veroorzaakt door ‘valschade’ was ik dan ook zeer verbaasd. Ik heb toen gelijk contact opgenomen met KPN klantenservice om mijn probleem hier voor te leggen. Zij hebben toen geprobeerd mij door te verbinden met het reparatie bedrijf , maar helaas is dat niet gelukt. Toen hebben zij mij geadviseerd om de e-mail maar te beantwoorden , wat ik uiteraard ook heb gedaan op 20 februari. Alleen wordt hier totaal niet op gereageerd door het reparatie bedrijf , wat ik ronduit een hele slechte zaak vind. Een week later heb ik wederom contact opgenomen met KPN klantenservice en toen is het wel gelukt om mij door te verbinden. Ik kreeg toen iemand van Smartcare aan de lijn die mij via een internetsite ( e-repair.nl) aan foto’s van mijn telefoon heeft geholpen. Toen ik deze foto’s opende zag ik mijn telefoon in een dusdanig beschadigde toestand , waarop de bewuste dame heb meegedeeld dat ik mijn telefoon zo niet had afgegeven aan de koerier. De dame in kwestie reageerde heel verbaasd en zei dat zij daar niks aan kon doen en adviseerde mij om om de KPN klantenservice maar te bellen , wat ik uiteraard heb gedaan. De betreffende medewerker heeft toen voor mij een klachten formulier aangemaakt richting Smartcare , alleen hier wordt tot op heden nog steeds niet op gereageerd. Tot mijn verbazing kreeg ik afgelopen week wel een mailtje terug op mijn eerdere verzonden e-mail , alleen daar kwam ik niks verder mee want hierin stond ook het internet site van E-repair.nl. Maar zover was ik dus al gekomen.

Ik weet dat de hele kwestie moeilijk valt te bewijzen omdat het hun woord is tegen het mijne , maar ik verzeker u dat mijn telefoon volledig onbeschadigd is afgegeven aan de koerier , en ik ben nu heel erg teleurgesteld in de kwestie tot nu toe , omdat ik geen stap verder kom op de manier.

Heb vandaag 12-03-2013 wederom KPN klantenservice gebeld en er is mij door de dame in kwestie dat ik nu binnen een week wordt teruggebeld door het reparatie bedrijf. Dit betekent dat ik dan al 4 weken bezig ben om eens een antwoord van hun zijde te krijgen wat ik uiterst belachelijk vind. Ik snap dat het voor KPN moeilijk is , omdat zij hier ook afhankelijk zijn van het reparatiebedrijf. Maar het moet toch mogelijk zijn om hier tot een oplossing te komen , want anders kan ik van mijn kant alleen maar zeggen ga alstublieft terug naar de oude vorm van contracten i.p.v. de huidige leasevorm om deze problemen te voorkomen. Ik heb nu een galaxy mini als vervangend toestel waar ik totaal niks mee kan , want internetten is niet te doen op dit toestel , waar ik uiteraard wel voor betaal. Vandaag 18-03-2013 nog steeds niks gehoord van smartcare (triest triest) , hoe is dit mogelijk? Wordt heel verdrietig van deze gang van zaken.

Ik ben al jarenlang klant van KPN en heb nog nooit problemen gehad in het verleden v.w.b. een reparatie van een telefoon , dit werd altijd heel netjes afgehandeld. Nu wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd want er is niemand die hier wat aan doet. Ik vind het ronduit gezegd asociaal dat als je je telefoon onbeschadigd afgeeft en er dan later achterkomt dat je telefoon rijp is voor de sloop. En dat je dan als klant drie opties krijgt waar ik mij totaal niet in kan vinden. Ik weet niet wat er is gebeurd met mijn telefoon tijdens het transport ,maar nogmaals ik vind het echt schandalig dat er zo met klanten wordt omgegaan. Ik hoop dan ook met deze klacht te bereiken dat we naar een oplossing toe kunnen werken. Ik hoop van u een beter bericht te krijgen want nu hoor ik steeds niks , BVD.

icon

Beste antwoord door frasha 2 april 2013, 16:22

Hallo Jemy,

Vandaag te horen gekregen dat ik een nieuwe Samsung Galaxy S3 ga krijgen. Heb zojuist de bevestiging per e-mail ontvangen , ben echt blij dat dit nu is opgelost.

Morgen gelijk naar de winkel om hem op te halen.

Daarna kan ik dan met KPN in conclaaf over een compensatie voor mijn abonnement , want ik heb bijna 6 weken niet kunnen internetten op dat leentoestel omdat het een waardeloos toestell is. Ook kon ik mijn SD kaart niet plaatsen in het toestel waardoor ik niks kon downloaden omdat deze niet paste. Hierdoor ook een hoop berichten van mijn contacten moeten mislopen want filmpjes en afbeeldigen kon ik niet openen.

Maar er is in ieder geval alvast 1 ding goed gegaan , en dat is het nieuwe toestel , en nu maar hopen dat deze niet opnieuw crasht , want dit wil ik niet meer meemaken.

Mvg Frank

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo Jemy,

Vandaag te horen gekregen dat ik een nieuwe Samsung Galaxy S3 ga krijgen. Heb zojuist de bevestiging per e-mail ontvangen , ben echt blij dat dit nu is opgelost.

Morgen gelijk naar de winkel om hem op te halen.

Daarna kan ik dan met KPN in conclaaf over een compensatie voor mijn abonnement , want ik heb bijna 6 weken niet kunnen internetten op dat leentoestel omdat het een waardeloos toestell is. Ook kon ik mijn SD kaart niet plaatsen in het toestel waardoor ik niks kon downloaden omdat deze niet paste. Hierdoor ook een hoop berichten van mijn contacten moeten mislopen want filmpjes en afbeeldigen kon ik niet openen.

Maar er is in ieder geval alvast 1 ding goed gegaan , en dat is het nieuwe toestel , en nu maar hopen dat deze niet opnieuw crasht , want dit wil ik niet meer meemaken.

Mvg Frank

Reputatie 4
Badge +2
Beste frasha,

Dat ziet eruit als een behoorlijk hoofdpijndossier. Sorry voor deze gang van zaken.

Graag ontvang ik je 06-nummer in een privebericht, dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen.

Met vriendelijke groet,

Jemy

Reputatie 7
Badge +12
Heel vervelend dat smartcare zich niet gehouden heeft aan de gemaakte afspraken. Hopelijk dat de specialisten hier nog iets voor u kunnen betekenen

http://kpnmobile.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/8831

Gisterenochtend heb ik gebeld ivm mijn kapotte telefoon. Deze is in een bak met water gevallen. Voor de reparatie/vervanging van mijn toestel heb ik een afspraak gemaakt vandaag tussen 2 en 6. Ik had als adres mijn werkadres opgegeven maar was onverwachts vrij. Ik heb daarom vanmorgen om 10 uur al gebeld om het adres te veranderen. Mij is toen beloofd dat alles regelt was en dat ze zelfs de monteur gebeld hadden. Toen ik vanmiddag om half 6 belde (had tussen 2 en 5 onthouden) werd mij beloofd dat de monteur nog zou komen. Toen ik om 7 uur belde dat hij nog niet was geweest, werd mij verteld dat die alsnog op mijn werkadres is geweest en dat ik opnieuw een afspraak moest inplannen. Helaas wel er wel pas vrijdag tijd voor mij. Ik ben ook niet gebeld. Ik was dan binnen 10 minuten daar geweest!

Ik ben verzekerd om binnen 24 uur een nieuwe telefoon te krijgen of hem te laten maken/tijdelijk vervangen en ik betaal niet om zo lang te moeten wachten! Ik vind het echt niet kunnen hoe dit allemaal gelopen is.

 

Ik wacht op uw antwoord/oplossing

mvg
Sanne Pikaar

Reageer