Beantwoord

Klacht over wat afgesproken is en het kwijtraken van belangrijke chat bericht bij KPN

• 5 augustus 2017
  • 12 reacties
  • 193 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4
Beste Forum leden,

Vooruit dan maar Peter, hierbij plaats ik hem ook hier. Wellicht kan het nu eerder opgelost worden!

dat ik de retentie afdeling niet kan bereiken, 0800-0105 of opgelegd wordt? vanwege drukte ....

Ik bel nu niet meer! En doe het maar nu op deze manier, mijn klacht in te dienen.

De moderator ( vr of m) naam maak ik ( nog) niet bekend, maar degene heeft wel gereageerd en begrijpt dat ik het item op het forum geplaatst heb. Hij of zij zal het nu ook wel lezen.

Het gaat om een chat medewerker die ik op 6-7-2017 s'nacht's op mijn werk heb gesproken, na een uitgebreide chat dat hij het voor elkaar ging maken, gaat over een mobiel kwestie.
Hij was zeer opdringerig en wilde mij een abonnement door de strot duwen. Zoals al je het nu doet, dan heb je het morgen in huis. Ik kan het helemaal in orde maken voor je. Je kan het gebruiken voor je vakantie nu je meer MB zou hebben. Mijn vrouw is ook blauw gebeld voor die verlengingsvoordeel te nemen. Dat is er uit Daar gat het probleem dus om! Eerst mij lekker maken, en dan niet aan je woord houden. De moderator hij/zij zou die medewerker tot orde roepen dat hij nie zo met klanten mag omgaan, en zaken beloven via de chat en dan zich niet aan te houden.
wat hij vergat , was dat het telefoongesprek geheel anders was dan wat hij in het chatbericht mij had beloofd, zodat hij mij terug mocht bellen op mijn werk, om het te gaan regelen.

Dat vond de Moderator ook niet kloppen, is ook erkend door hem /haar dat in de chat totaal anders wordt
weergegeven dan in het telefoongesprek.? en begrijpt heel goed dat ik kwaad en verbolgen over ben.

Maar nu is de chat kwijt bij hun? Terwijl ik de waarheid spreek, en dat ook aangenomen wordt, maar doordat hij/zij de chat niet terug kunnen vinden, blijft de oplossing van de klacht uit.

Nu blijkt dat het chatbericht op eens verdwenen is?, en niet meer terug te vinden is, ik heb het telefoon gesprek wel op mijn mobiel ( anoniem) staan als bewijs. Dit doorgegeven aan hem/haar.

Degene ( Moderator) zegt nu dat hij/zij het in orde kan /wil maken, als die systeemrechten had?
Maar dat heeft hij /zij niet? schreef hij/zij mij terug via privé bericht

Nu is mijn vraag dan ook Klopt dat? andere Moderators dat hij /zij het niet kunnen veranderen wat aan mij beloofd is via de chat ,
En dan kwijt is geraakt daar ik op het forum lees dat hij /zij wel verregaande bevoegdheden hebben als moderator! (s) om klachten te doen oplossen.Dus ook van mij!

Ik zal nog niet benoemen waar de klacht precies over gaat, om degene de kans te geven om het te doen oplossen
Die is er mee bezig, mocht het niet lukken, door hem/haar dan zal ik weer van mij laten horen,

Bij mij is het Afspraak =afspraak! Belofte maakt schuld.

En niet zaken beloven , en dan toch niet te doen!

Dat er bescheiden ( chats ) bij KPN kwijt raken is niet aan mij te wijten!

Wat is de trouwens het beleid van KPN , om als je gechat heb met een medewerker/ ster dat ze die een tijdje bewaren, indien nodig er op terug te komen, zoals bij mij het geval is.

Vroeger kon je je chatbericht naar je account laten doorsturen, en nu moet je copiëren/plakken of op pdf bestand op slaan. Maar als dat niet uit=komt of op een moment niet pakt, of fout is gegaan zoals bij mij, ga ik ervan uit dat de chat dan wel terug te vinden is bij KPN , in iedere geval het telefoon gesprek wat opgenomen is moeten ze toch ook kunnen nagaan
Wordt vervolgd.

Ik hou jullie op de hoogte.

Ik hoop dat dit voorlopig genoeg info is,

en mocht ik beter en goed geholpen worden met deze klacht door iemand anders , dan heel graag!

ronald58
icon

Beste antwoord door ronald58 8 augustus 2017, 12:48

Beste Forumleden, vooral degene die met mij gecommuniceerd hebben over deze kwestie.

Geef ik aan dat de zaak vanmorgen is opgelost ☺ door de Moderator Erik, die mij heel goed geholpen, daarna met zijn collega ( die naam weet ik niet helaas) en mij beiden geloofden met dit bijzondere probleem wat ik Erik mededeelde.

Ook zou de Desbetreffende KPN medewerker worden aangesproken door de teamleider.
dat hij zo zeker niet met klanten mag omgaan! en mag aandringen. etc.

Ik bedank jullie ook voor het raad geven en kritiek / adviseren van deze kwestie.

Erik vond het trouwens goed dat ik het via dit forum ventileerde.

Maar de case /topic s nu gelukkig opgelost!

Groetjes Ronald,

Ps Hoe kan ik dit aangeven dat de beide topics die er mee te maken hebben allebei zijn opgelost!
Dan moeten jullie dit maar even aangeven als opgelost.

Tot op het forum.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Wat een vervelende toestand. Vond, na mijn opmerking in het vorige topic, mij "verplicht" dit even te lezen.

Ik hoop en ga ervan uit dat er een oplossing geboden gaat worden die naar tevredenheid is. Mogelijk is dat een compromis o.i.d. Want soms kunnen dingen niet meer teruggedraaid.

Ikzelf ga juist hierom nóóit in op dit soort aanbiedingen via chat, telefoongesprek of andere directe communicatie. Heb daar, en niet alleen met kpn, slechte ervaringen mee. Je hebt bij chat/telefoon gewoon geen tijd om even na te denken. Dat is ook de filosofie van de bedrijven.
Ook bij verkoop aan de deur (jawel, ook dat gebeurt nog) zeg ik altijd of "ik ben niet geïnteresseerd" "ben heel tevreden met wat ik nu heb" "geef maar een folder dan kom ik mogelijk op terug". Om vaak niks meer te laten horen.
Reputatie 7
Ik koop nooit iets dat op initiatief van een ander aan mij aangeboden wordt.
Of dit nu een callcenter medewerker, een colporteur of een een verko(o)p(st)er in een winkel is die mij aanspreekt i.p.v. dat ik hem/haar aanspreek, zodra zij het initiatief nemen is het bij mij exit en dat betekent geen koop.
Reputatie 4
Badge +4
Dat klopt ,,

Ik ook normaal niet! want zo naïef ben ik niet wjb., peter
Bij de deur . koop op afstand of wat dan ook ben ik altijd voorzichtig!

Maar als die kpn medewerker mij dat beloofd per chat en op schrift zou moeten zijn bij KPN mij daarna belt voor het afronden van die gemaakte afspraak , daar er meer gebeld is over die verlenging aan te nemen met een abonnement wat ik niet wilde! , en daarna mijn wens mocht doen van hem via de chat en ook op mijn werk nb , en dat goed was om het te gaan regelen moet u niet gek kijken dat ik mij dan 😡 voel. En dan zijn ze ook nog de chat kwijt!👿

De Moderator moet het maar op lossen, en is er mee bezig!.

Als het niet wordt opgelost , gaat er alsnog een officiële klacht naar KPN
Reputatie 4
Badge +4
En trouwens Peter, jij wilde dat ik dit op het forum als klacht zette.

Je ziet nu welke reactie's dit gevolg is.

Ik wilde het eerst bij de moderator neerleggen die klacht.

En daarom de naam niet bekend gemaakt, uit beleefdheid voor hem/haar
Reputatie 7
En toch is het goed dat je het hier gemeld hebt. Anderen met vergelijkbare klacht(en) kunnen dan ook verder. Want via andere routes loop je dan toch tegen een muur. De forummoderators gaan dan nog tot het uiterste i.i.g.

Ik belde ooit een keer voor een storing op mijn vaste lijn. Het eerste (!!) wat de telefonist probeerde was me een extra zenderpakket aan te smeren. Terwijl ik nota bene zei waarvoor ik belde. Om een sik van te krijgen.
Het lijkt wel of ze gewoon niet luisteren. Ze zitten daar toch voor óns, de klant. Zou je denken. NOT.
Zo staat het weer es openbaar hoe ze bij chat/telefoon te werk gaan. Gewoon een script. Helemaal niet toegespitst op wat je echt wilt.

Dus heel goed dat je het hier aankaart.

Zelfde ervaring overigens met helpdesk Ziggo. Da's mogelijk nog érger.
Reputatie 4
Badge +4
Peter,

Is helder wat je schrijft, maar nu is het maar wachten of dat de moderator dit ook goed oplost voor mij!

Hij /Zij mag mij zelfs op mijn mobiel bellen heb ik hem /haar via een privé chat doorgegeven, daar ik gewoon open wil wezen.

Hij /zij weet al dat er iets goed fout is gegaan, (en ook erkend ) gelopen bij die persoon die het mij toegezegd heeft.en geloofd mij op mijn woord, maar nu de chat die ze kwijt zijn? dat moet toch niet uitmaken denk ik, daar ze mijn verhaal gewoon kunnen verifiëren.

*Nogmaals ik heb nog niet het antwoord nog gekregen of dat de Moderator gerechtigd is voor systeem rechten. Als ik het zo lees wel! Graag meer info en duidelijkheid. a.u.b 🤔
Reputatie 7
Ik weet niet wat je onder "systeem"rechten verstaat. Maar een moderator kan veel. Maar niet altijd op eigen houtje. Zeker als er juridische zaken aan te pas komen.

Ze mogen wel een (eenmalige) vergoeding toekennen bv. En ook een klacht in behandeling nemen waarbij zij dan de casemanager zijn.
Zoals ik al eerder vermeldde: niet alles kan teruggedraaid. Dan volgt meestal wel een financiële vergoeding of tegemoetkoming.

Ook kunnen ze medewerkers van andere afdelingen aanspreken op hun verhaal naar de klant toe.

(onderstaande is overigens een aanname van mij n.a.v. je verhaal en tevens voorbeeld)

Uit je onderstaande zin haal ik dat er een abonnementswijziging is toegezegd die niet uitgevoerd is. Of te laat komt voor de gedane belofte.. Dat is er uit Daar gat het probleem dus om! Eerst mij lekker maken, en dan niet aan je woord houden. Als je huidige abonnement echter tot na de zomer loopt had bv nooit toegezegd mogen worden dat je de nieuwe GB's al deze zomer zou kunnen gebruiken.
In dit geval kan er een vergoeding gaan plaatsvinden voor de extra bundels die je nog moest aanschaffen voor je vakantie bij je huidige abonnement.
Reputatie 7
Ik neem aan dat de Webcare medewerker die dit oppakt toegang heeft tot de chatgegevens en jou op basis daarvan alsnog een goed voorstel zal doen.
Reputatie 4
Badge +4
Ja daar ga ik ook van uit wjb , dat hij /zij het oplost maar ik zat heel gek te kijken dat hij/zij ( Moderator) schreef dat hij /zij niet gerechtigd is om in het systeem verandering aan te brengen! en wel wilde als het kon , dan was het probleem al opgelost .(ik kan zo het schrijven van hem/haar in deze vakken weergeven ,maar doe dat nog niet ) wat nu blijkt gelezen te hebben te hebben dat hij /zij wel gerechtigd is .

Ik weet dat de moderator dit ook leest, daar hij /zij weet dat ik de klacht op het forum heb gezet op advies
en het begreep..

Ik wacht eerst op haar/zijn antwoord.

Dan laat ik weer van mij horen op het forum, of het opgelost is, of niet, en dan aan anderen experts etc. op deze forum vraag om het dan op te pakken.

Want de 0800 retentie afdeling bel ik niet meer, na 4 keer geprobeerd te hebben om aan de lijn te krijgen ,en ze niet bereikbaar zijn.
Reputatie 4
Badge +4
Beste Forumleden, vooral degene die met mij gecommuniceerd hebben over deze kwestie.

Geef ik aan dat de zaak vanmorgen is opgelost ☺ door de Moderator Erik, die mij heel goed geholpen, daarna met zijn collega ( die naam weet ik niet helaas) en mij beiden geloofden met dit bijzondere probleem wat ik Erik mededeelde.

Ook zou de Desbetreffende KPN medewerker worden aangesproken door de teamleider.
dat hij zo zeker niet met klanten mag omgaan! en mag aandringen. etc.

Ik bedank jullie ook voor het raad geven en kritiek / adviseren van deze kwestie.

Erik vond het trouwens goed dat ik het via dit forum ventileerde.

Maar de case /topic s nu gelukkig opgelost!

Groetjes Ronald,

Ps Hoe kan ik dit aangeven dat de beide topics die er mee te maken hebben allebei zijn opgelost!
Dan moeten jullie dit maar even aangeven als opgelost.

Tot op het forum.
Reputatie 7
Topbericht. Ik had er al het volste vertrouwen in! Je kunt nu weer met een rustig hart verder met je mobiele bij KPN 😃

Ps Hoe kan ik dit aangeven dat de beide topics die er mee te maken hebben allebei zijn opgelost!Links onder elke reactie staat "beste antwoord". Als je dat aanklikt (natuurlijk bij het antwoord wat het beste is, zoals je laatste bericht hier 😉) dan wordt dat geïntegreerd in het startbericht én het topic wordt als 'beantwoord' aangeduid en niet meer als 'vraag'.
Reputatie 7
Badge +27
Fijn dat we het samen in orde hebben kunnen maken, Ronald!. Je kunt topics afsluiten door een antwoord te markeren. Ik heb dit alvast voor je gedaan 🙂

Reageer