Beantwoord

klachtenafhandeling: per ongeluk nieuw abonnement ipv verlengd

  • 5 December 2019
  • 8 reacties
  • 275 keer bekeken

Wat een desillusie... dacht even het mobiele abonnement te wijzigen maar per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten. Na ontvangst van nieuwe simkaart direct gebeld met klantenservice. Een heel vriendelijke meneer vertelde mij het probleem op te lossen en beloofde mij zelfs dat ik geen aansluitkosten hoefde te betalen. Vandaag wederom gebeld want ik ontving een factuur voor twee mobiele abonnementen met aansluitkosten. Helaas, vertelde de klantenservice mij, de bedenktijd van twee weken is verlopen en het nieuwe abonnement kunnen zij niet annuleren, daar zijn ze niet toe gemachtigd. En nu, vroeg ik.. ? U moet een klacht indienen... dat gedaan en dan krijg ik mail terug dan men binnen 10!!!!!!! werkdagen zullen reageren.. ondertussen wordt er wel even meer dan 100 euro afgeschreven.. ben echt al meer dan 20 jaar klant van jullie maar ben echt ontzettend teleurgesteld in de manier waarop jullie dit oppakken en waarop de klantenservice hun log bijhouden.. moet iedere x hetzelfde verhaal vertellen en de gemaakte afspraken kn men niet terug vinden. En uiteindelijk trekt deze klant aan het kortste eind. Morgen ga ik weer bellen.. 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 9 December 2019, 09:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Astrid, welkom op het forum! Wat een gedoe dit. Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij van wordt. Ik wil graag kijken wat ik voor je kan doen om de afhandeling te versnellen. Wil je daarvoor je gegevens invullen op je forumprofiel en hier even laten weten als je dit gedaan hebt? Dan kan ik hier de rest erbij pakken en gaan we duidelijkheid scheppen.

Beste Erik, 

 

Heb wat meer informatie ingevuld. Ben heel benieuwd en hoop echt dat je me kunt helpen want eerlijk gezegd heb ik er weinig vertrouwen meer in..

Reputatie 7
Badge +30

Ik snap je gevoel, Astrid. Dat eerste gesprek wat je noemt daar zie ik helaas geen notitie van terug. Maar, dat zou op zich geen probleem moeten zijn. Want je telefoontje van 5 december was ook net binnen je annuleringstermijn als ik het hier goed zie. En in dat geval moet er gewoon geannuleerd worden zonder moeilijk gedoe. Daar heb ik nog even navraag over uitstaan. Ik hoop dat ik daar vandaag uitsluitsel over krijg. In dat geval zou het ook redelijk simpel moeten zijn om dit allemaal weer terug te draaien. Ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug.

Alvast bedankt voor de moeite die je doet! Heel vreemd dat je collega van de klantenservice geen notitie heeft gemaakt.. dat zou toch eigenlijk niet moeten kunnen?! Want hij heeft me nog meer toegezegd nl het niet hoeven betalen van de aansluitkosten omdat het eigenlijk een verlwnging is ipv een nieuw abonnement.. naja, das van later zorg. Ik hoor heel graag hoe ver je komt in deze reusachtige bijna ambtelijke en rigide molen.

Reputatie 7
Badge +30

Goed nieuws, Astrid! We hebben de nieuwe aanvraag geannuleerd. Dat betekent dat dit nieuwe abonnement nu weg is. Ik kan de kosten op de huidige factuur helaas niet stoppen. Maar, je krijgt dit op de volgende factuur gecrediteerd, inclusief de aansluitkosten.

 

Je huidige abonnement kun je nog steeds gaan verlengen als je wilt. Dit kun je dan het beste doen via je MijnKPN of door contact op te nemen met de klantenservice. Dan weet je zeker dat het niet opnieuw een los abonnement wordt :slight_smile:

Hallo Erik, dat is erg goed nieuws! Ik zag net idd een creditfactuur binnenkomen waarin de aansluitkosten worden gecrediteerd. Maar kun jij mij garanderen dat het nieuwe abonnement is geannuleerd? Waar kan ik dat bevestigd zien? 

 

Dank je wel voor je moeite! 

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat de creditfactuur voor de aansluitkosten er al is. Dan krijg je die denk ik ook los teruggestort op je rekening. De creditering van de abonnementskosten die alvast in het voren in rekening zijn gebracht worden dan op je volgende factuur gecrediteerd. 

Ik heb even gekeken maar ik zie ook niet dat er een bevestiging verzonden is. Ik kan je bij dezen garanderen dat het geannuleerd is. Anders maakt het systeem ook geen creditfactuur aan. Voor je eigen administratie stuur ik je handmatig een e-mail ter bevestiging.

Heel hartelijk bedankt voor je hulp! Kpn zou meer mensen zoals jij moeten aannemen!

 

Gr. AstridÂ