Vraag

Aanvraag mobiel abonnement gaat verkeerd

  • 31 October 2020
  • 14 reacties
  • 180 keer bekeken

Badge

Lieve KPN
Wat vervelend dat dit de manier is hoe jullie werken.
Op maandag 26-10-2020 kwam ik voor het eerst naar de winkel in de Kinkerstraat in Amsterdam. Aldaar was de klantenservice super belabberd. Omdat ik al ruim 17 jaar klant ben wilde ik alsnog niet van provider wisselen en ben ik 29-10-2020 terug gegaan naar de winkel waar ik deze keer vriendelijk geholpen werd maar helaas ging het helemaal mis met het afsluiten.
Ik kwam thuis en dacht te kunnen genieten van mijn "Eindelijk snelle" internet, maar helaas was er iets mis gegaan met de aansluiting. Ik was niet bereikbaar en ook het internet werkte niet. Helaas was de winkel al dicht en kon ik pas na mijn werk weer bij jullie langs komen op 30-10-2020. Toen was er weer die onvriendelijke mevrouw die brutaal tegen mij zei dat ik van mijn probleem niet haar probleem moest maken en ik was verbaasd over deze houding in de klantenservice.
Na aanhouden van mijn kant om het probleem op te lossen kreeg ik een nieuwe simkaart mee.
Ik dacht dat het eindelijk gelukt was en kon genieten van mijn onbeperkt internet en telefonie.
Maaaaar ik kreeg een hele boze meneer aan de telefoon die mij vroeg hoe ik aan zijn gegevens kwam en waarom ik een abonnement heb afgesloten op zijn naam. Hij dreigde zelfs met een rechtzaak. Hiervan geschrokken constateerde ik korte tijd later dat mijn nummer die ik al ruim 17 jaar bezit niet meer actief is. Ik niemand kan bellen en ook niet gebeld kan worden.
Mijn telefoonnummer bestaat opeens niet meer 😱
Ik heb contact weten te vinden met de boze meneer en hij gaf aan dat hij met de klantenservice contact heeft gehad en dat mijn nummer nu geblokkeerd is.

Korte samenvatting.
WTF 🤬

Maar vooral wat gaan jullie hieraan doen?
Jullie hebben alle persoonlijke gegevens van die meneer naar mij gestuurd
Naam, Mailadres, Geboortedatum, adres, IBAN. Zelf het nummer van zijn rijbewijs.
Dit is echt niet oké.

 

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Die "boze mevrouw" sprak over "mijn probleem". Welk probleem? Wat was het probleem dan? U wilde verlengen? Was dat een probleem dan? Waarom?

Badge

Het probleem was dat ik een abonnement had afgesloten maar ik geen internet had. 

Dus het vervangend simkaartje deed het niet en mijn eigen simkaart deed het ook niet meer omdat ik koos voor nummer behoud.

En toen ik haar vroeg hoe zij dit voor mij op kon lossen kreeg ik dit antwoord. 

Reputatie 7
Badge +8

Wat gek is in dit verhaal is dat als jij een nummer al 17 jaar heb  en dat dat in eens in nog geen week van eigenaar is gewisseld 

Normaal word een nummer niet binnen zo’n korte tijd hergebruikt het komt minstens 6 maanden al dan niet langer op de plank te liggen.

En jij geeft aan dat jouw nummer nu door een andere meneer word gebruikt?


Wat KPN met jouw probleem gaat doen is oplossen en dan zit je op het forum op de juiste plek gelukkig omdat ze daar net wat verder kunnen kijken en denken in oplossingen.

Een moderator komt vanzelf meekijken hier en met jouw meedenken 

 

Badge

Het nummer bleef bij mij. Totdat het geblokkeerd werd.

Op 29-10 kreeg ik een mail van kpn met alle gegevens van boze meneer. (ik had de mail nog niet gezien/geopend)

En op 30-10 ging ik terug omdat het kaartje het niet deed en toen kreeg die meneer een mail met mijn contract en mijn telefoonnummer. 

Omdat mijn telefoon in mijn bezit was maar op het contract van die meneer vermeld stond. Heeft hij kpn overtuigd het nummer te blokkeren. 

En ben ik nu telefonisch niet bereikbaar en mijn dierbare nummer kwijt

 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

En dat blokkeren gebeurde dus afgelopen week?

Daarvoor gebruikte je het nummer dus regelmatig zelf actief?


Heel vreemd dat jij klant gegevens krijgt via mail van een andere klant dat mag gewoon niet gebeuren 

Klinkt alsof er in de winkel dingen goed fout zijn gegaan 

 

Het is vrij druk op het forum maar dit is wel een betere plek voor dit soort aparte dingen 

Ze hebben net meer mogelijkheden en tijd om dingen goed uit te zoeken.

 

Badge

Ja ik gebruikte mijn eigen nummer niet wetende dat het op iemand anders zijn naam was afgesloten. 

En sinds gisteravond ben ik dus alles kwijt.

Ik proveer via FB klantenservice hieraan te werken maar die zeggen doodleuk dat ik moet bellen. Hoe dan als ik geen simkaart heb . 

Dit is echt niet te bevatten.  Zoooooo slecht 

Of terug moet naar de winkel waar ik nu zo niet op zit te wachten. 

 

 

 

Badge

En nu krijg ik ook nog te horen dat ze er maandag pas mee aan de slag gaan om mijn nummer te behouden.

Wet ontzettend slecht dit.

Ik heb dus nu geen werkende simkaart. Ik kan niet gebeld worden en niet bellen en ze zeggen doodleuk dat het kan wachten tot maandag. 

Of ergens een ander kaartje moet kopen. Waar ik vervolgens ook geen internet op hen staan. 

Reputatie 7
Badge +8

@Sasha.is.teleurgesteld Dat komt omdat de juiste afdelingen niet in het weekend actief zijn en enkel op werk dagen vermoed ik.

Voor jouw heel onhandig maar dit zijn activiteiten die enkel op werk dagen te verwerken zijn 

Verder je heb nu het topic als beantwoord gemarkeerd dat is niet handig want het is nog niet opgelost 

Badge

Hoe kan ik dit ongedaan maken.

 

Reputatie 7
Badge +8

Op het bericht wat je als beantwoord heb gekozen daar moet je dat kunnen wijzigen

Reputatie 7
Badge +21

Op het bericht wat je als beantwoord heb gekozen daar moet je dat kunnen wijzigen

Nee, dat kan niet. Eens gekozen blijft gekozen. Alleen een moderator kan dat ongedaan maken.

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Sasha.is.teleurgesteld, welkom op ons forum.

Jeetje, wat een verhaal zeg. Is het probleem inmiddels opgelost? Zo niet, dan kijk ik graag wat ik hierin voor je kan betekenen. Ik wil je daarvoor vragen je profiel aan te vullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. Geef je een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?

Badge

Beste Denise

ik heb mijn profiel aangevuld. 

in afwachting op jou reactie

MVG Sasha

 

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor het invullen van jouw profiel. In verband met privacy gevoelige informatie heb ik je een privébericht gestuurd. Ik zie je antwoord graag tegemoet.