Beantwoord

Klantnummer (de zoveelste)

• 28 augustus 2015
  • 7 reacties
  • 482 keer bekeken

Recent overgegaan met mijn mobiele abonnementen naar KPN. Dit gehele proces is goed en snel verlopen. Maar dan ... Ik wil een MijnKPN account aanmaken en dan stokt het gehele proces op het niet krijgen van een klantnummer. Ik lees in dit forum dat al meer mensen hier een probleem mee hebben gekregen.

Het klantnummer is privacy gevoelige informatie en dat mogen wij u niet geven, klinkt het bij de Chat Support op de KPN website en via de klantenservice. U moet wachten totdat u uw eerste factuur krijgt. Dat is mooi, maar dat gaat waarschijnlijk dagen, zo niet weken duren voordat je de eerste factuur gaat krijgen.

Heeft KPN er nog niet aan gedacht om deze procedure te wijzigen? Toen ik mijn SIM kaarten kreeg, stond er een meneer van de Koeriersdienst bij mij binnen, zwaar bepakt met een koffer, scanner en diverse andere apparatuur en verzegelde enveloppen met SIM kaarten erin. (Ik denk dat de heren van Brinks Geldservice jaloers zouden zijn). Heeft nou niemand bij KPN eens gedacht van laten we daar nu ook eens het klantnummer in de envelope bijsluiten, zodat de klanten gelijk aan de slag kan en dat er minder vragen binnenkomen omtrent het verkrijgen van het klantnummer? Dat de klant vanaf dag één gelijk zijn verbruiksgegevens kan inzien en eventueel wijzigingen kan doorvoeren in zijn abonnement (bepaalde nummers blokkeren bijv.)? Ik heb dit nog nooit meegemaakt bij welke andere willekeurige provider dan ook.

Anyway, lang verhaal kort en bij beter weten in.... Is er een manier om toch aan een klantnummer te komen, zodat ik een MijnKPN account kan aanmaken?

icon

Beste antwoord door MarkNL 11 september 2015, 15:36

Bij deze gedaan :D

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
MarkNL schreef:

Recent overgegaan met mijn mobiele abonnementen naar KPN. Dit gehele proces is goed en snel verlopen. Maar dan ... Ik wil een MijnKPN account aanmaken en dan stokt het gehele proces op het niet krijgen van een klantnummer. Ik lees in dit forum dat al meer mensen hier een probleem mee hebben gekregen.

Het klantnummer is privacy gevoelige informatie en dat mogen wij u niet geven, klinkt het bij de Chat Support op de KPN website en via de klantenservice. U moet wachten totdat u uw eerste factuur krijgt. Dat is mooi, maar dat gaat waarschijnlijk dagen, zo niet weken duren voordat je de eerste factuur gaat krijgen.

Heeft KPN er nog niet aan gedacht om deze procedure te wijzigen? Toen ik mijn SIM kaarten kreeg, stond er een meneer van de Koeriersdienst bij mij binnen, zwaar bepakt met een koffer, scanner en diverse andere apparatuur en verzegelde enveloppen met SIM kaarten erin. (Ik denk dat de heren van Brinks Geldservice jaloers zouden zijn). Heeft nou niemand bij KPN eens gedacht van laten we daar nu ook eens het klantnummer in de envelope bijsluiten, zodat de klanten gelijk aan de slag kan en dat er minder vragen binnenkomen omtrent het verkrijgen van het klantnummer? Dat de klant vanaf dag één gelijk zijn verbruiksgegevens kan inzien en eventueel wijzigingen kan doorvoeren in zijn abonnement (bepaalde nummers blokkeren bijv.)? Ik heb dit nog nooit meegemaakt bij welke andere willekeurige provider dan ook.

Anyway, lang verhaal kort en bij beter weten in.... Is er een manier om toch aan een klantnummer te komen, zodat ik een MijnKPN account kan aanmaken?

Hallo,

Heb je al iets betaald? Pak dan je (online) bankafschrift en kijkt naar de laatste afschrijving van KPN Mobiel. In de omschrijving staat het factuurnummer. Dit zijn negen cijfers, gevolgd door een punt en dan nog één of meerdere cijfers. De negen cijfers vóór de punt zijn samen je klantnummer.

Robin

Hallo Robin,
Nee nog niets betaald bij KPN (gaat genoeg geld uit naar andere partijen :D). Dat is nou ook juist hetgeen waar ik over schrijf. Je gaat een contract aan met KPN (in mijn geval meerdere), alles wordt afgeleverd persoonlijk door een koerier en dat kan je nog steeds niet verder omdat je geen klantnummer hebt. Dit is dan privacy gevoelig, terwijl die koerier bijna alles van je wil weten. Strange isn't?

Lijkt mij dat KPN deze procedure moet veranderen. Geeft onnodige ergenis bij haar klanten.

Reputatie 7
Badge +27
Goedemiddag MarkNL,

Welkom op het forum en welkom bij KPN Mobiel! Ontzettend leuk om te lezen dat je met meerdere mobiele abonnementen bij KPN bent gekomen. Daarom des te jammer dat je eerste ervaring niet naar wens is. 

Het klantnummer wordt aangemaakt op het moment dat jouw 06-nummer actief wordt bij KPN óf op het moment dat je tijdelijke nummer (bij nummerbehoud) actief wordt. Bij de orderbevestiging is het klantnummer nog niet bekend, anders hadden we deze natuurlijk eerder gecommuniceerd. Omdat het klantnummer door de klantenservice aan de klant als een verificatie gevraagd kan worden, wordt deze inderdaad niet door de klantenservice aan de klant verstrekt. We verwijzen hiervoor altijd naar de eerste factuur. Gelukkig krijg je die al vrij snel, omdat je als één van de eerste dingen de aansluitkosten betaalt. In de regel is het ook zo dat het verbruik in MijnKPN pas begint te lopen op het moment dat de eerste factuur is aangemaakt. Daarom is het vaak niet nodig om al eerder een MijnKPN account aan te maken. 

Lang verhaal kort: weet je zeker dat je nog geen aansluitkosten hebt betaald? Controleer je afschriften toch even en neem dan het advies van Robin ter harte. Daarnaast zal ik ook intern nogmaals aangeven dat de wens om het klantnummer eerder ontvangen aanwezig is. Wellicht kunnen we hierin toch iets voor je betekenen!

Hallo Marcia,

Bedankt voor je reactie. Ik ben met één aansluiting van KPN Prepaid naar KPN Sim Only gegaan en daarvoor heb ik nou juist het klantnummer nodig om een MijnKPN account aan te kunnen maken. Tegenwoordig leven we in een digitaal tijdperk, dus ik heb mijn Mobiel Bankieren app er nog eens op nageslagen en nog geen factuur ontvangen van KPN voor de aansluitkosten voor alle abonnementen. Goh, nog nooit zou ik blij zijn als ik een factuur mocht ontvangen als deze keer.

Marcia, Ik heb al veel aansluitingen gehad bij diverse partijen zowel zakelijk als prive, echter kon ik altijd direct aan de slag met de apps die die conculega's voorhanden hadden. Helaas heeft KPN voor dit systeem gekozen en het roept meer verontwaardiging op als ik zo dit forum als internet (reviews) lees.

Tijd voor KPN om toch eens voor een andere methode te kiezen? Er zijn immers al zoveel gegevens van de klant beschikbaar in jullie systeem, dat op basis daarvan toch een goede mix te maken is tussen klantvriendelijkheid en safety?!?

Ik weet nu wel dat er voor mij geen snelle oplossing voor handen is en dat ik er maar op moet vertrouwen dat als ik in het buitenland of in NL zit, ik voorlopig niet over de gestelde limieten heen ga. Maar voor de nieuwe klanten zou het toch mooi zijn als er een goede oplossing komt.

Twee weken verder, nog steeds geen factuur ontvangen (nee ook niet electronisch in mijn mobiel bankieren app) voor de activatie van mijn abonnementen en dus nog steeds geen MijnKPN account kunnen aanmaken om de verbruiksgegevens bij te kunnen houden............ Nog nooit zo graag een factuur willen ontvangen. Is het nou zo raar dat nieuwe klanten hun verbruikgegevens willen bijhouden zodat ze niet voor extra kosten komen te staan? *zucht*

KPN verander deze procedure nou toch eens!!!!

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Mark,

Ontzettend vervelend dit, dat snap ik! Ik ga je toch even een privébericht sturen met gegevens die ik van je nodig heb om e.e.a. uit te zoeken. Wil je hier op reageren? 

Bij deze gedaan :D

Reageer