Beantwoord

koerier leveren nieuwe mobiel

  • 13 January 2021
  • 8 reacties
  • 315 keer bekeken

hai hai!

 

Ik heb afgelopen vrijdag 8 januari een nieuwe mobiel besteld, alleen staat mijn account nog op mijn oude nummer die nu al een week verlopen is, dit nummer ben ik vergeten te verlengen maar heb ik nog wel steeds in mijnKPN staan als contact nummer, nu ben ik bang dat er een bericht is gestuurd naar dit nummer waar ik dus niks mee kan over wanneer de koerier de nieuwe mobiel zou komen brengen, wat is nu de beste gang van zaken? zal ik wachten of moet ik contact opnemen?

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 28 January 2021, 10:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @ThomasG!

Informatie over de levering, wordt inderdaad per sms verzonden naar het nummer dat bij ons bekend is als contact telefoonnummer. Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren en zou je daar ook een mobiel nummer bij willen noteren waar je nu wel op bereikbaar bent? Of heb je momenteel helemaal geen mobiel nummer?

Hey @Maja_ !

op dit moment ben ik inderdaad onbereikbaar! Mijn gegevens zijn nu ingevuld! Wat is de volgende stap in de gang van zaken nu? Hartelijk bedankt voor de snelle reactie!

 

met vriendelijke groet,

Thomas 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @ThomasG,

We gaan even verder in het topic nu, wat jammer dat je nog steeds niets binnen hebt :slight_frown:

Dan duik ik er nu graag even voor je in, zou je daarvoor nog iets meer willen vertellen over hoe het zit met het ‘verlopen’ nummer en jouw nieuwe bestelling? Heb je het andere nummer opgezegd en een nieuwe bestelling geplaatst met een helemaal nieuw nummer? Of zit het anders? En zou je in je profiel ook nog je volledige adres willen noteren? ik heb alleen je postcode nu en dat is niet voldoende om op te kunnen zoeken :wink:

Hi maja!

 

mijn abonnement liep dus een aantal weken geleden af en ben ik het vergeten te verlengen, toen heb ik dus besloten een nieuwe mobiel aan te schaffen, dit kon gelukkig op mijn oude nummer met een e-Sim in de iPhone 12 die ik besteld heb. In mijn opmerkingen staat mijn volledige straatnaam, alvast bedankt voor de hulp!

 

met vriendelijke groet,

thomas 

Reputatie 7
Badge +20

Ah ok! Verlengen is niet noodzakelijk, als je contract af is gelopen, loopt je abonnement door onder dezelfde voorwaarden. Je simkaart hoort het gewoon nog te doen nu, met je huidige nummer. Is dat niet het geval nu?

Mijn nummer is op het moment afgesloten, ik kan niet bereikt worden door bellen en sms’jes nu, dus dat is wel erg zuur.

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, als ik er wat verder induik zie ik dat er een opzegging in is gevoerd voor dit nummer, vlak nadat er een nieuwe bestelling is geplaatst door een ander persoon op hetzelfde adres. Je nummer bestaat nu dus niet meer, doordat het op is gezegd.

Op 8 januari is er een nieuwe bestelling geplaats en in die bevestiging zie ik staat dat je dit nummer wilde behouden. Dat is helaas niet mogelijk, via zo'n nummerbehoud verzoek kan enkel een actief nummer dat bij een andere provider hoort, over worden genomen. Volgens mij loopt je bestelling hierdoor een beetje vast.

Ik ga verder op onderzoek uit!

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Je bestelling is inderdaad uitgevallen doordat er nummerbehoud aan is gevraagd terwijl dat niet kon. Er loopt momenteel dus helemaal geen bestelling meer.

Ik wil je aanraden om zo snel mogelijk een nieuwe bestelling te plaatsen en daarbij dus een nieuw nummer aan te vragen. De iPhone 12 RED die je op 8-1 hebt besteld, heeft momenteel een hele lange levertijd dus wellicht is het handig om voor een ander toestel te kiezen. Je abonnement wordt bij een nieuwe bestelling namelijk pas actief, als je meebestelde toestel geleverd is. om zo snel mogelijk weer bereikbaar te zijn, kan je het best een afspraak maken bij een KPN winkel om een abonnement met toestel af te sluiten, ze kunnen je daar vertellen welke toestellen ze daar op dat moment op voorraad hebben zodat je direct met 1 van die toestellen de winkel uit kunt lopen :slight_smile: