Beantwoord

eSIM bij KPN

  • 21 August 2019
  • 472 reacties
  • 85379 keer bekeken

Vandaag heeft T-Mobile eSIM gelanceerd als eerste en (nog) enige provider in Nederland.
Zie: T-Mobile eSIM

Ik loop nu met 2 telefoons rond, een zakelijk en een privé. Beiden hebben een KPN abonnement. Met de nieuwe telefoons van Apple kun je een SIM en een eSIM gebruiken in 1 toestel, welke voor mij dus echt een uitkomst zou zijn.

Vandeweek toevallig gebeld met de klantenservice voor iets anders en daar werd aangegeven dat mijn abonnement verlengbaar is, ik kan dus eerdaags overstappen naar een andere provider als deze wel eSIM ondersteunen.

Wat is nog een plausibele reden voor mij om bij KPN te blijven als KPN niet mee wil bewegen en ook eSIM gaat introduceren?

Admin: aantal losse reacties uit verschillende topics samengevoegd met dit topic
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 4 November 2020, 11:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

472 reacties

Is er iemand die mij iets meer kan vertellen over wanneer KPN start met Esim? 
de concurrent T-mobile heeft dut nu al een tijdje.

ik ben al meer dan 15 jaar een trouwe KPN klant, maar als KPN dit jaar niet met Esim komt, dan ga ik het mooie KPN helaas verlaten.

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Sil038, welkom! Ik heb je bericht samengevoegd met het lopende topic over de eSim. Zodra er concrete informatie over is, laten we het hier zeker weten. Ik heb op dit moment werkelijk geen idee wanneer het gaat komen. 

Reputatie 3

Laat de eSIM maar komen!

Reputatie 7
Badge +16

 Ik zou zeggen dat het niet zo moeilijk moet zijn toch? KPN dochter Simyo bied het al aan. Dus het systeem draait al. Ik twijfel alleen een beetje over de veiligheid van het scannen van QR hiervoor. Er zijn een hoop criminelen die op deze manier Sim Swap Attack doen en je nummer e.d. overnemen.

Liever heb ik hier eerst een veilige manier voor. 

Reputatie 2

Ben ook wel heel benieuwd naar wanneer eSim bij KPN geïntroduceerd wordt. Moet toch wel iets over bekend zijn? :drooling_face:

 Ik zou zeggen dat het niet zo moeilijk moet zijn toch? KPN dochter Simyo bied het al aan. Dus het systeem draait al. Ik twijfel alleen een beetje over de veiligheid van het scannen van QR hiervoor. Er zijn een hoop criminelen die op deze manier Sim Swap Attack doen en je nummer e.d. overnemen.

Liever heb ik hier eerst een veilige manier voor. 

Je bedoelde wat ze gevonden hadden bij T-Mobile wat mogelijk doordat er geen controle was van username of wachtwoord als je met je mobiel die aanvraag deed. Dus ook mogelijk was als je via hotspot verbonden bent?

 

Dat is bij KPN al anders geregeld, die vragen overal eerst een SMS verificatie code voor je wijzigingen uit kunt voeren. verder is een QR Code niet onveiliger dan een Fysieke SIM aanvragen, want die kan uit de brievenbus gejat worden.

Reputatie 7

Dat is bij KPN al anders geregeld, die vragen overal eerst een SMS verificatie code voor je wijzigingen uit kunt voeren. 

Maar KPN heeft nog geen functionaliteit om een eSIM te activeren dus ook niet via een SMS verificatie. Wat ik dan overigens interessant zou vinden is waar die SMS verificatie naartoe gestuurd wordt.

 

verder is een QR Code niet onveiliger dan een Fysieke SIM aanvragen, want die kan uit de brievenbus gejat worden.

Maar zonder pin- en pukcode heb je niets aan dat fysieke kaartje en die wordt afzonderlijk gecommuniceerd dus moet je al twee enveloppen jatten uit die brievenbus.

Dat is bij KPN al anders geregeld, die vragen overal eerst een SMS verificatie code voor je wijzigingen uit kunt voeren. 

Maar KPN heeft nog geen functionaliteit om een eSIM te activeren dus ook niet via een SMS verificatie. Wat ik dan overigens interessant zou vinden is waar die SMS verificatie naartoe gestuurd wordt.

Alle zaken zoals contract aanpassingen en verlengingen gaan al via sms. Via hotspot functie heb je geen toegang tot de sms. Als je de telefoon hebt moet je nog eerst de pincode van de app hebben..

 

 

verder is een QR Code niet onveiliger dan een Fysieke SIM aanvragen, want die kan uit de brievenbus gejat worden.

Maar zonder pin- en pukcode heb je niets aan dat fysieke kaartje en die wordt afzonderlijk gecommuniceerd dus moet je al twee enveloppen jatten uit die brievenbus.

Pincode en Pukcode staan gewoon op de SIM kaart geprint.. 

Reputatie 7

Dat is bij KPN al anders geregeld, die vragen overal eerst een SMS verificatie code voor je wijzigingen uit kunt voeren. 

Maar KPN heeft nog geen functionaliteit om een eSIM te activeren dus ook niet via een SMS verificatie. Wat ik dan overigens interessant zou vinden is waar die SMS verificatie naartoe gestuurd wordt.

Alle zaken zoals contract aanpassingen en verlengingen gaan al via sms. Via hotspot functie heb je geen toegang tot de sms. Als je de telefoon hebt moet je nog eerst de pincode van de app hebben..

Maar naar welk telefoonnummer wordt die SMS dan gestuurd als ik een nieuw abonnement met eSIM contracteer?

A

Dat is bij KPN al anders geregeld, die vragen overal eerst een SMS verificatie code voor je wijzigingen uit kunt voeren. 

Maar KPN heeft nog geen functionaliteit om een eSIM te activeren dus ook niet via een SMS verificatie. Wat ik dan overigens interessant zou vinden is waar die SMS verificatie naartoe gestuurd wordt.

Alle zaken zoals contract aanpassingen en verlengingen gaan al via sms. Via hotspot functie heb je geen toegang tot de sms. Als je de telefoon hebt moet je nog eerst de pincode van de app hebben..

Maar naar welk telefoonnummer wordt die SMS dan gestuurd als ik een nieuw abonnement met eSIM contracteer?

Als je een nieuw nummer online koopt zul je de QR code na betaling zien of in de mail krijgen denk ik..  maar dat is over nieuwe, de vraag waar ik op reageerde was over een Sim Swap Attack en dat is wat er bij T-Mobile gebeurde. Dus een nieuwe eSim op een bestaand Abonnement. 

De SMS is voor de aanvraag van een vervangende eSIM niet voor de activatie. Dat zit niet in het protocol.

Reputatie 3

Is er al nieuws, KPN?

Reputatie 7
Badge +30

Nee :-(

Badge

Blijkbaar heeft Tweakers een artikel hierover gevonden? 🤔

https://tweakers.net/nieuws/167700/kpn-gaat-vanaf-medio-2020-e-sim-aanbieden.html
en
https://www.kpn.com/zakelijk/blog/esim-maakt-beheer-van-telefoons-makkelijker.htm

Reputatie 3

Er was dus wel nieuws @Marcia_ . Zou je het betreffende artikel willen delen? Dank je.

Reputatie 7
Badge +30

Tweakers baseert zich op deze blogpost van KPN Zakelijk. Daarin staat "KPN introduceert naar verwachting medio 2020 de eSIM.” Dat is ook letterlijk alles dat bekend is. Er valt dus ook nog niet te zeggen wanneer ‘medio’ precies is, en of het dan ook al gelijk voor consumenten beschikbaar is of eerst alleen voor zakelijke klanten.

Reputatie 1

Allemachtig wat maakt KPN het spannend zeg. Echt leuk om te zien hoe de medewerkers van KPN het ook al normaal vinden dat ze eigenlijk wel iets schrijven, maar niks zeggen. Er wordt geen nieuwe iPhone (of Galaxy ;) ) gelanceerd; er komt een digitaal SIM kaartje….

Reputatie 7
Badge +30

Kijk, als we zeggen: ‘ja het komt medio 2020’ en het komt dan alleen voor zakelijke klanten, dan wordt ons dat niet in dank afgenomen. Als we niets zeggen, dan wordt ons dit ook niet in dank afgenomen, want ‘wanneer horen we nou eens iets'?

 

Wij, de moderators van het forum, weten dat de wens bij velen groot is. Zodra wij concrete informatie hebben, zullen we dit écht delen. Alleen dat hebben we nu niet. Daarbij komt een nieuwe iPhone geregeld, een digitale simkaart is in dat opzicht net zo speciaal of nog wel specialer en is er best kans dat vanwege commerciële belangen zo min mogelijk informatie gegeven wordt tot kort voor de introductiedatum. 

Reputatie 6
Badge +2

Vodafone komt vanaf vandaag ook met eSim…. waar blijft KPN?

Reputatie 6
Badge +3

Vodafone komt vanaf vandaag ook met eSim…. waar blijft KPN?

https://tweakers.net/nieuws/168776/vodafone-stelt-abonnementen-met-e-sim-beschikbaar.html

 

Inderdaad, die vraag heb ik nu ook wel langzaam. Volgens mij sowieso medio 2020. Maar dat medio zijn we volgens mij nu langzaam aan het naderen :-) !

Reputatie 3

Dan kan de titel van dit topic ook gelijk aangepast worden. KPN dus als laatst…. Zucht.

Reputatie 2

Kom op, KPN. Jullie kunnen als beste provider van Nederland niet achterblijven. Maak ons trots! :heart_eyes:

Dan kan de titel van dit topic ook gelijk aangepast worden. KPN dus als laatst…. Zucht.

Ik heb net gekeken maar ik kan de titel niet aanpassen :( 

Reputatie 3

@TheSpeedyB Dan maar een nieuw topic voor nog een beetje extra aandacht? “Komt KPN ook met eSIM na Introductie van T-Mobile én Vodafone?” Kom op, KPN! ‘T is toch treurig om je klanten zó lang te moeten laten wachten?

@TheSpeedyB Dan maar een nieuw topic voor nog een beetje extra aandacht? “Komt KPN ook met eSIM na Introductie van T-Mobile én Vodafone?” Kom op, KPN! ‘T is toch treurig om je klanten zó lang te moeten laten wachten?

Dat is een idee, al zullen ze die dan weer samen voegen met dit topic. dat is al een aantal keer gedaan.

@TheSpeedyB Dan maar een nieuw topic voor nog een beetje extra aandacht? “Komt KPN ook met eSIM na Introductie van T-Mobile én Vodafone?” Kom op, KPN! ‘T is toch treurig om je klanten zó lang te moeten laten wachten?

Dat is een idee, al zullen ze die dan weer samen voegen met dit topic. dat is al een aantal keer gedaan.

Dat klopt. :-)