Beantwoord

eSIM bij KPN

  • 21 August 2019
  • 472 reacties
  • 85376 keer bekeken

Vandaag heeft T-Mobile eSIM gelanceerd als eerste en (nog) enige provider in Nederland.
Zie: T-Mobile eSIM

Ik loop nu met 2 telefoons rond, een zakelijk en een privé. Beiden hebben een KPN abonnement. Met de nieuwe telefoons van Apple kun je een SIM en een eSIM gebruiken in 1 toestel, welke voor mij dus echt een uitkomst zou zijn.

Vandeweek toevallig gebeld met de klantenservice voor iets anders en daar werd aangegeven dat mijn abonnement verlengbaar is, ik kan dus eerdaags overstappen naar een andere provider als deze wel eSIM ondersteunen.

Wat is nog een plausibele reden voor mij om bij KPN te blijven als KPN niet mee wil bewegen en ook eSIM gaat introduceren?

Admin: aantal losse reacties uit verschillende topics samengevoegd met dit topic
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 4 November 2020, 11:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

472 reacties

Reputatie 3

@Erwin_ Of kan een moderator de titel aanpassen voor nog een klein beetje meer zichtbaarheid?

@Marcia_ @Erwin_ @Kpn 

nu ook Vodafone ook met eSIM gestart is en jullie al getest hebben bij Simyo 

waarom horen we nog niets over eSIM van KPN. Hoe zijn de testen gegaan? 
wat is de roadmap?


Introductie met een campagne komt ook als mosterd na de maaltijd als je als laatste introduceert toch?

Reputatie 7
Badge +30

Terechte vragen, @TheSpeedyB! Ik heb er zelf geen antwoord op, maar ga er wel opnieuw voor jullie achteraan. Hopelijk kan ik snel met een inhoudelijke reactie komen!

Reputatie 2

Terechte vragen, @TheSpeedyB! Ik heb er zelf geen antwoord op, maar ga er wel opnieuw voor jullie achteraan. Hopelijk kan ik snel met een inhoudelijke reactie komen!

Bedankt, Marcia! Veel commerciële belangen kunnen er toch niet meer spelen, lijkt me. Want de andere 2 grote providers in Nederland ondersteunen esim al :-)

Reputatie 6
Badge +2

Terechte vragen, @TheSpeedyB! Ik heb er zelf geen antwoord op, maar ga er wel opnieuw voor jullie achteraan. Hopelijk kan ik snel met een inhoudelijke reactie komen!

Bedankt, Marcia! Veel commerciële belangen kunnen er toch niet meer spelen, lijkt me. Want de andere 2 grote providers in Nederland ondersteunen esim al :-)

 

Tenzij ze het meteen ook voor de Apple Watch aanbieden, daar zouden ze dan nog de eerste mee zijn. En dan hoef ik niet meer naar Duitsland om een stainless steel model te halen :). Win-win!

Reputatie 6
Badge +3

Terechte vragen, @TheSpeedyB! Ik heb er zelf geen antwoord op, maar ga er wel opnieuw voor jullie achteraan. Hopelijk kan ik snel met een inhoudelijke reactie komen!

Bedankt, Marcia! Veel commerciële belangen kunnen er toch niet meer spelen, lijkt me. Want de andere 2 grote providers in Nederland ondersteunen esim al :-)

 

Tenzij ze het meteen ook voor de Apple Watch aanbieden, daar zouden ze dan nog de eerste mee zijn. En dan hoef ik niet meer naar Duitsland om een stainless steel model te halen :). Win-win!

Ben daar voorzichtig mee. Vraag dat even goed na. Want volgens mij werkt een eSIM Apple Watch niet zomaar in alle landen.

Reputatie 7

Ben daar voorzichtig mee. Vraag dat even goed na. Want volgens mij werkt een eSIM Apple Watch niet zomaar in alle landen.

Er hangt, naar ik begrepen heb, voor een provider een behoorlijk kostenplaatje aan de ondersteuning van eSim op een Apple Watch. Er kan geen gebruik gemaakt worden van QR codes zoals op een telefoon en er is dus een compleet ander provisioning proces nodig waarbij ik begrepen heb dat daar zelfs een licentie bij Apple voor afgesloten moet worden.

Badge

Ben daar voorzichtig mee. Vraag dat even goed na. Want volgens mij werkt een eSIM Apple Watch niet zomaar in alle landen.

Er hangt, naar ik begrepen heb, voor een provider een behoorlijk kostenplaatje aan de ondersteuning van eSim op een Apple Watch. Er kan geen gebruik gemaakt worden van QR codes zoals op een telefoon en er is dus een compleet ander provisioning proces nodig waarbij ik begrepen heb dat daar zelfs een licentie bij Apple voor afgesloten moet worden.

 

Als ik vragen mag: wat is je bron van de informatie dat er door een telco een licentie bij Apple afgesloten moet worden voor het provisioning proces?

Apple vereist inderdaad, naast multisim, een zgn. entitlement server:

T-Mobile’s eSIM voor iPhone vanaf nu beschikbaar: dit heb je eraan [interview]

maar daar zijn diverse leveranciers voor, b.v. Idemia, die T-Mobile (Duitsland) gebruikte.

Ik heb echter nergens gelezen dat je daar een (betaalde) licentie voor moet aanschaffen bij Apple.

Terechte vragen, @TheSpeedyB! Ik heb er zelf geen antwoord op, maar ga er wel opnieuw voor jullie achteraan. Hopelijk kan ik snel met een inhoudelijke reactie komen!

Dank je wel @Marcia_ ik hoop op positieve antwoorden :) 

Reputatie 3

@Marcia_ Onze hoop is nog steeds op jou gevestigd. Heb je misschien al een update?

Reputatie 2

Hmmmm, hoopte toch stiekem dat op 1 juli e-sim geïntroduceerd zou worden! :rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge +25

Hmmmm, hoopte toch stiekem dat op 1 juli e-sim geïntroduceerd zou worden! :rolling_eyes:

Helaas niet. Er is nog geen nieuws te melden.

Reputatie 3

@Paul_ Is er ook een don't like knop?

Reputatie 2

Hmmmm, hoopte toch stiekem dat op 1 juli e-sim geïntroduceerd zou worden! :rolling_eyes:

Helaas niet. Er is nog geen nieuws te melden.

Wat jammer, Paul. Bedankt voor de update.

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_ Is er ook een don't like knop?

Ja, in de meeste gevallen helemaal rechtsboven in beeld. Ziet eruit als een kruisje. :wink:

 

Reputatie 4
Badge +1

Ik ga dit topic even volgen, op dit moment kan ik mijn abonnement verlengen maar ik zit met smart (:wink:) te wachten op e-Sim ondersteuning voor de Apple Watch!

Badge

Informatief artikel (iCulture):

Werkt de Apple Watch met 4G ook in Nederland? Zo zit het!

Reputatie 2

We wachten nog steeds (on)geduldig op eSIM. Jammer dat KPN zo ontransparant is over de introductiemaand :disappointed_relieved:

Reputatie 1
Badge

We wachten nog steeds (on)geduldig op eSIM. Jammer dat KPN zo ontransparant is over de introductiemaand :disappointed_relieved:

Ik had verwacht dat na Vodafone KPN snel over de brug zou komen, ondertussen zit ik ook echt te wachten op de e-sim vanwege 1 telefoon EOL is..

Reputatie 3

@Marcia_ Is er al nieuws?

Reputatie 7
Badge +20

Er is nog geen nieuws, zodra er iets te melden valt, horen jullie dat hier direct!

Reputatie 3

@Maja_ Kun je ons dan misschien iets vertellen over de status van de ontwikkeling? Op welke termijn kunnen we de eSIM nu eindelijk verwachten?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb hier nogmaals navraag over gedaan @eSIM, maar verwacht niet dat er al iets concreets over te melden valt. Mocht ik dat bij het verkeerder eind hebben en er is wel meer bekend, dan kom ik daar direct op terug :slight_smile:

Reputatie 2

Ik heb hier nogmaals navraag over gedaan @eSIM, maar verwacht niet dat er al iets concreets over te melden valt. Mocht ik dat bij het verkeerder eind hebben en er is wel meer bekend, dan kom ik daar direct op terug :slight_smile:

Beste @Maja_. Heb je al een terugkoppeling hierop ontvangen van jouw collega’s? 

Ik ben superbenieuwd! :) 

Reputatie 7
Badge +20

Helaas nog niet, maar ik verwacht wel dat er op korte termijn meer bekend gaat worden!

Blijft dus nog even spannend 😅