Beantwoord

eSIM bij KPN

  • 21 August 2019
  • 472 reacties
  • 85373 keer bekeken

Vandaag heeft T-Mobile eSIM gelanceerd als eerste en (nog) enige provider in Nederland.
Zie: T-Mobile eSIM

Ik loop nu met 2 telefoons rond, een zakelijk en een privé. Beiden hebben een KPN abonnement. Met de nieuwe telefoons van Apple kun je een SIM en een eSIM gebruiken in 1 toestel, welke voor mij dus echt een uitkomst zou zijn.

Vandeweek toevallig gebeld met de klantenservice voor iets anders en daar werd aangegeven dat mijn abonnement verlengbaar is, ik kan dus eerdaags overstappen naar een andere provider als deze wel eSIM ondersteunen.

Wat is nog een plausibele reden voor mij om bij KPN te blijven als KPN niet mee wil bewegen en ook eSIM gaat introduceren?

Admin: aantal losse reacties uit verschillende topics samengevoegd met dit topic
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 4 November 2020, 11:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

472 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Hallo allen, ik heb jullie reacties uit verschillende, oudere, topics samengevoegd met dit topic. Zoals Paul al aangaf hebben we nog geen specifieke informatie over wanneer eSim bij KPN beschikbaar komt voor consumenten.

We ondersteunen eSim en ook remote sim provisioning, al binnen de zakelijke markt voor onze internet of things diensten. Op termijn zullen we dit ook zeker voor andere toepassingen gaan ondersteunen. Concrete data daarvoor hebben we alleen nog niet. Zodra dat wel zo is laten we het natuurlijk weten :)


Dankjewel @Erik_ ! Hopelijk snel mijn KPN werk en privé nummers op 1 toestel! Zou ook de weg vrijmaken voor een Apple Watch met 4G! Kan ik eindelijk hardlopen zonder telefoon 🙂!
Reputatie 2

Dit zal KPN immers héél veel klanten gaan kosten.Ik denk dat dat nog wel eens mee zal kunnen vallen.
De vraag naar dual-sim is in Nederland behoorlijk laag en dus verwacht ik niet dat hele volksstammen zullen gaan verhuizen van van hun huidige provider naar T-Mobile en al helemaal niet als daardoor de KPN-Compleet voordelen verloren zullen gaan.

De toekomst zal het leren. 😉


Als je alles van T-Mobile neemt dan krijg je gelijkwaardige kortingen.
Mijn sim only abonnement loopt af dus ik ga waarschijnlijk met het hele zaakje overstappen naar T-Mobile.
Als mijn vakantie voorbij is ga ik bij een paar collega’s informeren hoe het hun bevalt bij T-Mobile.
Ik heb alleen ervaring uit de iPhone 3G tijd bij T-Mobile, dat is al even geleden en ze hebben afgelopen jaren flink geïnvesteerd in het netwerk.
Reputatie 7
Als je alles van T-Mobile neemt dan krijg je gelijkwaardige kortingen.
Ja, ook bij T-Mobile krijg je kortingen, maar of die echt gelijkwaardig zijn?
Zo krijg je bijvoorbeeld geen verdubbeling van data, maar 2GB extra.

Maar goed, het is jouw keuze.

Overigens hebben wij onze mobiele abonnementen (5 stuks) al sinds jaar en dag bij T-Mobile onder gebracht. 😉
Het enige KPN abonnement dat wij hebben is een data-only abonnement met 0970 nummer die naast het T-Mobile abonnement als tweede sim in de OnePlus 5T van mijn zoon zit.

Ja, je leest het goed, die OnePlus 5T is een dual-sim toestel en daarmee kan je al probleemloos twee abonnementen op één toestel plaatsen. 😉
Ik heb inmiddels mijn eSim-abonnement van T-Mobile (zakelijk) geactiveerd op mijn iPhone XR als tweede abonnement en het werkt uitstekend. Privé blijf ik gewoon Youfone (KPN-netwerk) gebruiken en daarnaast kan ik nu op mijn website en visitekaartjes een apart zakelijk nummer voeren.
Reputatie 1

Hallo allen, ik heb jullie reacties uit verschillende, oudere, topics samengevoegd met dit topic. Zoals Paul al aangaf hebben we nog geen specifieke informatie over wanneer eSim bij KPN beschikbaar komt voor consumenten.

We ondersteunen eSim en ook remote sim provisioning, al binnen de zakelijke markt voor onze internet of things diensten. Op termijn zullen we dit ook zeker voor andere toepassingen gaan ondersteunen. Concrete data daarvoor hebben we alleen nog niet. Zodra dat wel zo is laten we het natuurlijk weten :)
Dankjewel @Erik_ ! Hopelijk snel mijn KPN werk en privé nummers op 1 toestel! Zou ook de weg vrijmaken voor een Apple Watch met 4G! Kan ik eindelijk hardlopen zonder telefoon 🙂!


Hier sluit ik me bij aan, ik hoop dat KPN snel volgt!
Reputatie 6
Badge +2
Vodafone volgt in 2020 met eSIM (uit betrouwbare bron vernomen, meer kan ik niet vermelden nu), maar als KPN niet volgt, dan missen ze de boot dus overduidelijk. Ik neem dus eigenlijk aan dat ook KPN in 2020 met eSIM komt. Als ze verstandig zijn tenminste.
Ja een vertrek als KPN dit niet snel introduceert is logisch!... T-Mobile here I come, samen met al mijn collegas...Iedereen wil gewoon apple-watch met bel mogelijkheid
Reputatie 7
..Iedereen wil gewoon apple-watch met bel mogelijkheid
Ik hoop dat je begrepen hebt dat T-Mobile alleen eSim levert op de iPhone en niet op andere apparaten zoals de Apple-Watch. Daarnaast neem ik aan dat je dan hetzelfde telefoonnummer op jouw Apple-Watch wilt en dat er dus sprake moet zijn van een duo-sim. Nu wordt duo-eSim nog niet ondersteund en duo-combi (1 Sim en 1 eSim) al helemaal niet.
Hi,

Ik heb inderdaad inmiddels gelezen dat zij nog niet aanbieden op de manier die nodig is voor de Apple-Watch.

Gezien de technologie soort geinstalleerd lijkt zowel bij jullie (ik las iets over iot en zakelijke toepassingen, en t-mobile) dan hoop ik maar op een leuk bericht op 10 september!
Reputatie 3
Inmiddels zijn de voorbereidingen natuurlijk al maanden in volle gang. Is er al nieuws?
https://www.bnr.nl/podcast/digitaal/10388727/esim-security-en-neerslagradars
Reputatie 2
Wellicht zijn jullie wel blij dat KPN de eSim (nog) niet heeft.

Hoe is de hoeveelheid schadelijke straling die je dan afkrijgt? Klasse 2B kankerverwekkend (WHO) en kans Elektrosensitief te worden evenals andere problemen www.bioinitiative.org De duo-sim oplossingen waren ook geen succes op dat vlak. Wat gebeurt met de accu duur? En zoals @KeesYagi aangeeft (zie zijn link hier boven) kan er eenvoudig mee geknoeid worden, evenals de aangeboden beveiligingsoplossing waar ook mee te knoeien valt. Wil je social-media etc. dan nog aan dat nummer hangen? Aangezien smartphone/ zendmast straling schadelijk is zou ik daar niet een dubbele dosis of nog hogere overdosis van willen.

Doorschakelen van een telefoon naar een ander kan ook, dan ontvang je ook twee telefoons op één smartphone. Zonder de dubbele dosis schadelijke straling.

De duo-sims op één toestel waren ook een hype om te hebben, tot ze er waren en toen ebde dat snel weg. Uiteindelijk was het een niche product dat haast niet meer aangeboden werd.
Reputatie 7
De duo-sims op één toestel waren ook een hype om te hebben, tot ze er waren en toen ebde dat snel weg. Uiteindelijk was het een niche product dat haast niet meer aangeboden werd.
In Nederland is de vraag naar dual-sim (niet duo-sim) inderdaad laag, veel lager dan in andere landen. In China heeft vrijwel iedereen een dual-sim telefoon.
Zelf heb ik ook een dual-sim telefoon maar ik gebruik het tweede sim-slot niet.
Mijn zoon heeft ook een dual-sim telefoon. Hij heeft een prepaid T-Mobile in simslot 1 en een KPN data-dim in simslot 2. Die heeft hij van mij cadeau gekregen omdat ik door de aanschaf van dat data-sim kaartje per maand €4,99 minder aan KPN hoef te betalen.
Wellicht zijn jullie wel blij dat KPN de eSim (nog) niet heeft.

.....

En zoals @KeesYagi aangeeft (zie zijn link hier boven) kan er eenvoudig mee geknoeid worden, evenals de aangeboden beveiligingsoplossing waar ook mee te knoeien valt. Wil je social-media etc. dan nog aan dat nummer hangen?

De duo-sims op één toestel waren ook een hype om te hebben, tot ze er waren en toen ebde dat snel weg. Uiteindelijk was het een niche product dat haast niet meer aangeboden werd.


Nee eigenlijk ben ik niet blij dat ze het nog niet hebben. ik wil namelijk niet meer met 2 telefoons lopen. ik heb nu zakelijk en prive een telefoon terwijl ik dit zou kunnen combineren... dus qua straling zal ik er alleen op vooruit gaan...

En qua beveiliging, om in mijnkpn in te loggen moet ik altijd een code invoeren.. T-Mobile heeft helaas een domme keuze gemaakt om je automatisch in te loggen welke bij KPN niet aanwezig is.

Het niet aanbieden van duo-sim telefoons komt door de providers die er gewoon niet achter staan. de providers boden ze niet aan, en daar kopen nog steeds heel veel mensen hun telefoon. niet voor niets dat ze nu ook proberen de uitrol van esim tegen te houden.
Reputatie 7
ik wil namelijk niet meer met 2 telefoons lopen. ik heb nu zakelijk en prive een telefoon terwijl ik dit zou kunnen combineren...
Dat kan toch ook zonder eSim op telefoons met een dual-sim slot.

T-Mobile heeft helaas een domme keuze gemaakt om je automatisch in te loggen ...
Maar dat kan je gewoon uitzetten.


Het niet aanbieden van duo-sim telefoons komt door de providers die er gewoon niet achter staan. de providers boden ze niet aan, en daar kopen nog steeds heel veel mensen hun telefoon. niet voor niets dat ze nu ook proberen de uitrol van esim tegen te houden.
Maar ook KPN heeft meerdere dual-sim telefoons in haar assortiment. Het is zelfs zo dat KPN meer dual-sim dan single-sim modellen aanbiedt.


Bron.

ik wil namelijk niet meer met 2 telefoons lopen. ik heb nu zakelijk en prive een telefoon terwijl ik dit zou kunnen combineren...Dat kan toch ook zonder eSim op telefoons met een dual-sim slot.


Dual-sim telefoons zijn bijna allemaal (tegenwoordig allemaal) android telefoons. Om verschillende reden kan/mag ik geen android gebruiken. Ik heb een hele tijd een Windows Phone gehad met 2 simkaarten, echter door de gebrekkige aanbod van Apps was dit geen optie meer.

T-Mobile heeft helaas een domme keuze gemaakt om je automatisch in te loggen ...Maar dat kan je gewoon uitzetten.



Dus in strijd met security first, we zetten het standaard aan en je kunt het uitzetten (wat nagenoeg niemand doet) blijft een domme keuze van T-Mobile.

Het niet aanbieden van duo-sim telefoons komt door de providers die er gewoon niet achter staan. de providers boden ze niet aan, en daar kopen nog steeds heel veel mensen hun telefoon. niet voor niets dat ze nu ook proberen de uitrol van esim tegen te houden.Maar ook KPN heeft meerdere dual-sim telefoons in haar assortiment. Het is zelfs zo dat KPN meer dual-sim dan single-sim modellen aanbiedt.



Dit is jaren niet zo geweest, daardoor ook altijd mijn telefoon los gekocht.. daarna nooit mee gekeken
Reputatie 7
Dual-sim telefoons zijn bijna allemaal (tegenwoordig allemaal) android telefoons.
Ook de iPhone XS Max en iPhone XR zijn er in een dual-sim variant voor twee fysieke sim kaartjes. 😉
Bron.
Maar dan moet je die iPhone dus wel uit Azië halen. 🤔
Waarom is KPN zo vreselijk traag met het toevoegen van de e-sim aan de consumenten producten? Jullie lopen zoals gewoonlijk weer achter de feiten aan. Door het stabiele netwerk ben ik altijd gebleven maar door het niet lean en snel reageren op dit soort veranderingen in de markt overweeg ik toch serieus over te stappen naar T-mobile. (Alhoewel lean, de Apple sim is al beschikbaar sinds 2014, 5 jaar, tijd genoeg zou je zeggen) De veranderingen in technologie producten zullen elkaar in de toekomst alleen maar sneller opvolgen en wil een techie zoals ikzelf niet elke keer blijven wachten tot jullie het winstgevend genoeg vinden om met de tijd mee te gaan. Dus dames en heren van KPN, wanneer wordt de e-sim toegevoegd aan het assortiment? Wat een aanfluiting.. Gr, een hele teleurgestelde klant..

*Admin: topic & reacties samengevoegd met bestaand topic
Ik heb er zelf geen belang bij cq ik weet er niets van maar dit is een recent onderwerp er over :
https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/komt-kpn-ook-met-esim-na-introductie-van-t-mobile-478479
( of had je die al gezien ? )
Badge +19
En gezien het aantal reacties op dat topic kan je zeggen dat er nauwelijks belangstelling voor is.
Het is maar wat je weinig noemt :
Badge +19
Op ruim 2 miljoen aansluitingen....
Reputatie 2
En sommigen vragen zich hier af waarom je het zou willen.
@wjb geeft al aan dat er veel dual-sim toestellen zijn. En doorschakelen van je privé nummer naar je zakelijke nummer (of omgekeerd) kan ook terwijl er plenty problemen blijken te zijn met eSIM. En als die problemen zich voordoen is het gelijk: hoe heeft KPN dit zo kunnen doen.

Dus in strijd met security first, we zetten het standaard aan en je kunt het uitzetten (wat nagenoeg niemand doet) blijft een domme keuze van T-Mobile.
Inderdaad.
Reputatie 7
En doorschakelen van je privé nummer naar je zakelijke nummer (of omgekeerd) kan ook
Maar wat nu als je zelf wilt bellen met je privé nummer terwijl de zakelijke sim in de telefoon zit?

Let overigens op het verschil tussen duo-sim en dual-sim.
Duo-sim staat twee sim kaarten voor hetzelfde nummer om in twee toestellen te gebruiken.
Dual-sim staat voor twee sim slots in één toestel.
Reputatie 2
Aangepast. In het verleden was ik nog zo stom om ook met duo-sims te spelen. Een voor in de auto en een voor in de telefoon, onder het misplaatste idee van handig als je wat thuis vergeten bent :)

@wjb Als je echt niet wilt dat een specifiek iemand je zakelijke nummer kan weten dan zie ik meerdere oplossingen:
-tweede telefoon uitgezet meenemen (gaat de accu ook lekker lang mee);
-nummervermelding met een code tijdelijk uitschakelen (of permanent) zodat met dat ene telefoontje je zakelijke nummer niet blootgegeven wordt;
-voor die ene uitzondering die je nummer niet mag kennen met je mobiel via een cheapconnect accountje op je smartphone bellen en je eigen nummer meegeven;
-Je kan ook op een website inloggen en dan via een PC / laptop terugbellen en daarop het nummer van je privé telefoon doorgeven als je belt;
-of een sim omwisselen;
-secretaresse

Het zou me niets verbazen als er meer oplossingen zijn als je zakelijke nummer persé geheim moet blijven.