Beantwoord

eSIM bij KPN

  • 21 August 2019
  • 472 reacties
  • 85377 keer bekeken

Vandaag heeft T-Mobile eSIM gelanceerd als eerste en (nog) enige provider in Nederland.
Zie: T-Mobile eSIM

Ik loop nu met 2 telefoons rond, een zakelijk en een privé. Beiden hebben een KPN abonnement. Met de nieuwe telefoons van Apple kun je een SIM en een eSIM gebruiken in 1 toestel, welke voor mij dus echt een uitkomst zou zijn.

Vandeweek toevallig gebeld met de klantenservice voor iets anders en daar werd aangegeven dat mijn abonnement verlengbaar is, ik kan dus eerdaags overstappen naar een andere provider als deze wel eSIM ondersteunen.

Wat is nog een plausibele reden voor mij om bij KPN te blijven als KPN niet mee wil bewegen en ook eSIM gaat introduceren?

Admin: aantal losse reacties uit verschillende topics samengevoegd met dit topic
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 4 November 2020, 11:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

472 reacties

Begrijp ik het goed dat esim in consumenten-apparatuur bij KPN nog steeds niet op de agenda staat ondanks hun M2M propositie?

Mooi voorbeeld van hou je een voorsprong niet omzet in winst.

Zit hier ook met 2 KPN mobiele abonnementen, misschien toch maar eens met hele zwik multiplay over naar de concurrent.

KPN graag informatie wanneer wij als klanten de eSIM mogen verwachten!

Reputatie 7
Badge +20

Zoals collega @Marcia_ al schreef: zodra er iets bekend is kunnen we dat delen en dat zullen we vanzelfsprekend ook doen. Dat doen we altijd en dat zal nu niet anders zijn. 

Reputatie 3

@Bart_ Duurt wel érg lang hoor!!!

Reputatie 7

@Bart_ Duurt wel érg lang hoor!!!

Ik ben bang dat het nog wel eens veel langer zou kunnen gaan duren.

Reputatie 1

@Marcia_ misschien is het idee dat KPN zelf met een item/website/blog komt waarin uitgelegd wordt waarom er nog geen eSim is, hoe lang het nog gaat duren en wat de status is. Dan zal iedereen misschien wat minder vragen stellen. Nu is het, zoals gewoonlijk, een black box waar de klanten weer eens geen idee hebben van wat ze te wachten staat. 
 

Een jaar geleden een XR gekocht met het idee eSim te gaan gebruiken, via KPN. En dan toch naar T-Mobile? Liever niet. Maar zal het KPN echt iets uitmaken of er een paar duizend man een jaar opstappen? Misschien volgt KPN snel deze trend, zoals met Apple Pay bij onze ietwat conservatieve bancaire instellingen, of is KPN heel druk met 5G en “husselen”?

Reputatie 7
Badge +25

@Marcia_ misschien is het idee dat KPN zelf met een item/website/blog komt waarin uitgelegd wordt waarom er nog geen eSim is, hoe lang het nog gaat duren en wat de status is. Dan zal iedereen misschien wat minder vragen stellen. Nu is het, zoals gewoonlijk, een black box waar de klanten weer eens geen idee hebben van wat ze te wachten staat. 
 

Een jaar geleden een XR gekocht met het idee eSim te gaan gebruiken, via KPN. En dan toch naar T-Mobile? Liever niet. Maar zal het KPN echt iets uitmaken of er een paar duizend man een jaar opstappen? Misschien volgt KPN snel deze trend, zoals met Apple Pay bij onze ietwat conservatieve bancaire instellingen, of is KPN heel druk met 5G en “husselen”?

Zodra er echt wat te melden valt vanuit KPN zullen we daar zeker de website op aanpassen, en ook een forumartikel over maken. Maar om dat op dit moment te doen, terwijl er eigenlijk nog niets concreets te melden valt, gaan we niet doen. Tot die tijd kan je hier natuurlijk terecht. En mochten we tussentijds een nieuwtje hebben, dan zullen we dat gewoon in dit topic melden zodat iedereen dat kan lezen.

Reputatie 3

En toch bevalt die passieve houding de meesten hier niet. Snapt KPN dat dan niet?

Reputatie 7

En toch bevalt die passieve houding de meesten hier niet. Snapt KPN dat dan niet?

Ik denk dat de meesten hier geen enkel probleem hebben met de eSim ontwikkelingen.

Ik denk overigens dat KPN heel goed snapt wat het opstellen van een businesscase inhoudt en dat bij rode cijfers het beter is om de realisatie nog even in de ijskast te laten staan.

Het zal er vast een keer gaan komen, maar ik denk dat dat pas het geval zal zijn als de vraag groot genoeg is om de benodigde investering te rechtvaardigen.

@Marcia_ misschien is het idee dat KPN zelf met een item/website/blog komt waarin uitgelegd wordt waarom er nog geen eSim is, hoe lang het nog gaat duren en wat de status is. Dan zal iedereen misschien wat minder vragen stellen. Nu is het, zoals gewoonlijk, een black box waar de klanten weer eens geen idee hebben van wat ze te wachten staat. 
 

Een jaar geleden een XR gekocht met het idee eSim te gaan gebruiken, via KPN. En dan toch naar T-Mobile? Liever niet. Maar zal het KPN echt iets uitmaken of er een paar duizend man een jaar opstappen? Misschien volgt KPN snel deze trend, zoals met Apple Pay bij onze ietwat conservatieve bancaire instellingen, of is KPN heel druk met 5G en “husselen”?

Zodra er echt wat te melden valt vanuit KPN zullen we daar zeker de website op aanpassen, en ook een forumartikel over maken. Maar om dat op dit moment te doen, terwijl er eigenlijk nog niets concreets te melden valt, gaan we niet doen. Tot die tijd kan je hier natuurlijk terecht. En mochten we tussentijds een nieuwtje hebben, dan zullen we dat gewoon in dit topic melden zodat iedereen dat kan lezen.

 

Er is toch altijd iets concreets te melden..

  1. KPN is er mee bezig, het komt snel, we moeten alleen nog wat details uitzoeken
  1. KPN is er mee bezig, maar het duurt nog even, want geen prioriteit
  2. KPN is er NIET mee bezig, houd op met zeuren en ga naar T-Mobile

Zeggen dat er niets concreets te melden is… Ik voel me als klant niet echt meer gewaardeerd.. ik krijg meer het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden wordt.

En toch bevalt die passieve houding de meesten hier niet. Snapt KPN dat dan niet?

Ik denk dat de meesten hier geen enkel probleem hebben met de eSim ontwikkelingen.

Ik denk overigens dat KPN heel goed snapt wat het opstellen van een businesscase inhoudt en dat bij rode cijfers het beter is om de realisatie nog even in de ijskast te laten staan.

Het zal er vast een keer gaan komen, maar ik denk dat dat pas het geval zal zijn als de vraag groot genoeg is om de benodigde investering te rechtvaardigen.

Welke ontwikkeling is er dan?? 

 

Reputatie 7

En toch bevalt die passieve houding de meesten hier niet. Snapt KPN dat dan niet?

Ik denk dat de meesten hier geen enkel probleem hebben met de eSim ontwikkelingen.

Ik denk overigens dat KPN heel goed snapt wat het opstellen van een businesscase inhoudt en dat bij rode cijfers het beter is om de realisatie nog even in de ijskast te laten staan.

Het zal er vast een keer gaan komen, maar ik denk dat dat pas het geval zal zijn als de vraag groot genoeg is om de benodigde investering te rechtvaardigen.

Welke ontwikkeling is er dan?? 

Geen.

Reputatie 1

@Marcia_ misschien is het idee dat KPN zelf met een item/website/blog komt waarin uitgelegd wordt waarom er nog geen eSim is, hoe lang het nog gaat duren en wat de status is. Dan zal iedereen misschien wat minder vragen stellen. Nu is het, zoals gewoonlijk, een black box waar de klanten weer eens geen idee hebben van wat ze te wachten staat. 
 

Een jaar geleden een XR gekocht met het idee eSim te gaan gebruiken, via KPN. En dan toch naar T-Mobile? Liever niet. Maar zal het KPN echt iets uitmaken of er een paar duizend man een jaar opstappen? Misschien volgt KPN snel deze trend, zoals met Apple Pay bij onze ietwat conservatieve bancaire instellingen, of is KPN heel druk met 5G en “husselen”?

Zodra er echt wat te melden valt vanuit KPN zullen we daar zeker de website op aanpassen, en ook een forumartikel over maken. Maar om dat op dit moment te doen, terwijl er eigenlijk nog niets concreets te melden valt, gaan we niet doen. Tot die tijd kan je hier natuurlijk terecht. En mochten we tussentijds een nieuwtje hebben, dan zullen we dat gewoon in dit topic melden zodat iedereen dat kan lezen.

 

Er is toch altijd iets concreets te melden..

  1. KPN is er mee bezig, het komt snel, we moeten alleen nog wat details uitzoeken
  1. KPN is er mee bezig, maar het duurt nog even, want geen prioriteit
  2. KPN is er NIET mee bezig, houd op met zeuren en ga naar T-Mobile

Zeggen dat er niets concreets te melden is… Ik voel me als klant niet echt meer gewaardeerd.. ik krijg meer het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden wordt.

Helemaal eens. Als KPN-ers wel de moeite nemen om mij als eeuwenoude klant te vertellen wat ik niet mag doen (klant is koning, kennen we dat nog?) en wel moet doen, dan kan er iemand misschien ook gewoon even op de deur kloppen van zijn manager, die het vermoedelijk al helemaal niet weet maar misschien wel weer aan wie hij/zij het moet vragen. 
 

Hoe fantastisch zou het zijn als KPN een keer iets innovatiefs doet? eSim sowieso even er doorheen drukken en gratis leveren, want dat zal straks wel weer een dingetje worden. Maar bijvoorbeeld als eerste Nederlandse aanbieder wereldwijde roaming binnen je bundel aanbieden, zonder extra kosten maar wel enigszins Fair Use Policy volgend? Of is straks weer de volgende innovatie dat je een headset cadeau krijgt bij je hussel abonnement en een hoesje met KPN er op? Ik wacht even. Of gewoon leuk om bestaande klanten te waarderen? Zoals tal van andere disruptive clubjes wel doen, zelfs Bol beloont je als je trouw veel besteld. Just saying. Ik blijf gewoon hopen.

Reputatie 3

KPN, krijgen we nog een kerstcadeautje dit jaar? eSIM, alsjeblieft???

Reputatie 1

Zeau, wij hebben inmiddels besloten om over 2 maanden, want dan loopt mijb KPN mobiel  contract af over te stappen op T-mobile, thuis alles van KPN dr uit.

sneller, goedkoper, betere 4G dekking en voor mij van doorslaggevend belang; de e-Sim.

ik bedank KPN voor de prettige relatie, nooit iets te klagen gehad, problemen altijd netjes en correct afgehandeld, alleen zo ontzettend jammer dat ze hun klanten wat e-Sim betreft in het duister te laten tasten.

 

Reputatie 3

@BM3Wieler Je hebt gelijk. Dekking is bij T-Mobile op veel plekken beter dan KPN, maar op andere plekken is KPN juist beter of zelfs de enige.
 

KPN, dat kerstcadeautje is dus niet gelukt. Hoe zit het met de goede voornemens? Schiet toch eens op!!!

Reputatie 1

Zeau, wij hebben inmiddels besloten om over 2 maanden, want dan loopt mijb KPN mobiel  contract af over te stappen op T-mobile, thuis alles van KPN dr uit.

sneller, goedkoper, betere 4G dekking en voor mij van doorslaggevend belang; de e-Sim.

ik bedank KPN voor de prettige relatie, nooit iets te klagen gehad, problemen altijd netjes en correct afgehandeld, alleen zo ontzettend jammer dat ze hun klanten wat e-Sim betreft in het duister te laten tasten.

 

En dat is één….gelijk heb je in ieder geval. Had gisteren nog een KPN service mevrouw aan de lijn waaraan ik het vroeg. Die gaf aan dat KPN er nog mee bezig was en dat ze altijd pas dingen introduceren als het echt werkt en niet halfbakken….heb nog wel een voorbeeld van een paar dingen die halfbakken zijn (WIFI versterkers en KPN FON). 

+1. Dit zou heel fijn zijn!

Reputatie 3

@WalJ Zeker weten. We wachten al zoooooo lang!!

Reputatie 2
Badge

Ik wil in mijn volgende telefoon zeker een esim “slot", maar vooral als 2e SIM. De eerste SIM mag nog wel gewoon een fysieke SIM zijn, alhoewel dit al wel een beetje als onnodig begint te voelen met de ontwikkelingen. 

De 2e SIM gebruik ik vooral in het buitenland (buiten Europa). Daar zit een groot gebruiksgemak.

Nu moet je nog naar een winkel voor een fysieke SIM, die moet vaak (ingewikkeld) worden geconfigureerd voor gebruik van data, heeft een expiration limiet, top-up pakketten en procedures etc.

Hierbij is ESIM gewoon erg handig, op een site een datapakketje aanklikken en je bent online.

Ik snap dat het voor een provider een nieuw risico brengt in dat gebruikers hierdoor ook makkelijker kunnen switchen, maar afremmen/vertragen van nieuwe technologie heeft nog nooit bewezen een goede strategie te zijn, omdat de kleine innovatieve partijen dan wel in dat gat stappen :-)

Reputatie 6
Badge +3

Hoop echt dat eSIM dit jaar nog komt. Ik loop nog altijd als een gek met twee telefoons rond omdat ik KPN privé en zakelijk heb… 

En ja er zijn dual sim telefoons maar geen die ik graag zou willen. 

Want komt KPN met specifieke informatie betreffende e-SIM? We zijn inmiddels 4 maanden verder sinds de introductie van deze virtuele simkaart standaard, helaas zwijgt KPN nog steeds in alle toonaarden…

Wanneer komen zij nou eens met een datum?? Dit duurt allemaal zooooo lang :-(

Reputatie 7
Badge +30

Beste @S1m0nl6, welkom! Goed dat je dit topic hebt gevonden. We delen het sowieso hier, zodra we meer informatie hebben. Tot die tijd kan ik alleen maar zeggen dat ik nog steeds geen idee heb en dat we dit toch af zullen moeten wachten! :-(

Begrijp dat dit soort dingen niet binnen één dag besloten zijn, maar dit duurt nu wel héél erg lang. 

Zou ook fijn zijn als er een indicatie kan komen van wanneer er iets verwacht wordt, en dan bij voorkeur met een iets kleinere tijdsspanne dan ‘het jaar 2020’…...

Begrijp dat dit soort dingen niet binnen één dag besloten zijn, maar dit duurt nu wel héél erg lang. 

Zou ook fijn zijn als er een indicatie kan komen van wanneer er iets verwacht wordt, en dan bij voorkeur met een iets kleinere tijdsspanne dan ‘het jaar 2020’…...

Zelfs dat zeggen ze niet… ze doen geen enkele toezegging..