Beantwoord

Kosten 0906-nummer op factuur die ik niet gebeld heb

  • 19 February 2021
  • 62 reacties
  • 13312 keer bekeken

Ik krijg net mijn factuur daar is 50 euro in rekening door nr 09060206 wat ik nooit heb gebeld..

ik heb het nr van de wehkamp gebeld alleen dit is nergens terug  te vinden😮 op me factuur….. 

nu lees ik op google dat dat oplichters zijn die het gesprek om zetten..

hoe wordt dit opgelost? 

 

icon

Beste antwoord door Joep1965 19 February 2021, 09:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

62 reacties

Badge +19

Je hebt gebeld via een duur belbedrijf. Vaak komen die als eerste naar boven bij Google als je het telefoonnummer van iets zoekt. Helaas moet je die kosten zelf betalen. 

Jaa tuurlijk moet je het zelf betelen je wordt niet voor niets opgelicht!! 
 

terwijl bij het telefoon nr van dat bedrijf staat gratis!

Reputatie 7
Badge +24

Mogenlijk heeft u gegoogled naar het nummer van Wehkamp en vervolgens op een knop gedrukt op een website om het nummer te kiezen.

Reputatie 7
Badge +10

Op de specificatie van uw factuur kunt u exact zien wanneer dit nummer is gebeld en dus wanneer deze kosten zijn gemaakt. Zoals hierboven benoemd zal het toch een nummer zijn dat u zelf gebeld heeft, het is heel vervelend maar geen oplichting als u het nummer zelf belt.

Ik wordt opgelicht door KPN met nummer 09060400382. Ik had de gratis nummer 08000402 van KPN gebeld want jullie waren bezig met de update van de tv menu en mijn tv werkt niet meer en ik had hulp van jullie nodig om het weer op te starten. Ik zag op mijn telefoon rekening dat het gratis nummer die ik had gebeld werd automatisch doorgeschakeld naar de servicenummer 09060400382 zonder dat ik dat was verteld. Nu moet ik 14 euro plus 2 euro btv betalen voor deze gesprek van 16 minuten. Dit kan toch niet. Ik wil mijn 16 euro van KPN terug. 

Reputatie 7

Whahaha, die reactie ook in dat screenshot overde FBTO,… HOE DAN! Heb nog nooit geweten dat mijn indirecte collega's uitbellen of klanten doorschakelen naar een betaald informatie nummer :joy: 

Blijkbaar is het voor mensen behoorlijk lastig om te kijken of zoeken naar een telnr om een bedrijf te bellen. Snap die google skills echt niet,… Mij lukt het namelijk nooit. 

Reputatie 7
Badge +10

Het is en blijft hartstikke vervelend als blijkt dat een servicenummer is gebeld maar KPN verbindt je niet door met een betaalnummer.

 

Bellen naar KPN via 0800 0402 is altijd gratis.

Sorry maar ik was verteld door mijn telefoon provider dat KPN heeft mij wel doorgeschakeld naar de service nummer en de medewerker van KPN heeft dat ook aan mij verteld. Waarom zou ik liegen? En de medewerker van mijn telefoon provider zei dat het gebeurt heel vaak. Waarom heeft de medewerker van KPN gezegd dat ik moet een klacht indienen om mijn geld terug te vragen?

Reputatie 7

Sorry maar ik was verteld door mijn telefoon provider dat KPN heeft mij wel doorgeschakeld naar de service nummer en de medewerker van KPN heeft dat ook aan mij verteld.

Als jij doorgeschakeld zou worden dan blijven jouw kosten altijd de kosten voor het oorspronkelijk door jou gebelde nummer en niet het nummer waar je naar doorgeschakeld wordt. Die kosten zouden dan ook onder het oorspronkelijk door jou gebelde nummer op het kostenoverzicht terug te zien zijn.

Als op het kostenoverzicht het 0906 nummer getoond wordt dan betekent dat dat dat nummer vanaf jouw telefoon gebeld is.

In mijn overzicht van de rekening stond de gratis nummer op met de tijd 11:37 en bovenop stond de service nummer op met precies dezelfde tijd 11:37. Dat is niet mogelijk dat ik 2 nummers op precies dezelfde tijd heb gebeld. Zoals ik al zei ik heb de gratis nummer van KPN gebeld een keer en niet 2 verschillende nummers op dezelfde tijd. Ik heb de bewijs op mijn rekening en mijn telefoon provider heeft het bevestigd dat ik alleen de gratis nummer had gebeld. 

Reputatie 7
Badge +10

Ik snap het even niet meer, uw telefoonprovider is niet kpn? Dan begrijp ik niet waarom u het bericht in het kpn forum stelt, dan moet u toch bij uw eigen provider zijn?

Ik heb het bericht hier geplaatst want ik had een storing op mijn tv. De oorzaak van de storing kwam doordat KPN (mijn internet en tv provider) waren bezig met de updates van de tv menu software. Door deze storing had ik geen tv voor 18 uren. 
Toen heb ik de GRATIS nummer van kpn gebeld voor hulp. Na 16 minuten op de telefoon met de medewerker van kpn was alles weer goed met mijn tv. 
Ik heb een abonnement voor mijn telefoon met Vodafone. Toen zag ik op mijn rekening dat ik 16 euro extra moet betalen voor mijn GRATIS gesprek met de medewerker van KPN. 
 

Reputatie 7

Toen zag ik op mijn rekening dat ik 16 euro extra moet betalen voor mijn GRATIS gesprek met de medewerker van KPN. 

Welk nummer had je dan gebeld om met die medewerker van KPN te spreken en had je dat nummer zelf ingevuld of ergens op een site op een linkje geklikt om te gaan bellen?

Ik had de gratis nummer 08000402 van kpn gebeld. Dit was de enige nummer die op de website van kpn stond.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @CM19, welkom! Heb jij ook in je telefoon gekeken welk nummer je gebeld hebt? Ik ga er namelijk ook vanuit dat je toch het dure doorverbindnummer gevonden hebt via google en dat zij je dus door hebben verbonden met ons. Wij kunnen met onze communicatie apparatuur niet doorverbinden naar een willekeurig nummer, alleen met interne afdelingen. Dat kan dus echt niet het geval zijn geweest! Alsnog ontzettend balen van het geld natuurlijk :-(.

Ik heb de GRATIS nummer van kpn 08000402 gebeld. Ik heb dit nummer op de kpn website gevonden. Zoals ik al uitgelegd heb in mijn eerdere berichten, op mijn telefoonrekening staat dat ik de gratis nummer van kpn EN de dure servicenummer op precies dezelfde tijd had gebeld. Dat is natuurlijk niet mogelijk om 2 nummers op precies dezelfde tijd te bellen. Mijn telefoon provider heeft dit bevestigd dat ik wel automatisch doorverbonden was nadat ik de gratis nummer had gebeld.

U zegt dat dit niet mogelijk is maar het is echt gebeurd. Ik heb geen reden om te liegen. De bewijs staat op mijn telefoon rekening. Ik weet dat €16 extra te betalen is niet veel maar het gaat om de principe. Ik ben al jaren klant van kpn  maar het maakt niet meer uit want ik heb besloten om te overstappen naar naar een andere provider.

Reputatie 7

Mijn telefoon provider heeft dit bevestigd dat ik wel automatisch doorverbonden was nadat ik de gratis nummer had gebeld.

Als je een nummer belt dan zal je altijd voor het gehele gesprek de kosten voor dat nummer in rekening gebracht krijgen. In jouw geval zou dat dus €0,00 zijn voor het bellen van 0800-0402. Kosten voor eventueel doorverbinden komen altijd ten laste van de partij die doorverbindt en nooit ten laste van de beller. 

Kan jij eens een screenshot posten van de kostenspecificatie die op de factuur van jouw provider staat.

 

Reputatie 7

Toch zou het volstrekt onmogelijk moeten zijn dat jij 0800-0402 gebeld hebt en door hen doorverbonden bent zijn naar 09060400382 waarbij de kosten dan bij jou in rekening gebracht worden.

Ik zie dat het gesprek met 0500-0402 maar 7 seconden geduurd heeft. In die tijd heb je nog niet eens de eerste keuze kunnen maken in de "spraak" computer.

Dit issue intrigeert mij wel en ik hoop dat KPN hier toch eens wat dieper in zou willen duiken.

Het 0906 nummer is van Massxess B.V. in Almere en dat is een partij in telecommunicatiediensten. Ik zet hier zo mijn vraagtekens bij.

Heb jij het telefoonnummer 0800-0402 zelf ingetoetst of op een site aangeklikt?

Ik heb het nummer 08000402 zelf gebeld. Zoals ik al zei dit was de enige nummer die ik zag op de kpn website. Daarom was ik ook verbaasd toen ik zag die 0906 nummer op mijn rekening. Ik vind het ook heel vreemd.

Reputatie 6
Badge +7

Ja dit verdient wel even aandacht want ergens lijkt er hier iets niet te kloppen.

Ik neem aan dat KPN dit eens tot op de bodem gaat uitzoeken?

Reputatie 7
Badge +30

Heel bijzonder.. Ik ga het zeker uitzoeken, al weet ik nu meteen niet zo goed waar ik moet beginnen ;-). Wil jij, @CM19, jouw forumprofiel aanvullen met jouw postcode + huisnummer, klantnummer en je 06-nummer in de ‘persoonlijke opmerkingen’ plaatsen? Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik op onderzoek uit.

( ten overvloede ? )

Ik heb een abonnement voor mijn telefoon met Vodafone.

 

Reputatie 7

( ten overvloede ? )

Ik heb een abonnement voor mijn telefoon met Vodafone.

 

Klopt, maar 0800-0402 is van KPN en wat TS aangeeft is dat hij dat nummer van KPN belt en dan doorverbonden wordt met dat dure 0906 nummer.

Je hebt gelijk dat TS dit in principe aanhangig moet maken bij zijn eigen provider (Vodafone) maar toch lijken hier vreemde dingen te gebeuren waarvan ik me kan voorstellen dat Vodafone daar geen opheldering in kan brengen. Ik weet ook niet of KPN dat wel kan, maar wat ik wel zou willen weten is of en zo ja hoe, het kan dat iemand 0800-0402 belt en vervolgens kosten krijgt voor dat 0906 nummer.

 

Ook zou ik van @CM19 nog antwoord willen hebben op de vraag

Heb jij het telefoonnummer 0800-0402 zelf ingetoetst of op een site aangeklikt?

Als hij het nummer 0800-0402 namelijk zelf ingetoetst heeft, waarom is de duur van dat gesprek dan maar 7 seconden en wordt er in dezelfde minuut een 0906 gesprek geïnitieerd.

Reputatie 7
Badge +30

( ten overvloede ? )

Ik heb een abonnement voor mijn telefoon met Vodafone.

 

Had het gezien inderdaad! Maar 't is een vreemd verhaal, dus ik wil graag m'n best doen om te kijken of ik meer informatie kan achterhalen. 

Ook zou ik van @CM19 nog antwoord willen hebben op de vraag

Heb jij het telefoonnummer 0800-0402 zelf ingetoetst of op een site aangeklikt?

Als hij het nummer 0800-0402 namelijk zelf ingetoetst heeft, waarom is de duur van dat gesprek dan maar 7 seconden en wordt er in dezelfde minuut een 0906 gesprek geïnitieerd.

Ben ik ook benieuwd naar!