Beantwoord

Kosten 0906-nummer op factuur die ik niet gebeld heb

  • 19 February 2021
  • 62 reacties
  • 13311 keer bekeken

Ik krijg net mijn factuur daar is 50 euro in rekening door nr 09060206 wat ik nooit heb gebeld..

ik heb het nr van de wehkamp gebeld alleen dit is nergens terug  te vinden😮 op me factuur….. 

nu lees ik op google dat dat oplichters zijn die het gesprek om zetten..

hoe wordt dit opgelost? 

 

icon

Beste antwoord door Joep1965 19 February 2021, 09:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

62 reacties

Reputatie 7
Badge +9

( ten overvloede ? )

Ik heb een abonnement voor mijn telefoon met Vodafone.

 

Klopt, maar 0800-0402 is van KPN en wat TS aangeeft is dat hij dat nummer van KPN belt en dan doorverbonden wordt met dat dure 0906 nummer.

Je hebt gelijk dat TS dit in principe aanhangig moet maken bij zijn eigen provider (Vodafone) maar toch lijken hier vreemde dingen te gebeuren waarvan ik me kan voorstellen dat Vodafone daar geen opheldering in kan brengen. Ik weet ook niet of KPN dat wel kan, maar wat ik wel zou willen weten is of en zo ja hoe, het kan dat iemand 0800-0402 belt en vervolgens kosten krijgt voor dat 0906 nummer.

 

Ook zou ik van @CM19 nog antwoord willen hebben op de vraag

Heb jij het telefoonnummer 0800-0402 zelf ingetoetst of op een site aangeklikt?

Als hij het nummer 0800-0402 namelijk zelf ingetoetst heeft, waarom is de duur van dat gesprek dan maar 7 seconden en wordt er in dezelfde minuut een 0906 gesprek geïnitieerd.


Of er is bij Vodafone een dubieuze constructie dat het 0800 nummer geforward staat naar het dure 0906 nummer. Dit zou uit te proberen zijn door iemand met een mobiel VF nummer en de moeite wil nemen om 1 minuut naar het gratis KPN nummer te bellen

Het nummer 08000402 heb ik zelf ingetoetst op mijn telefoon. Het was de enige nummer die ik gebeld had.

Reputatie 7

Het nummer 08000402 heb ik zelf ingetoetst op mijn telefoon. Het was de enige nummer die ik gebeld had.

Dank je voor het duidelijk antwoord. Dan denk ik dat we nu even op @Marcia_ moeten wachten en kijken waar zij mee terug komt.

Met wat je aangeeft zou het absoluut onmogelijk moeten zijn dat jij dat 0906 nummer in rekening gebracht krijgt.

Ik heb mijn forumprofiel aangevuld met mijn klantnummer etc. 

Nog bedankt dat u deze voor mij wil uitzoeken!

Ik ben ook zeer benieuwd.
Wellicht nog handig om te weten voor de uitzoekers, wat voor telefoon, besturingssysteem en wat voor (bijzondere) app(licatie)s er op staan.

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt voor het aanvullen van je profiel! Onder jouw vaste diensten zie ik geen bijzonderheden. Inderdaad een gesprek op de 18e wat ongeveer een kwartier lijkt te duren. Voor zover ik kan zien is er dus aan onze kant niets bijzonders gebeurd. Ik heb het hier ook nog even in de groep gegooid: heb jij mogelijk malware op je telefoon? Kan je je telefoon eens scannen op virussen o.i.d.? 

Wat wjb hierboven al aangaf: als je belt naar 0800-0402, wat gratis is, dan kan je nooit extra kosten krijgen, ook al word je doorverbonden met een betaalnummer. Dat, in combinatie met het feit dat wij niet door kúnnen verbinden naar een 0906-nummer, doet mij toch geloven dat het echt niet aan onze kant ligt. 

 

Je zou nog eens een klacht bij Vodafone in kunnen dienen. Zij hebben ongetwijfeld net als wij een soort technische dienst die op netwerkniveau precies uit kunnen zoeken welk nummer door het toestel gebeld is. Of dat het mogelijk is dat er vanuit Vodafone doorgeschakeld wordt naar een 0906-nummer, maar ik vermoed dat we dan wel meer vragen hierover gehad hadden. Doordat er niet gebeld is vanuit ons netwerk, kan ik dit niet door onze technische dienst uit laten zoeken.

 

Lang verhaal kort: ik kom geen stap verder :disappointed_relieved:  en adviseer je echt om toch nog eens met Vodafone te bellen. 

Reputatie 7

Inderdaad een gesprek op de 18e wat ongeveer een kwartier lijkt te duren.

Is dat een gesprek van ongeveer een kwartier met 0800-0402?

Reputatie 7
Badge +30

Dat kan ik niet zien.. Ik zie alleen dat er ongeveer een kwartier zit tussen het loggen en het afsluiten van het gesprek door mijn collega. Hoe die aangenomen is, of dat via 0402 of via het 0906-nummer is, hebben wij geen inzage in. Dat zou ik dus wel bij onze technische dienst kunnen laten checken als het mobiele nummer bij KPN was geweest. Maar Vodafone nummers hebben we geen inzage in. Vandaar ook mijn advies om toch nog eens de check bij Vodafone te laten doen.

De oproep zal bij kpn altijd op 0800-0402 binnenkomen, maar vanaf welk nummer komt die oproep ?
Dat wordt niet bijgehouden door de systemen van kpn ?
Als kpn de klanten wil behoeden voor deze kostbare omweg dan zou er een detectie op inkomend nummer gebruikt kunnen worden, vaak wordt het inkomende nummer in klantsystemen ook gebruikt om de klantgegevens voor te krijgen, dus de techniek is er (klaar voor) lijkt mij.

Een tijd terug werd ik gebeld door een vreemd nummer, het bleek een kennis te zijn die z'n telefoon kwijt was geraakt en mijn nummer had laten opzoeken door zo'n behulpzame dienst, ik heb 'm direct teruggebeld.

hallo CM19, ik heb precies hetzelfde probleem! ik heb op 23 maart 2021 met kpn gegebeld omdat ik een p;robleem had met o.a. internet. dit duurde al met al heeeeel lang (een half uur) meerdere keren intern doorverbonden. nu krijg ik vandaag mijn factuur van KPN en staat er dat ik op dat  moment gebeld zou hebben met 090604003800. dit nummer heb ik NIET gebeld. ik heb het 0800 nr gebeld. nu moet ik een bedrag van 31,67 betalen. contact opgenomen met KPN en die kunnen niets voor mij doen!

Reputatie 7
Badge +30

Ha @cindybijlie, ben jij qua mobiele telefonie ook klant bij KPN? Zou je dan je forumprofiel aan willen vullen met je 06-nummer, adres en klantnummer? Dan kijk ik graag even met je mee. Zoals ik hierboven uitlegde, kunnen wij niet doorverbinden naar 0906-nummers, dus ik durf niet meteen te zeggen wat er gebeurd is :-(.

gedaan!

hallo CM19, ik heb precies hetzelfde probleem! ik heb op 23 maart 2021 met kpn gegebeld omdat ik een p;robleem had met o.a. internet. dit duurde al met al heeeeel lang (een half uur) meerdere keren intern doorverbonden. nu krijg ik vandaag mijn factuur van KPN en staat er dat ik op dat  moment gebeld zou hebben met 090604003800. dit nummer heb ik NIET gebeld. ik heb het 0800 nr gebeld. nu moet ik een bedrag van 31,67 betalen. contact opgenomen met KPN en die kunnen niets voor mij doen!

Ik had op 8 maart ook de klantenservice van kpn gebeld en op mijn factuur staat ook dat nummer 09060400380. Terwijl ik nummer 08000402 van kpn heb ingetoetst. Het vreemde is ook dat ik op mijn factuur niet de 0800 nummer kan terugzien dus nu lijkt het alsof ik dat 0906 nummer heb gebeld. 

Het nummer 08000402 heb ik zelf ingetoetst op mijn telefoon. Het was de enige nummer die ik gebeld had.

Dank je voor het duidelijk antwoord. Dan denk ik dat we nu even op @Marcia_ moeten wachten en kijken waar zij mee terug komt.

Met wat je aangeeft zou het absoluut onmogelijk moeten zijn dat jij dat 0906 nummer in rekening gebracht krijgt.

Het is wel mogelijk want ik heb precies hetzelfde als CM19 heeft meegemaakt. 

Reputatie 7

Het nummer 08000402 heb ik zelf ingetoetst op mijn telefoon. Het was de enige nummer die ik gebeld had.

Dank je voor het duidelijk antwoord. Dan denk ik dat we nu even op @Marcia_ moeten wachten en kijken waar zij mee terug komt.

Met wat je aangeeft zou het absoluut onmogelijk moeten zijn dat jij dat 0906 nummer in rekening gebracht krijgt.

Het is wel mogelijk want ik heb precies hetzelfde als CM19 heeft meegemaakt. 

Nee, het is absoluut onmogelijk dat je de kosten voor een nummer in rekening gebracht dat je niet zelf gebeld hebt.

Het nummer 08000402 heb ik zelf ingetoetst op mijn telefoon. Het was de enige nummer die ik gebeld had.

Dank je voor het duidelijk antwoord. Dan denk ik dat we nu even op @Marcia_ moeten wachten en kijken waar zij mee terug komt.

Met wat je aangeeft zou het absoluut onmogelijk moeten zijn dat jij dat 0906 nummer in rekening gebracht krijgt.

Het is wel mogelijk want ik heb precies hetzelfde als CM19 heeft meegemaakt. 

Nee, het is absoluut onmogelijk dat je de kosten voor een nummer in rekening gebracht dat je niet zelf gebeld hebt.

Nou ik ben niet de enige gelukkig. 

Het nummer 08000402 heb ik zelf ingetoetst op mijn telefoon. Het was de enige nummer die ik gebeld had.

Dank je voor het duidelijk antwoord. Dan denk ik dat we nu even op @Marcia_ moeten wachten en kijken waar zij mee terug komt.

Met wat je aangeeft zou het absoluut onmogelijk moeten zijn dat jij dat 0906 nummer in rekening gebracht krijgt.

Het is wel mogelijk want ik heb precies hetzelfde als CM19 heeft meegemaakt. 

Nee, het is absoluut onmogelijk dat je de kosten voor een nummer in rekening gebracht dat je niet zelf gebeld hebt.

Nou ik ben niet de enige gelukkig. 

Dus iedereen in deze forum en nog meer forums buiten hier  is dit aan het verzinnen en u bent de enige die ons tegenspreekt. Nogmaals ik heb de 0800 nr van kpn gebeld en ingetoetst en duizenden anderen zoals mij ook. 
 

Reputatie 7

Dus iedereen in deze forum en nog meer forums buiten hier  is dit aan het verzinnen en u bent de enige die ons tegenspreekt. Nogmaals ik heb de 0800 nr van kpn gebeld en ingetoetst en duizenden anderen zoals mij ook. 

Het spijt me, maar als iemand 0800-0402 belt, zoals de topicstarter van dit topic, dan kan hij nooit kosten voor een 0906 nummer in rekening gebracht krijgen omdat hij doorgeschakeld zou zijn naar dat 0906 nummer. Kosten voor het doorschakelen zijn altijd voor de partij die doorschakelt en nooit voor de oorspronkelijke beller.

Dus iedereen in deze forum en nog meer forums buiten hier  is dit aan het verzinnen en u bent de enige die ons tegenspreekt. Nogmaals ik heb de 0800 nr van kpn gebeld en ingetoetst en duizenden anderen zoals mij ook. 

Het spijt me, maar als iemand 0800-0402 belt, zoals de topicstarter van dit topic, dan kan hij nooit kosten voor een 0906 nummer in rekening gebracht krijgen omdat hij doorgeschakeld zou zijn naar dat 0906 nummer. Kosten voor het doorschakelen zijn altijd voor de partij die doorschakelt en nooit voor de oorspronkelijke beller.

Ik en anderen hebben we onszelf niet doorgeschakelt, de 0800 nummer v kpn heeft ons doorgeschakelt. Waarom maakt u zich zo zorgen over de kosten eigenlijk? 

Reputatie 7

Ik en anderen hebben we onszelf niet doorgeschakelt, de 0800 nummer v kpn heeft ons doorgeschakelt.

Wat zou het belang van KPN zijn om je door te verbinden met een 0906 nummer?

Waarom maakt u zich zorgen over de kosten en over het imago van KPN? 
Het belang van KPN zal ooit wel blijken. Aagezien ze hier niks mee doen zegt al genoeg. 

Reputatie 7

Aagezien ze hier niks mee doen zegt al genoeg. 

Ik denk ook niet dat KPN partij is in deze.

Waarom maakt u zich zorgen over de kosten en over het imago van KPN? 
Het belang van KPN zal ooit wel blijken. Aagezien ze hier niks mee doen zegt al genoeg. 

Er is geen 1 persoon van KPN die hierop reageert. Ik vind dit heel schandalig. 
Of misschien bent u van KPN
 

Aagezien ze hier niks mee doen zegt al genoeg. 

Ik denk ook niet dat KPN partij is in deze.

Dat heb ik niet gezegd. Ik zei dat het zal ooit blijken. 

Reputatie 7

Er is geen 1 persoon van KPN die hierop reageert. Ik vind dit heel schandalig. 
Of misschien bent u van KPN

Nee, ik ben net als jij een klant van KPN en gewoon lid van dit forum.

Het is overigens best logisch dat jij nog geen reactie van KPN zelf hebt gekregen, dit is immers een forum.