Beantwoord

Kosten 0906-nummer op factuur die ik niet gebeld heb

  • 19 February 2021
  • 62 reacties
  • 13312 keer bekeken

Ik krijg net mijn factuur daar is 50 euro in rekening door nr 09060206 wat ik nooit heb gebeld..

ik heb het nr van de wehkamp gebeld alleen dit is nergens terug  te vinden😮 op me factuur….. 

nu lees ik op google dat dat oplichters zijn die het gesprek om zetten..

hoe wordt dit opgelost? 

 

icon

Beste antwoord door Joep1965 19 February 2021, 09:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

62 reacties

Reputatie 7

Aagezien ze hier niks mee doen zegt al genoeg. 

Ik denk ook niet dat KPN partij is in deze.

Dat heb ik niet gezegd. Ik zei dat het zal ooit blijken. 

Klopt, dat zei ik. 

Er is geen 1 persoon van KPN die hierop reageert. Ik vind dit heel schandalig. 
Of misschien bent u van KPN

Nee, ik ben net als jij een klant van KPN en gewoon lid van dit forum.

Het is overigens best logisch dat jij nog geen reactie van KPN zelf hebt gekregen, dit is immers een forum.

Dus jij komt alleen hier om de imago van kpn te beschermen. Dat is inmiddels heel duidelijk geworden uit je berichten. Er zijn duizenden mensen die dit hebben meegemaakt en jij bent de enige persoon die het tegenspreekt. Ik heb ook jouw berichten in andere forums buiten kpn gezien in hetzelfde topic. Heel toevallig. 

Reputatie 7

Ik heb ook jouw berichten in andere forums buiten kpn gezien in hetzelfde topic. Heel toevallig. 

Op welke forums dan?

Reputatie 7
Badge +30

gedaan!

Dankjewel! Ik zie dat er op 23-3 inderdaad een half uur met het 0906-nummer gebeld is. Dat is 31 euro geweest. Ik zie dat je 7 april ook twee keer met het 0906-nummer gebeld hebt, beide keren een paar seconden. Daarna heb je 20 minuten met 0800-0402 gebeld: zonder kosten. Aan deze kant lijkt het dus in orde. Als je belt met 0800-0402 staat dit netjes geregistreerd. Het lijkt er vanuit onze kant toch echt op dat je in maart wel met het 0906-nummer gebeld hebt.

 

@N. SA ik ben niet 24/7 aanwezig op het forum, vandaar dat je nog geen reactie van me gehad hebt. Als jij je forumprofiel invult met je 06-nummer, adres en klantnummer, kijk ik graag met je mee. 

gedaan!

Dankjewel! Ik zie dat er op 23-3 inderdaad een half uur met het 0906-nummer gebeld is. Dat is 31 euro geweest. Ik zie dat je 7 april ook twee keer met het 0906-nummer gebeld hebt, beide keren een paar seconden. Daarna heb je 20 minuten met 0800-0402 gebeld: zonder kosten. Aan deze kant lijkt het dus in orde. Als je belt met 0800-0402 staat dit netjes geregistreerd. Het lijkt er vanuit onze kant toch echt op dat je in maart wel met het 0906-nummer gebeld hebt.

 

@N. SA ik ben niet 24/7 aanwezig op het forum, vandaar dat je nog geen reactie van me gehad hebt. Als jij je forumprofiel invult met je 06-nummer, adres en klantnummer, kijk ik graag met je mee. 

Ik heb al uw collega van kpn aan de lijn gehad. Totaal zinloos. Er zijn meerdere mensen die niet gebeld hebben naar dat nummer en wel de kosten moeten betalen. Ik denk dat het beter is om het probleem bij kpn zelf te onderzoeken en niet bij de mensen die de slachtoffer zijn geworden van deze oplichting! 

Reputatie 6
Badge +6

Oplichting nog wel….vermoeiend altijd zulke ongenuanceerde uitspraken...

Reputatie 7

Er zijn meerdere mensen die niet gebeld hebben naar dat nummer en wel de kosten moeten betalen.

Ze hebben wel zelf gebeld naar dat nummer en als je zelf naar een 0906-nummer belt, dan is het ook logisch dat je voor de kosten zult opdraaien.

Als je wilt dat @Marcia_ het één en ander voor je na gaat kijken dan zou ik maar op haar aanbod ingaan en die gegevens in jouw forumprofiel invullen.

 

Ik denk niet dat een intern onderzoek veel zal opleveren, immers...

Marcia_ schreef:

Wij kunnen met onze communicatie apparatuur niet doorverbinden naar een willekeurig nummer, alleen met interne afdelingen. Dat kan dus echt niet het geval zijn geweest!

Bron.

Oplichting nog wel….vermoeiend altijd zulke ongenuanceerde uitspraken...

verborgen kosten voor het bellen naar een klantenservice nummer is een overtreding volgens de wet. dus ook een oplichting. een ander woord heb ik er niet voor. 

Er zijn meerdere mensen die niet gebeld hebben naar dat nummer en wel de kosten moeten betalen.

Ze hebben wel zelf gebeld naar dat nummer en als je zelf naar een 0906-nummer belt, dan is het ook logisch dat je voor de kosten zult opdraaien.

Als je wilt dat @Marcia_ het één en ander voor je na gaat kijken dan zou ik maar op haar aanbod ingaan en die gegevens in jouw forumprofiel invullen.

 

Ik denk niet dat een intern onderzoek veel zal opleveren, immers...

Marcia_ schreef:

Wij kunnen met onze communicatie apparatuur niet doorverbinden naar een willekeurig nummer, alleen met interne afdelingen. Dat kan dus echt niet het geval zijn geweest!

Bron.

Dat nummer is niet ingetoetst op mijn mobiel en dat geldt ook voor honderden andere mensen. hoe wordt dat dan verklaard? 

Reputatie 7

Oplichting nog wel….vermoeiend altijd zulke ongenuanceerde uitspraken...

verborgen kosten voor het bellen naar een klantenservice nummer is een overtreding volgens de wet. dus ook een oplichting. een ander woord heb ik er niet voor. 

Maar dan moet je bij het bedrijf achter dat 0906-nummer zijn, dat is immers het nummer dat jij gebeld hebt en waarvoor dus die kosten in rekening gebracht worden.

Reputatie 7

Dat nummer is niet ingetoetst op mijn mobiel en dat geldt ook voor honderden andere mensen. hoe wordt dat dan verklaard? 

Welke honderden andere mensen?

Malware op de mobiele telefoon.

Wellicht toch een link in Google aangeklikt om te bellen.

Plaats hier eens een screenshot van jouw belgeschiedenis waar dat gesprek op zichtbaar is.

Waarschijnlijk is gebruik gemaakt van 1817 of een ander 18** nummer. Dit kunnen doorschakelservicenummers zijn. Zij rekenen al gauw € 1,- per minuut voor het doorschakelen naar een gratis service nummer.

Zie https://www.telefoonnummer-klantenservice.nl/fbto-contact/

Ik heb net mijn mobiele nrs.  ( KPN) geblokkeerd voor 0900 nummers. Ik neem aan dat dit ook voor ander provider mogelijk is.

Indien nodig is een telefoontje naar 1200 voldoende om dit in- of uit te laten schakelen