Afgelopen weekeinde is mijn telefoon met KPN abonnement op vakantie in Polen ontvreemd en zijn daarmee van vrijdag tot zondag 16 buitenlandse (risico)nummers gebeld. De dag na verdwijnen van de telefoon kon ik mij niets herinneren van het voorval of verdwijnen. Nog steeds is mijn gehele verblijf een grote waas. Vermoedelijk is sprake van drogering, diefstal en misbruik van mijn telefoon. Mijn telefoon is goed vergrendeld. In verwarde toestand heb ik via mijnKPN de SIM kaartwissel aangevraagd maar bleek later niet de SIM geblokkeerd.
Toen gisterenavond na navraag en aangifte bij de politie in Polen het besef kwam dat die telefoon in foute handen was heb ik contact opgenomen met KPN en is geblokkeerd. Op mijn belspecificatie zien medewerkers van KPN 16 nummers in het buitenland die met mijn telefoon gebeld zijn. Overduidelijk niet met mijn wilsinstemming is er vermoedelijk voor erg veel geld op mijn telefoon(abonnement). Ik schaam mij enorm dat ik blijkbaar slachtoffer ben geworden van een erge zwendel en dat ik pas gisteravond na contact (vanuit mij met KPN) realiseerde dat mijn simkaart niet geblokkeerd was en gebeld werd.
Mijn vraag is, kan hier iets aan gedaan worden? Nazoeken op internet levert vergelijkbare horrorverhalen met tienduizenden euro's schade. Dit bevreemdt mij, aangezien het mij onverklaarbaar lijkt dat met een KPN abonnement voor bizar en onrealistisch hoge bedragen vanuit het buitenland naar andere buitenlandse betaalnummers wordt gebeld. Ik vrees namelijk dat ik in dezelfde oplichtingstruc ben getrapt. Omdat ik niet degene ben die nummers heeft gebeld wil ik niet aansprakelijk zijn voor een enorm hoog bedrag aan telefoonkosten. Een tweede vraag is; is er een limiet of maximumbedrag wat via een telefoonrekening kan worden geïncasseerd. Ten derde vraag ik mij af welke wegen ik moet bewandelen om een werkbare oplossing te vinden, mocht er voor kapitalen op mijn factuur terechtkomen.
Zondagavond adviseerde KPN medewerkers mij contact op te nemen met een productspecialist of een soort fraudehelpdesk. Vanmorgen kon men mij niet doorverbinden omdat de gebelde nummers op de specificatie nog 0,00 hadden gekost. Naar mijn inschatting en vermoedelijk omdat de buitenlandse providers nog kosten moeten doorberekenen. Graag kom ik in contact met een medewerker van KPN of iemand anders met ervaring in zulke zaken.
*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
Beste antwoord door Bart_
Bekijk origineel