Beantwoord

Kosten in rekening gebracht buiten EU

  • 11 August 2019
  • 5 reacties
  • 172 keer bekeken

Tijdens mijn vakantie in de EU (Griekenland) heb ik extra kosten in rekening gebracht gekregen voor Turkije (buiten EU) terwijl ik me echt in Griekenland bevind.

We hebben op de mobiel handmatig de vnv aangepast naar Griekenland maar de gemaakte kotsen staan al in mijn rekeningoverzicht. Iknkwam er pas achter toen er een sms kwam dat we op 80% van de maximale uitgave zaten.

De chatbot kan dit niet oplossen en het telefoonnummer van
KPN duurt 8- 10 minuten in de wacht.

Hoe kan ik deze kosten laten verwijderen?
icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 13 August 2019, 12:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Waarschijnlijk of wel bijna zeker niet.
De verbinding is er geweest de data is gebruikt dat zal de Turkse provider bij KPN in rekening brengen en KPN weer bij de gebruiker.

Als je op 1 van de griekse eilanden bent is dit een veel voorkomende situatie.
Als het goed is hoor je veel eerder een waarschuwings bericht te krijgen dat je met het Turkse netwerk was verbonden.
Wanneer ik het zo lees dan krijg ik eerder de indruk dat je op een Grieks eiland bent maar verbonden met een Turks netwerk. Klopt dit zo?

*Edit*
@Galdor68...2 zielen 1 gedachte. 🙂
Het klopt dat ik op een Grieks eiland bent. Ik neem zéker contact op met de klantenservice, waardeloos dit....
Bedankt voor de reacties.
Badge +19
Met de klantenservice van de Turkse provider neem ik aan? KPN kan er niks aan doen dat die zendmast zo dicht bij het Griekse eiland staat.
Reputatie 7
Hallo @MDIJKE, welkom op het forum. Sommige Griekse eilanden liggen inderdaad vlakbij het Turkse vaste land, daardoor kan het gebeuren dat een Turks netwerk sterker is dan een Grieks netwerk en schakelt je telefoon automatisch over naar dat netwerk. Om dat te voorkomen kan je jouw toestel handmatig vastzetten op een Griekse provider, dan blijf je daarmee verbonden. Normaal gesproken krijg je een sms zodra je bent verbonden met een nieuw netwerk, waarin de verbruikskosten worden aangekondigd zoals al is genoemd.
Buiten Europa is er een datalimiet van 60,50, omdat de kosten buiten de EU snel op kunnen lopen en daarmee wordt je voor hogere kosten beschermd. Aan de in rekening gebrachte kosten kunnen we niets doen, omdat ze via het Turkse netwerk gemaakt zijn.