Beantwoord

Kosten na doorverbinden via 1884

  • 4 September 2019
  • 8 reacties
  • 756 keer bekeken

Ik probeerde vandaag kpn klantenservice te bereiken. Via kpn.belpdesk werd ik automatisch verbonden met nr. 1884. Via een Vlaamse voice (1 euro per minuut bovenop de normale gesprekskosten volgens het bandje) werd ik doorverbonden met kpn menu. Oeps.
icon

Beste antwoord door RBxx 4 September 2019, 16:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19
Oeps het gratis nummer van kpn is 0800-0402
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Ktiemers
Telefoonnummer 1884 is een onafhankelijke nummer informatiedienst.
Deze rekenen inderdaad een fors bedrag voor hun service.
Zonde van het geld, want je kan KPN gratis bereiken via 0800-0402
Dat is een leuke inkomstenbron voor die nummerinformatie- en doorschakeldiensten. Want zij schakelen je door naar het gratis nummer van KPN en hun kost het dus niets. Maar het levert ze wel een groot deel van die éne €uro per minuut op die je aan hen betaalt.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Ktiemers Welkom op het forum. Ik zie dat de KPN community jou al hebben voorzien van een antwoord. Je kan onze klantenservice inderdaad bereiken op het nummer 0800 0402. De klantenservice van KPN is 24 uur per dag, 7 dagen per week gratis bereikbaar. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Ik heb deze week ook een nare ervaring gehad met dit nummer. Tijdens een storing met Ziggo heb ik via de webpagina van Ziggo het servicenummer 0900-1884 gebeld (mobiel KPN) en achteraf kreeg ik van KPN op mijn rekening te zien dat dit gesprek mij € 40,90 heeft gekost. 
Ziggo stelt dat ik nr. 1884 heb gebeld ipv 0900-1884. Echt schandalig dat je als klant van Ziggo zo misleid wordt terwijl de storing bij Ziggo lag en niet bij mij thuis. Ik had maar moeten chatten of via FB moeten reageren stelt Ziggo terwijl ik geen internet/tv ter beschikking had😅. Dat noem ik een ‘Youp van ‘t Hekje’.

@Jooske

Welk nummer je hebt gebeld met je mobiel kun je in je belgeschiedenis zien. En in je factuur.

09001884 of 1884

Dat Ziggo alleen een gratis nummer heeft als je een vaste telefoon van Ziggo hebt vind ik niet zo netjes van Ziggo.

09001884 valt binnen de bundel (tenzij je bundel op is).

1884 is geheel buiten de bundel en 1 euro per minuut; ook bij doorverbinden.

Volgens de factuur heb ik 1884 gebeld. Het verwarrende is natuurlijk dat Ziggo klantenservice 0900-1884 aangeeft en ik niet meer in mijn belgeschiedenis kan vinden of ik nu 1884 of 0900-1884 heb gebeld. Mijn principiële bezwaar is echter dat Ziggo geen gratis nummer aanbiedt voor klanten die alleen tv/internet hebben…...

Mijn principiële bezwaar is echter dat Ziggo geen gratis nummer aanbiedt voor klanten die alleen tv/internet hebben……

@Jooske , inderdaad. Heb je echter geen vaste telefoon bij Ziggo maar je mobiel wel bij Vodafone dan is de KS via die wel gratis te bereiken met nr. 1200. 

Met een KPN mobiel krijg je met 1200 de … KPN klantenservice. Daar heb je natuurlijk niks aan voor je vaste internet en tv-dienst via Ziggo zonder vaste telefoon.

Ziggo is minder klantvriendelijk met KS.
Die is alleen dagelijks van 08:00 tot 20:00 uur! Er zal na 20:00 u. maar storing ontstaan. En niet gratis als je geen Ziggo of Vodafone telefoon hebt.